Anonym (Undrande) skrev 2019-12-22 17:45:07 följande:
För min del får han gå dit precis när han behagar, det bryr jag mig inte ett skvatt om.
Men hur man än väljer att se på det och vilka argument man än tar till, så kommer vi inte ifrån det faktum att Joakim Lamotte drev annonskampanj på sin FB rätt länge och rätt intensivt innan han åkte till Kronogård - och han var tydlig med att han skulle dit för att skildra den fasansfulla miljön och de kriminellas illdåd.
Väl på plats sprang han omkring och filmade folk som inte ville bli filmade, och gav blanka den i hätsk stämning, hotfullhet, aggression och liknande - saker som han till stor del hade framkallat alldeles på egen hand.
Efteråt sitter han och försöker utmåla sig själv som något slags oskyldigt offer, när han i själva verket i högsta grad bidragit till att det blev som det blev.
Jag försvarar inte hoten mot honom, hans fru, hans dotter eller någon annan - men det här är ett av de mest riggade reportage jag någonsin sett i mitt liv, och då blir det ganska konstigt när den som ligger bakom alltihop (Joakim Lamotte) klagar över att folk är arga på honom.
Folk som inte vill bli filmande , men du sa ju att han innan hade sagt att han skulle vara där, varför gick dom då dit om dom nu är sånna oskyldiga lam som du påstår? Om du inte vill bli filmad går du då fram och hotar närmsta tv team du kan hitta? Lamotte vill ju prata med alla så då kan det ju vara bra att anosera sitt besök eller? Dom var där för att bråka inget annat, synd att folk försvarar sånt