Inlägg från: Anonym (vitondska) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vitondska)

Svenska män är ondskan!!

Robert Ascberg trakaserar Lamottes fru på hennes jobb för att sen raljera över våldtäkshot mot hans dotter, medans hans medarbterare Bosien hejar på,, Sen är de synd om Boisen och svenska män är monster, intresant vilken skillnad det är på folk och folk 

• Anonym (vitondska)
    Anonym (Undrande) skrev 2019-12-22 17:45:07 följande:
    För min del får han gå dit precis när han behagar, det bryr jag mig inte ett skvatt om.
    Men hur man än väljer att se på det och vilka argument man än tar till, så kommer vi inte ifrån det faktum att Joakim Lamotte drev annonskampanj på sin FB rätt länge och rätt intensivt innan han åkte till Kronogård - och han var tydlig med att han skulle dit för att skildra den fasansfulla miljön och de kriminellas illdåd.
    Väl på plats sprang han omkring och filmade folk som inte ville bli filmade, och gav blanka den i hätsk stämning, hotfullhet, aggression och liknande - saker som han till stor del hade framkallat alldeles på egen hand.
    Efteråt sitter han och försöker utmåla sig själv som något slags oskyldigt offer, när han i själva verket i högsta grad bidragit till att det blev som det blev.

Jag försvarar inte hoten mot honom, hans fru, hans dotter eller någon annan - men det här är ett av de mest riggade reportage jag någonsin sett i mitt liv, och då blir det ganska konstigt när den som ligger bakom alltihop (Joakim Lamotte) klagar över att folk är arga på honom.
    Folk som inte vill bli filmande , men du sa ju att han innan hade sagt att han skulle vara där, varför gick dom då dit om dom nu är sånna oskyldiga lam som du påstår? Om du inte vill bli filmad går du då fram och hotar närmsta tv team du kan hitta?  Lamotte vill ju prata med alla så då kan det ju vara bra att anosera sitt besök eller? Dom var där för att bråka inget annat, synd att folk försvarar sånt 
  • Anonym (vitondska)
    Anonym (Aska) skrev 2019-12-22 17:49:05 följande:

Inte har väl Lamotte och hans familj blivit hotade av Aftonbladet.
    Jag sa att dom reljerar över hotet , och en av deras arbetare Aschberg trakaserar hans fru när hon jobbar.Tycker du att det är rätt? 
  • Anonym (vitondska)
    Anonym (Undrande) skrev 2019-12-22 17:58:38 följande:
    De bor där, det är deras hem, de har all rätt i världen att röra sig fritt i sin egen hemvist.
    Det Joakim Lamotte har gjort - enligt min åsikt - är att han har tagit en pinne och petat på ett ilsket lejon om och om igen, och nu är det jättesynd om Joakim för att lejonet till slut bet honom.
    Och visst, det är tråkigt att han blev biten, absolut, men hade han inte envisats med att peta med pinnen om och om igen, så hade han knappast blivit biten.
    Bor dom på gatan? Äger dom kvateret, Lyssna på dig själv ,sitter och daltar med grovt krimenlla, Inte undra på att Sverige ser ut som det gör .Lamotte har all rätt i världen att göra ett reppotage men för att Sverige är som en krigszoon så blir det så här .Sosse paradiset sjunker snabbt det räcker nu 
  • Anonym (vitondska)
    Anonym (Undrande) skrev 2019-12-22 17:59:36 följande:
    Sedan när är det trakasserier att fråga efter ett telefonnummer?
    Så då är det även ok att hoppas på att Bosien ska våldtas och mördas? Det är ju inte ett direkt hot , du tycker sånt också är lugnt då eller?
  • Anonym (vitondska)
    Anonym (Undrande) skrev 2019-12-22 17:58:38 följande:
    De bor där, det är deras hem, de har all rätt i världen att röra sig fritt i sin egen hemvist.
    Det Joakim Lamotte har gjort - enligt min åsikt - är att han har tagit en pinne och petat på ett ilsket lejon om och om igen, och nu är det jättesynd om Joakim för att lejonet till slut bet honom.
    Och visst, det är tråkigt att han blev biten, absolut, men hade han inte envisats med att peta med pinnen om och om igen, så hade han knappast blivit biten.
    Ska vi ha militär polis och sätta upp säkerhetszooner runt dessa områden och kontrollera alla som rör sig i dess närhet? 
  • Anonym (vitondska)
    Anonym (Undrande) skrev 2019-12-22 18:06:28 följande:
    Jag upprepar min fråga; var i Sveriges Rikes Lag står det att det är trakasserier att fråga efter ett telefonnummer?
    Frågar igen, vart i sverige rikes lag står det att det är hot att HOPPAS att nån far illa? Är det då ok för det rent tekniskt sätt inte bryter mot lagen?  
  • Anonym (vitondska)
    Anonym (Undrande) skrev 2019-12-22 18:05:15 följande:
    Klart Lamotte har rätt att göra reportage, helt okej, men då får han ju räkna med att få reaktioner också - det får man göra om man gör reportage, speciellt om man gör dem som Joakim Lamotte.
    Vad i sverige rikes lag står det att man får misshandla personer som man anser inte får befinna sig i vissa områden? Väldigt vad du är på dessa krimienlas sida 
  • Anonym (vitondska)
    Anonym (Undrande) skrev 2019-12-23 07:15:53 följande:
    Va? Är det här riktat till mig?

Jag tycker inte att det är okej att hota Lamottes familj, lika lite som jag tycker det är okej att hota Frida Boisen.
    Möjligen kan jag tycka att hoten mot Frida Boisen är mer grundlösa eftersom hon i saklig mening gjorde ett bättre jobb - Lamotte bidrog enligt min åsikt väldigt mycket till att det blev som det blev, och får väl till viss del skylla sig själv.
    Men det är inte rätt att hota honom för det, och definitivt inte hans familj.
    Exakt har en person fel åsikter som du inte håller med om förtjännar hans dotter att bli hotad med våldtäkt ,hon får ju skyla sig själv liksom enligt dina egna ord 
  • Anonym (vitondska)
    Anonym (Undrande) skrev 2019-12-23 10:10:34 följande:
    Grunden för krönikan som det länkas till i trådstarten är över 400 hot- och hatmejl från, av avsändarnamnen att döma, äktsvenska män som tog synnerligen illa upp för att Frida Boisen skrev om kvinnomisshandel och för att hon inte gjorde det till en etnisk fråga.
    Bosien verkar inte vara lika intreserrad av at skriva om andra hot mot unga tjejer för deras papor har fel åsikter , men då är det väl ok att hota med våldtäkt? skillnad på folk och folk 
  • Anonym (vitondska)
    Överste Senap skrev 2019-12-22 20:13:26 följande:
    Du undviker allt som rör hets mot Frida.

Du anser att genom att kritisera Lamotte så öppnar man upp för att hans familj hotas men när du hetsar mot Frida Boisen så innebär det ingen risk att hon utsätts för ytterligare hot? Hur resonerar du egentligen?
    Jag ifråggarsätter varför man inte anser at hotet mot ett litet barn är lika allvarligt, Anser du inte att det är fel när ett barn hotas med våldtäkt?
  • Anonym (vitondska)
    Anonym (Undrande) skrev 2019-12-22 18:33:41 följande:
    Så.
    Nu har jag läst båda Fridas krönikor.
    Den första handlar om kvinnor som misshandlas och mördas, med fokus på "Josefin" som överlever.
    Den genererar över 400 svavelosande mejl (samt 5 stöttande) från svenska helyllemän som försöker göra det hela till en etnisk fråga.
    Nästa krönika handlar därför om att även svenska män - en del men inte alla! - också slår och mördar. 
    Och det är helt riktigt; kvinnomisshandel är inte etniskt betingat.
    Det är givetvis inte okej att hota, håna, förfölja, förlöjliga eller göra något annat mot Frida Boisen och hennes familj utifrån dessa båda krönikor.

Joakim Lamotte upprepar först ett antal gånger på FB att han ska besöka Kronogård för att skildra kriminaliteten där.
    Sedan åker han till Kronogård och börjar skildra kriminaliteten, med andra ord piska upp en redan infekterad stämning och hänga ut alla som råkar vara där som kriminella.
    Det är inte okej att hota honom och hans familj heller.

Skillnaden, som jag ser det, är att Frida beskriver ett fenomen utan att hänga ut någon. Joakim beskriver ett fenomen genom att hänga ut en hel massa människor.
    Vilka hängdes ut? Vilka namn angav han? Anser du att allla soim gör reppatge om kriminelitet förtjänas att hotas? Varför? 
  • Anonym (vitondska)
    Anonym (A2) skrev 2019-12-23 11:19:21 följande:
    De män som skriver så och tar åt sig bevisar bara att de själva tillhör gruppen kvinnomisshandlare, annars tar man inte åt sig eller har behov av att skylla ifrån sig på andra.
    Samma då med ni andra som tar åt er bevisar att ni är våldtar barn? Intresant 
  • Anonym (vitondska)
    Anonym (L) skrev 2019-12-24 10:21:36 följande:
    Precis som ts tolkar du det som att kritik mot Lamotte är detsamma som att tycka det är ok med våldtäktshot mot hans dotter. Samtidigt som motsvarande hot mot Frida Biosen är ok när hon helt korrekt påstår att det finns svenska män som är kvinnomisshandlare. Det sista tolkas för övrigt av både dig och ts som att hon avser alla svenska män.

Gratulerar till er fantastiska prestation.
    Det är ju ingen som tycker det är ok,vi tycker att det är lika fel, den enda som hyllar hot och våld här är ju du och aftonbladet  
  • Anonym (vitondska)
    Överste Senap skrev 2019-12-26 10:37:10 följande:
    Om någon skriver att det finns vissa muslimer som våldtar så blir ingen upprörd. Om du någon skriver att alla muslimer våldtar är det faktafel och stor upprördhet blir följden.

Frida skrev att vissa svenska män misshandlar och poängterade att det inte gällde alla.

Du och ts känner er träffade ändå. Jag och andra svenska män känner oss inte träffade utan konstaterar att det hon skrev stämmer.
    Om någon är träffat här är det väll du som despreat försöker anklaga alla som inte tycker som dig för att vara kvinnomisshandlare, Allt för att tysta debatten , Du och andra män? vem har gjort dig till talesman för andra män? 
  • Anonym (vitondska)
    Överste Senap skrev 2019-12-26 17:56:06 följande:
    Tysta vilken debatt?

Alla som kan svenska språket något så när kan se att jag inte pekat ut dig som kvinnosmisshandlare. Däremot undrar vi alla varför du går i taket om man antyder att det finns svenska sådana.

Alla som något så när kan svenska språket kan däremot läsa att du anklagar mig och även anonym(L) för att försvara hot om våldtäkt mot oskyldiga flickor. Motiveringen skulle vara att är man kritisk mot Lamotte så försvarar man med automatik hot om våldtäkt mot hans dotter. All denna gallimatias har du mer än väl dokumenterat själv.
    Antyder starkt på det, Går i taket? För vad för jag vill diskutera skilnnader som media gör på folk? Varför är debatten så farlig? Varför försöker du tysta den? 
Svar på tråden Svenska män är ondskan!!