Hedblomster skrev 2020-02-09 15:02:18 följande:
Tack för svar :) Har mailat Reprofit tidigare i veckan utan svar men vi är ändå inte riktigt där att göra behandling än. Reprogenesis var trevliga och snabba i mailkontakt. Läste om Limaries resa till Gennet också :)
Gör ivf med egna ägg nu på akademiska och har även gjort i Falun. Vi ska försöka lite till men sen vill jag testa äggdonation och fastnade lite för Tjeckien eftersom priserna är rätt bra där!
Vi var från början mycket nöjda med Gennet. Aldrig upplevt ett sånt topp bemötande och då har jag varit i kontakt med 10 kliniker i Tjeckien utöver de andra utomlands.
Hade hört mycket om Reprofit också och var i kontakt med de. Men svaren dröjde alltid mycket och de var inte lika detaillerade som de från Gennet. En sak som jag gillade med Gennet var att koordinatorerna var själva mycket medicinsk kunniga men annars pratade de alltid direkt med läkaren och svaret kom senast på kvällen eller under helgen. Vi behövde ju akut hjälp som du vet och de gjorde det omöjliga möjligt! Vi har aldrig varit med om detta förut sa de. Dessutom inga dolda kostnader. Ärliga svar gällande om det är meningsfullt att köra med extras som t.ex. embryoglue etc. De forskar också en del med en klinik i USA. Med läkaren hade vi knappt någon kontakt där. Fördelen med Gennet är att den ligger 5 min från centralstationen i Prag. Sammanlagt har allt kostat oss ca 2000e (med flyg, boende, embryodonationen i sig samt läkemedel). Skulle vi nu har lyckats var det ett bättre alternativ än Olga där vi hade betalat 14000 plus resor osv om vi hade valt garantipaketet.
För mig var faktiskt kontakten med koordinatorn viktigast. Det har jag lärt mig nu under resan. Och ffa efter den dåliga erfarenheten i Finland.
Det känns tryggt att veta att man kan fråga tio frågor och får svar på alla.
Och nu ser det ut som att det här blev ett plus dessutom... Vi får hoppas att det inte är en kemisk graviditet men än så länge är alla stickor inkl digitalt positiva. RD 8 idag.