Inlägg från: caramia |Visa alla inlägg
  • caramia

Fler över 40 som planerar barn?

Nykär15 skrev 2020-10-11 10:09:19 följande:

Men nej sluta...så orättvist!! Blöder du mycket eller kan det fortfarande finnas en chans?

Än så länge är det mycket lite. Det brukar det dock alltid vara i början, sen tilltar det efter något dygn, så det bör vara igång helt imorgon.

Googlar ihjäl mig här efter solskenshistorier. Har fortfarande ömma bröst, illamående, andfåddhet, är svullen och illamående. Så alla gravidsymptom är kvar, vilket ger mig lite hopp, för de brukar försvinna direkt när det börjar blöda.

Hoppas så att jag kan vara en av de där som blöder utan att det är missfall, men innerst inne vet jag att det nog är kört.
  • caramia
    Mimmiimimmii skrev 2020-10-11 15:29:45 följande:

Jag har en solskenshistoria, jag har blött till o från sedan v 13 o barnmorskorna har sagt att va hemma o blöd ut fostret. Här sitter jag i vecka 30 o alla ul mm ser bra ut. Blod behöver inte vara missfall o det finns undantag. Kraaaam

Tusen tack för att du delar med dig, vi behöver fler solskenshistorier här! : ) Grattis till att det här gått så bra med graviditeten, så ljuvligt med en liten krabat snart! Just nu verkar det inte som blödningen ökar, men kommer ändå att ringa imorgon och be om ett UL, klarar inte att gå i ovisshet.
  • caramia

Här pendlar det verkligen mellan förtvivlan och HOPP! Gick upp på toa vid femtiden i morse och såg att det kommit cirka en tesked blod under natten. Sedan dess har det inte kommit en droppe. Totalt har jag kanske blött 3-4 msk sedan det började och nu verkar det ha avstannat. Så förvirrad! Åkte på vabb idag och imorgon, så kan inte åka in och kolla. Jag får vackert vänta. Inskrivningssamtal på fredag.

• caramia
    Nykär15 skrev 2020-10-12 10:42:47 följande:

Ring gyn iaf så du har en tid på ex onsdag! Jag småblödde nu sist, först en vecka efter det börjat kollade jag, nån dag blödde jag inte alls och hela tiden extremt lite. Jag hade inte velat gå oviss, det är sååå jobbigt! Vet du om de har ultraljud på er mvc så de kan kolla där annars? Vår har det .

Ja, ovissheten är det värsta! Tyvärr har jag fått boka om alla möten på jobbet till onsdag och torsdag eftersom jag är hemma nu, så jag kommer inte iväg. Bara det inte blöder mer så kan jag åtminstone inbilla mig att det är lugnt. Ska iaf ringa imorgon och se om det går att få en tid på måndag.
  • caramia
    nyfikenkvinna skrev 2020-10-12 11:03:01 följande:

Usch vad jobbigt. Hoppas det kommer gå bra för dig.

Är själv 37 år och har försökt skaffa ett andra barn sedan ett år tillbaka. Hittills fått tre missfall. Men vi ger inte upp hoppet och hoppas få en syskon till vår dotter 

Tack för omtanken : ) Beklagar dina missfall, vet hur det känns, men vi kommer lyckas till slut vi med!
  • caramia
    blomma79 skrev 2020-10-12 13:27:06 följande:

Ska ta ett gravtest idag, tog pergotime denna månad och hade ägglossningsverkar som tusan denna gång så hoppas det tagit sig , men ställer in mig på att bli besviken .Är early test från clearblue bra?

Spännande! Berätta gärna hur det gick!
  • caramia
    blomma79 skrev 2020-10-14 08:55:35 följande:

Bra nyheter - Plussade igår ! Har haft tidiga missfall förut så vågar inte vara riktigt glad än. Hur många barn har ni andra sedan innan?

Stort grattis!!! Det kommer säkert gå fint den här gången <3
  • caramia
    Nykär15 skrev 2020-10-15 08:59:34 följande:
    Hur känns det nu? Har tänkt så mycket på dig <3
    Tack, omtanken värmer lite extra idag. Hade fruktansvärt ont i natt och sen kom missfallet igång, så det är kört tyvärr. Har ett ultraljud imorgon bitti, så får se hur allt ser ut då.

Är ledsen såklart, men luttrad efter alla andra gånger, så jag hade inte hunnit få upp förväntningarna än. 

Hur är det med dig?
  • caramia
    Nykär15 skrev 2020-10-15 11:22:02 följande:

Åh nej..så ledsamt, trodde verkligen det var din tur nu att må hela vägen fram :(

Jag är exakt mitt mellan äl och mens på äl+7, har nog inga tankar om att det skulle ha lyckats. Ägglossat på rätt sida iaf, men sen vet man ju att även när jag hade två fungerande äggledare så kunde det ändå ta tid...men ja, chansen är ju iaf lite större denna cykel :)

Min cykel har varit exakt i fas två månader nu iaf och det är jag otroligt tacksam för, den var lite svajig första två månaderna efter missfallet.

Ja, det kändes väldigt hoppfullt den här gången, men bara att acceptera att det inte blev den här gången heller. Allt annat i livet är bra, så det gör det lättare : )

Det låter ju positivt att dina cykler är i balans igen. Snart är du nog gravid igen <3
  • caramia
    surtanten skrev 2020-10-15 11:57:48 följande:

Hänger med här nu. Nyss fyll 40, tre barn sen tidigare. Yngsta 6 år

Min sambo (som inte har barn) och jag har försökt få barn, 2 ggr har vi avbrutit graviditetens pga kromosonfel. Nu har vi försökt bli gravid igen sen senaste avbrytandet (13maj) och nu verkar det inte riktigt ta sig. Hade nog sex varje dag förra månaden ???? har nu köpt ägglossningsstickor och ska se så när jag har ägglossning.

Är givetvis orolig för kromosonfel igen och funderar på alternativa vägar också med ex screening av befruktade ägg eller äggdonation men tänkte väl försöka en gång till på naturlig väg, om jag blir gravid dvs...

Välkommen : ) Vilken tuff resa ni har varit på hittills!
  • caramia

Var på ultraljud idag. Fanns inte en smula kvar av graviditeten. Det här var tionde missfallet på raken och vår resa slutar nu. Jag är tillfreds med det. Älskar att jag fick uppleva det en gång i livet och är så tacksam för vår son. Annars hade det känts mycket sorgligare. Något är uppenbarligen fel eftersom jag blir så lätt gravid, men aldrig får behålla det. Hade jag varit yngre hade vi nog utrett det, men nu får det bara vara. Önskar er alla lycka till och kommer kika in här ibland och se hur det går. Kram!

• caramia
    Nykär15 skrev 2020-10-16 14:05:22 följande:
    Ja ibland sätter man stopp. Ledsen för din skull att det inte gick med syskon, fick du aldrig prova Lutinus?

Förstår dock att du tycker det räcker nu. Varma kramar till dig <3
    Ärligt talat vet jag inte ens vad Lutinus är. Det är överlag väldigt dåligt med rådgivning och information efter ett missfall tycker jag. Det är liksom bara "du har haft missfall igen, tack och hej". Jag har aldrig fått någon information om det finns hjälp att få, ingen har frågat om jag ska försöka igen, frågat hur jag mår psykiskt, eller gett mig råd om det är något jag ska tänka på tiden efter missfallet. All information jag har om missfall, har jag själv ha googlat mig fram till.

Märkligt att det är så egentligen.
  • caramia
    gunbran skrev 2020-10-17 18:37:58 följande:

Så ledsen för er skull, men förstår att det känns nog efter så många missfall. Du har kämpat beundransvärt mycket och varit en mycket stöttande och uppmuntrande person här i vår lilla grupp. Kram på dig!

Tack för dina värmande ord :D Hur går det för dig nu?
  • caramia
    Mimmiimimmii skrev 2021-04-13 18:41:19 följande:

HAr alla gått över till ett annat forum eller varför är det ingen som skriver? Hur gåt det för er?

Även jag har gett upp efter alla missfall, men följer också tråden och håller tummarna att det ska gå bättre för er andra.
Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?