Fler över 40 som planerar barn?
Alla 6 äggen som plockades ut igår har blivit befruktade fick jag veta idag. :) Det känns jättebra! Hoppas de utvecklas som de ska också. Tillbakasättning på måndag.
Alla 6 äggen som plockades ut igår har blivit befruktade fick jag veta idag. :) Det känns jättebra! Hoppas de utvecklas som de ska också. Tillbakasättning på måndag.
Det blev alkoholfritt i glaset ikväll :).
Strecket uppenbarade sig efter max 10 sekunder, så går allt vägen nu så kommer en liten i mitten på februari, strax efter min 47 årsdag.
Har bestämt mig för att lägga orosmolnet bakom mig ikväll och bara njuta av detta lilla mirakel. Vi är överväldigande av lycka och ödmjukhet!
Idag fick jag svar på blodprovet från i måndags. HCG har sjunkit från 790 i torsdags till 50 i måndags. Graviditeten är definitivt slut. Jag ska in på onsdag igen för de vill se så det går ner helt.
Jag har slutat blöda idag så nu börjar vi väntan på äl igen.
Hej alla,
här har varit tyst i några dagar, hoppas ni alla haft en fin midsommar!
Själv känner jag mej lite deppig, positivt att jag hade positivt äl-test för en vecka och 3 dagar sedan, men sen å andra sidan känner jag inte av några symptom alls. Nada...har även tagit några testa tidigt test som visat klart negativt.
Kämpar med att jag saknar att vara gravid, hade missfall för 5 veckor sedan, och kan inte låta bli att tänka hur långt vi skulle varit nu, snart skulle vi ha berättat åt alla, osv..helt dumma tankar, men ibland känns det bara så fel, som om vi blev lurade på något fint, som rycktes bort efter att vi fått börja drömma och längta.
Förlåt för mina dystra tankar, försöker vara positiv och glad, men alltid orkar man ju inte. Ser även så många fina gravidmagar i sommarklänningar, och tänker att jag kunnat vara en av dem.
Hoppas ni andra är mer positiva :)
Och önksar alla er som redan plussat att allt är bra! Ni ger hopp åt oss andra 40-plussare att det kan gå vägen!
Kram till er alla!
Hej alla,
Själv känner jag mej lite deppig, positivt att jag hade positivt äl-test för en vecka och 3 dagar sedan, men sen å andra sidan känner jag inte av några symptom alls. Nada...har även tagit några testa tidigt test som visat klart negativt.
Kämpar med att jag saknar att vara gravid, hade missfall för 5 veckor sedan, och kan inte låta bli att tänka hur långt vi skulle varit nu, snart skulle vi ha berättat åt alla, osv..helt dumma tankar, men ibland känns det bara så fel, som om vi blev lurade på något fint, som rycktes bort efter att vi fått börja drömma och längta.
Förlåt för mina dystra tankar, försöker vara positiv och glad, men alltid orkar man ju inte. Ser även så många fina gravidmagar i sommarklänningar, och tänker att jag kunnat vara en av dem.
Och önksar alla er som redan plussat att allt är bra! Ni ger hopp åt oss andra 40-plussare att det kan gå vägen!
Kram till er alla!
Hej alla,
Kram till er alla!
Hade en rosa flytning igår och en idag på morgonen :( bara har en dålig känsla i kroppen...så ledsen även om det just nu är lugnt. Hade ju liknande blödningar första graviditetsveckan. Men eftersom det sen varit lugnt så känns det nu som att det är kört. Helst som jag tycker jag mår lite för bra med...har man vart gravid 7 gånger så jämför man ju mot innan...
Ville först be om en koll (jobbar på gyn) men kände jag inte vågar utan sambon. Så antingen får det bara hända eller så får vi veta tillsammans på ultraljudet om 7 dagar...
Vecka 9+1 idag. Känner att det är taskigt med missfall när man kommit en liten bit...hade isf hellre fått det väldigt tidigt än att få nån slags hopp.
Så just nu sticker jag huvudet i sanden...blä och skit.
Det har fortsatt och håller på än :( är rött och finns varje gång jag torkar mig på pappret. Tycker det gör ont idag...men samma blödning, verkar vart rätt lugnt över natten. Tror det är kört men vill inte sluta med Lutinus när jag inte vet. Antingen ökar det ju eller så är det såhär och då får vi se på ultraljudet på torsdag. Vet ju att Lutinus kan fördröja, men låter det vara tills torsdag då vi får klara besked ifall inget större händer. Men känslan i kroppen säger att liten gett upp :(
Tyvärr så hade hjärtat slutat slå strax efter förra VUL :( men känns skönt få det bekräftat och hjälp att starta igång det. Får även VUL på torsdag för att se om allt är ute, annars skrapar de tidigt så jag inte får samma problem som efter förra MA med 7 veckors blödning och 2 operationer...
Hoppas ni bara detta går smidigt och att jag får en lugn sommar att ta igen mig på...
9+2 Idag. Inskrivningssamtal imorgon. Idag kom blod. Jag har varit med om detta så många gånger nu att jag vet att det är kört. Varenda symptom är bortblåst tyvärr. Bara att vänta ut det. Blä.