Orkidé8181 skrev 2021-01-11 19:09:39 följande:
Så, får se om jag lyckas citera nu :)
Tack, ja exakt så som du beskriver känns det...
Känner mig dock ganska lugn än så länge ( även om det går i vågor ), men är trots allt bara inne på andra försöket och inser att det inte är någon fara på taket än :)
Har aldrig använt ägglossningstest, testar dock denna månad bara för att se om det stämmer överens med appen och den är ganska exakt både mensen och ägglossningen, allt rullar på regelbundet :)
Har 2 barn sedan tidigare 12 och 15 år, min sambo är 10 år yngre och inte pappa till barnen...
Så det blir verkligen som att börja om :)
I själva bebisverkstaden känner jag mig kanske inte direkt gammal egentligen, är väl mer den biologiska klockan som känns som den rusar!
Vet inte hur mycket min sambos ålder spelar in i detta, men i detta nu har jag redan tagit på mig alla ev problem eftersom jag är 10 år äldre :/
Var så längesedan jag var/ blev gravid så kommer inte ihåg hur fort det gick, men det gick fort... har inget minne av att vi ens började fundera över om något var fel utan max ett par månader med båda barnen...
Håller tummarna det går rätt snabbt nu också när det gjort det tidigare. Att kolla upp bådas fertilitet (hos privat gyn/fertilitetsklinik) kan ju vara en bra idé så vet ni hur det ligger till.
Jag boostade min ägglossning med letrozol och det tog sig till sist på tredje försöket.
Känner igen mig med biologiska klockan...