Inlägg från: Stora My |Visa alla inlägg
  • Stora My

Fler över 40 som planerar barn?

Vildaloo skrev 2020-10-29 11:15:33 följande:

Hej!

Jag hittade den här tråden för ett par dagar sen. Har sedan läst mig igenom alla 220 sidorna. Är så glad för att jag hittade den men upptäckte nu på slutet att inte så många är aktiva här längre.

Jag är nyss fyllda 40, har en dotter som blir 18 i mars sedan ett tidigare förhållande. Har sedan 5 år (4 som gifta) ett nytt förhållande med en 10 år yngre man. Vi har tagit ganska lätt på det här med barn. Han har opererat sig för åderbråck på pungen och jag har sedan jag var 17 år bara en äggstock samt äggledare. Det har varit lite så att om det händer så händer det. Har ändå haft ett hopp och en önskan om ett barn, hans första och vårt gemensamma. Men vid ett ?större? gräl för ca 2 månader sen så kom det fram exakt hur viktigt det är för honom med ett eget barn. Det är många runt omkring som fått barn den senaste tiden. Och nu känns det som för några andra att vår relation inte kommer att överleva i längden om det betyder att vi får barn.

Pga min ålder så går vi inte ens en utredning i det landsting vi bor i. Har läst och läst och ställde in mig på att det bästa kanske var att prova ÄD utomlands. Tills jag hittade er ???? Nu har jag hoppet om att det kanske går att få ett litet mirakel.

Har nu beställt rosenrot och E vitamin och håller tummarna för att det ska hjälpa. Annars tänker jag att vi ska söka oss till en privat klinik för utredning efter nyår.

Jag hoppas att det är någon av er som fortfarande finns kvar här inne ????

Välkommen hit!

Låter ut som en bra plan, att ni söker hjälp efter nyår. Ni kanske behöver ivf i och med din ena äggledare eller så kan det ta sig hemma i kammaren också.
  • Stora My
    Vildaloo skrev 2020-11-08 19:25:51 följande:

Tack! Då ska jag köpa både E och D. Även Q10 läste jag någonstans. Magnesium tar jag också.

Det förstår jag, jag drar mig verkligen för att gå till en klinik, vet inte varför. Men kanske att det blir svart på vitt att det inte kommer att funka på naturlig väg...

Håller tummarna för att den inte kommer och att ni har tur <3

Jag åt också q10, d vitamin, e vitamin, munkpeppar, magnesium, multivitamin.
  • Stora My
    PrickigBallong skrev 2020-11-08 20:28:10 följande:

Jag som styrketränar brukar ta zma innan läggdags. Har dock slutat med det nu pga gravidplanering. Någon som vet om man kan äta det? Står inget på burken. Innehåller zink, magnesium och b6.

Vet inte riktigt vad det är men innehåller det bara zink, magnesium och b6 så ska du fortfarande äta det. Bra vitaminer som behövs för fertiliteten.
  • Stora My
    Tvillingarna14 skrev 2020-11-09 22:46:30 följande:

Igår fick jag blinkande gubbe på mitt digitala ÄL-test och idag fast glad gubbe. Blev alltså till att ligga båda dagarna. Så glad att jag kunnat pricka in ÄL helt korrekt. Ska strunta i de icke digitala testerna eftersom de är svårtydda (enligt min mening). Ska bli extra spännande denna gång att se om det lyckats bli något där inne i magen.

Håller tummarna!
  • Stora My
    Trollis1987 skrev 2020-11-15 09:46:22 följande:

Alltså. Senaste dagarna har jag haft SJUKT känsliga bröstvårtor. De går knappt att röra. Känslan är som när man typ får en sticka i fingret. Grejen är att jag går ju med ett litet hopp om att jag är gravid,men de blev onda alldeles för nära då jag tror jag haft ägglossning och jag brukar få gravsymtom typ i v 6-7!? Så nu börjar jag tänka att det kanske är klimakteriet :o Någon som vart med om liknande? (Testade med ältest imorse och det var grymt negativt!)

Jag har bara haft så en gång och det var nu när jag blev gravid. Jag trodde det var kört när de ömmade så nära ägglossning och de har inte slutat ömmar än.

Annars tror jag det har något med progesteronet att göra, att det antingen sjunker eller stiger efter ägglossningen, kan ge PMS besvär.

När har du bim? Var det för tidigt testa idag?
  • Stora My
    Trollis1987 skrev 2020-11-16 22:00:33 följande:

Jag har 4 barnschampo aldrig haft såhär onda nippels  i början :0 ja asså jag borde haft äl 6-8/11. men kan ju ha vart tidigare. så för tidigt att testa. Får väl testa på fredag om ingen mens kommit....vill bara inte bli besviken igen....fy o blä

Det var samma för mig, har aldrig känt så innan. För mig har brösten börjat ömma först efter v 7.

Då var det föe tidigt att testa. Hoppas på fredag och håller tummarna att det här också är ett tecken för dig.
  • Stora My

Grattis!

Du får göra ditt bästa att glädjas ändå. Man är ju inte glad i onödan. Sen är det såklart jobbigt med oron och att inte veta hur det ska gå.

• Stora My
    Trollis1987 skrev 2020-11-22 07:09:21 följande:

Visst var det du som haft sådär ont i bröstvårtorna som jag fick nu,men det var inte så vid tidigare graviditeter? Mitt sådär onda har försvunnit :?( om jag känner på dom gör de ont men inte annars. Så jag tänker att det blir missfall nu närsomhelst.....

Ja det var jag.

Kroppen gör ju lite som den vill, kan ju hända det bara är borta tillfälligt.
  • Stora My
    Vildaloo skrev 2020-12-01 21:06:04 följande:

Vad tråkigt, man hoppas ju vara gång den inte kommer precis som den ska. Men det är bara att försöka igen.

Själv var jag till gyn idag och fick veta att jag har en 5 cm stor cysta på min äggstock. Får komma tillbaka om 3 månader för att se om den gått tillbaka av sig själv eller vad som måste göras. I övrigt såg allt bra ut iaf. Hon tyckte absolut att vi skulle fortsätta försöka att bli gravid men att cystan kan stoppa upp äggen. Kände verkligen att vi inte behövde några mer hinder...

Åh nej! Vilket jobbigt besked. Tar de bort den om den inte minskat om tre månader? Kan du göra lågor för att den ska minska? Tänker ändra kost eller liknande.
Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?