Fler över 40 som planerar barn?
Hej!
Jag hittade den här tråden för ett par dagar sen. Har sedan läst mig igenom alla 220 sidorna. Är så glad för att jag hittade den men upptäckte nu på slutet att inte så många är aktiva här längre.
Jag är nyss fyllda 40, har en dotter som blir 18 i mars sedan ett tidigare förhållande. Har sedan 5 år (4 som gifta) ett nytt förhållande med en 10 år yngre man. Vi har tagit ganska lätt på det här med barn. Han har opererat sig för åderbråck på pungen och jag har sedan jag var 17 år bara en äggstock samt äggledare. Det har varit lite så att om det händer så händer det. Har ändå haft ett hopp och en önskan om ett barn, hans första och vårt gemensamma. Men vid ett ?större? gräl för ca 2 månader sen så kom det fram exakt hur viktigt det är för honom med ett eget barn. Det är många runt omkring som fått barn den senaste tiden. Och nu känns det som för några andra att vår relation inte kommer att överleva i längden om det betyder att vi får barn.
Pga min ålder så går vi inte ens en utredning i det landsting vi bor i. Har läst och läst och ställde in mig på att det bästa kanske var att prova ÄD utomlands. Tills jag hittade er ???? Nu har jag hoppet om att det kanske går att få ett litet mirakel.
Har nu beställt rosenrot och E vitamin och håller tummarna för att det ska hjälpa. Annars tänker jag att vi ska söka oss till en privat klinik för utredning efter nyår.
Jag hoppas att det är någon av er som fortfarande finns kvar här inne ????
Låter ut som en bra plan, att ni söker hjälp efter nyår. Ni kanske behöver ivf i och med din ena äggledare eller så kan det ta sig hemma i kammaren också.