• caramia

Fler över 40 som planerar barn?

Jag och sambon gav för ett tag sedan upp om att försöka få ett syskon till vår son. Efter ett års försökande, vilket resulterade i fem missfall kände jag att jag inte orkade försöka mer.

Men nu känner jag att jag mig ändå redo att ge det en sista chans till under nästa år. Jag vet att det inte kommer bli lätt, så jag undrar om det är fler som är på samma resa och vill följas åt?

• Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?
  • Camulla
    gunbran skrev 2020-01-19 19:19:17 följande:

Sedan mitt missfall i juli så tycker inte jag att jag känt av ÄL som jag brukar. Inga utslag på tester heller så det har jag givit upp.

För två veckor sedan var mensen 4 dagar sen, vilket aldrig har hänt, så jag började hoppas lite, men sen kom mensen och jag fick bara en känsla av att det kanske är dags att ge upp. Vid min ålder ska det ju till ett litet mirakel för att lyckas.

MEN så tänkte jag att det är synd att slänga en halv burk med munkpeppar så jag bestämde mig att testa dem en sista gång. Döm om min förvåning då jag idag känt av min ÄL väldigt tydligt! Det råder ingen tvekan vad som hänt, har haft så ont!

Jag och sambon låg både igår och idag, så nu är det bara att vänta och hoppas.

Lycka till ni andra som väntar.

Vad härligt! Jag håller tummarna :)
  • Solros2

Har 5-6 dagar kvar till mens tog imorse första urin test men det inget på den :( hoppas fortfarande men får se !

Båda från idag !

• Grilimy

Jag hade tänkt börja med munkpeppar nästa mens som var beräknad mellan tis-lörd denna vecka. Men nu blöder jag idag! Har för första gången fått mens i förväg. Så nu vågar jag inte ta munkpeppar, tänk om det är en nidblödning!? Nu tror jag nog inte det då det är klumpar och vanlig rödfärg men vågar inte chansa då munkpeppar inte ska ätas om man är gravid. Nån som har koll på nidblödningar? Hur länge osv. Tänkte om jag vågar börja med munkpeppar i morgon.

• Nykär15
    Grilimy skrev 2020-01-20 17:20:42 följande:

Jag hade tänkt börja med munkpeppar nästa mens som var beräknad mellan tis-lörd denna vecka. Men nu blöder jag idag! Har för första gången fått mens i förväg. Så nu vågar jag inte ta munkpeppar, tänk om det är en nidblödning!? Nu tror jag nog inte det då det är klumpar och vanlig rödfärg men vågar inte chansa då munkpeppar inte ska ätas om man är gravid. Nån som har koll på nidblödningar? Hur länge osv. Tänkte om jag vågar börja med munkpeppar i morgon.

De är väldigt sparsamma, haft det med alla mina och blir mer som rosa flytning, blod som nån 5-krona typ som vart mörkare och sen har det slutat. Så blöder du mycket är det inte nidblödning, kanske hade du ägglossning tidigare än du trodde?
  • Eskobar77

Jag har varit på VUL idag och det fanns en fin äggblåsa på 23.5 mm så ikväll ska jag ta Ovitrelle-sprutan och så hoppas vi att detta fjärde försök med Letrozol och Ovitrelle fungerar.

(¯`°?.¸ ღ♥ stolt mamma ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Grilimy
    Nykär15 skrev 2020-01-21 08:33:40 följande:

De är väldigt sparsamma, haft det med alla mina och blir mer som rosa flytning, blod som nån 5-krona typ som vart mörkare och sen har det slutat. Så blöder du mycket är det inte nidblödning, kanske hade du ägglossning tidigare än du trodde?

Okej, tack :) jo det är väl mensen. Tejpade förra månaden och hade ingen stegring förrän förra lördagen, så fick mens 10 dagar efter äl. Oroar mig lite att mensen som alltid varit regelbunden ska börja krångla.

Men idag kör jag igång med munkpeppar. :) En dag för sent men kan väl inte spela någon roll hoppas jag. Nån annan som testat munkpeppar?
  • Camulla

Jag blev just lite förhoppningsfull. Glad gubbe torsdag den 9/1, så förmodligen äl den 10/1. Idag, 11 dagar senare, har jag rosa flytningar och mensvärk. Förmodligen mensen som är tidig, men jag HOPPAS att det är en nidblödning. Fast 11 dagar efter äl känns ganska sent för en nidblödning?! Eller?

• Camulla

Jag blev just lite förhoppningsfull. Glad gubbe torsdag den 9/1, så förmodligen äl den 10/1. Idag, 11 dagar senare, har jag rosa flytningar och mensvärk. Förmodligen mensen som är tidig, men jag HOPPAS att det är en nidblödning. Fast 11 dagar efter äl känns ganska sent för en nidblödning?! Eller?

• Nykär15
    Miva skrev 2020-01-17 22:52:14 följande:

Håller tummarna för er alla. Är 45 år om en månad och är gravid (16+1). Blev gravid på naturlig väg trots p-piller. Lycka till!

Åh vad underbart! Grattis!! Kommer vara 43 när vi försöker igen och behöver läsa solskenshistorier som din!! Så otålig att komma igång men ser tiden fram till september som en möjlighet att vara i bästa form och hälsa inför en graviditet, äta bra och ta alla vitaminer i god tid innan :)
  • Nykär15
    Camulla skrev 2020-01-21 16:33:05 följande:

Kan mycket väl vara nidis:) mina varierade men testade plus 3-4 dgr efter blödningen varje gång! Håller tummarna!!
Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?