• caramia

Fler över 40 som planerar barn?

Jag och sambon gav för ett tag sedan upp om att försöka få ett syskon till vår son. Efter ett års försökande, vilket resulterade i fem missfall kände jag att jag inte orkade försöka mer.

Men nu känner jag att jag mig ändå redo att ge det en sista chans till under nästa år. Jag vet att det inte kommer bli lätt, så jag undrar om det är fler som är på samma resa och vill följas åt?

• Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?
  • Miva

Håller tummarna för er alla. Är 45 år om en månad och är gravid (16+1). Blev gravid på naturlig väg trots p-piller. Lycka till!

• Solros2
    Miva skrev 2020-01-17 22:52:14 följande:

Håller tummarna för er alla. Är 45 år om en månad och är gravid (16+1). Blev gravid på naturlig väg trots p-piller. Lycka till!

Vilken underbar nyhet! Grattis och lycka till med graviditeten! Väntar spännande ett plus nästa vecka helgen ! Har haft 2 missfall föra året och båda i v 8+
  • blomma79
    Stora My skrev 2020-01-18 13:10:08 följande:

Jag hoppas på mitt femte barn. Bim 26/1.

Grattis!
  • Grilimy
    Stora My skrev 2020-01-18 13:10:08 följande:

Jag hoppas på mitt femte barn. Bim 26/1.

Jag har bim 25e men vet ju inte ens om jag hade äl denna månad. :( Men hoppas såklart. :)
  • Stora My
    Grilimy skrev 2020-01-18 18:26:55 följande:

Jag har bim 25e men vet ju inte ens om jag hade äl denna månad. :( Men hoppas såklart. :)

Jag är också osäker om ägglossning varit. Enligt tempen så är det lite si och så men jag hoppas på det.
  • Stora My
    Grilimy skrev 2020-01-18 18:26:55 följande:

Jag är också osäker om ägglossning varit. Enligt tempen så är det lite si och så men jag hoppas på det.
  • gunbran

Sedan mitt missfall i juli så tycker inte jag att jag känt av ÄL som jag brukar. Inga utslag på tester heller så det har jag givit upp.

För två veckor sedan var mensen 4 dagar sen, vilket aldrig har hänt, så jag började hoppas lite, men sen kom mensen och jag fick bara en känsla av att det kanske är dags att ge upp. Vid min ålder ska det ju till ett litet mirakel för att lyckas.

MEN så tänkte jag att det är synd att slänga en halv burk med munkpeppar så jag bestämde mig att testa dem en sista gång. Döm om min förvåning då jag idag känt av min ÄL väldigt tydligt! Det råder ingen tvekan vad som hänt, har haft så ont!

Jag och sambon låg både igår och idag, så nu är det bara att vänta och hoppas.

Lycka till ni andra som väntar.

• Solros2
    gunbran skrev 2020-01-19 19:19:17 följande:

Sedan mitt missfall i juli så tycker inte jag att jag känt av ÄL som jag brukar. Inga utslag på tester heller så det har jag givit upp.

För två veckor sedan var mensen 4 dagar sen, vilket aldrig har hänt, så jag började hoppas lite, men sen kom mensen och jag fick bara en känsla av att det kanske är dags att ge upp. Vid min ålder ska det ju till ett litet mirakel för att lyckas.

MEN så tänkte jag att det är synd att slänga en halv burk med munkpeppar så jag bestämde mig att testa dem en sista gång. Döm om min förvåning då jag idag känt av min ÄL väldigt tydligt! Det råder ingen tvekan vad som hänt, har haft så ont!

Lycka till hoppas det tar sig !!
  • Maily
    gunbran skrev 2020-01-19 19:19:17 följande:

Håller tummarna! Solig
Svar på tråden Fler över 40 som planerar barn?