Fler över 40 som planerar barn?
Är 40 år och 4 månader. Plussade idag ????mitt fjärde och sista barn, hoppas inget händer på vägen nu
Är 40 år och 4 månader. Plussade idag ????mitt fjärde och sista barn, hoppas inget händer på vägen nu
Är 40 år och 4 månader. Plussade idag .mitt fjärde och sista barn, hoppas inget händer på vägen nu
Är 40 år och 4 månader . Plussade idag med vårt fjärde och sista barn, är nog i vecka 4+3 nu, hoppas nu inget händer på vågen
Men wow, vad kul! Grattis!! Så kul att höra när någon plussar. Jag hoppas att jag härmar dig och slipper min mens den 23/1. Har ni försökt länge?
Grattis hoppas jag får ett plus med denna månad ! BIM 25/1 har haft missfall i dec i v! 8+0
Är det någon mer här som väntar sitt 4: e barn?
Är det någon mer här som väntar sitt 4: e barn?Eller försöker få en fyra?Mina barn är nu 6, 3 och ett halvt och 11 så jag känner att det kommer gå fint med en fyra då barnen börjar bli stora nu
Jag hoppas på mitt femte barn. Bim 26/1.
Ska ta ett gravtest idag, tog pergotime denna månad och hade ägglossningsverkar som tusan denna gång så hoppas det tagit sig , men ställer in mig på att bli besviken .Är early test från clearblue bra?
Bra nyheter - Plussade igår ! Har haft tidiga missfall förut så vågar inte vara riktigt glad än. Hur många barn har ni andra sedan innan?
Grattis!!
Jag har 3 barn <3
Stort grattis!!! Det kommer säkert gå fint den här gången <3
Plussade på 5:e försöket - fick missfall v 5+1, plussade sen direkt igen månaden efter utan att få mens och fick MA i vecka 5+4. Var på ultraljud i vecka7+4 men hon såg inga hjärtslag och sa att fostret var som o vecka 5+4 och jag har inte räknat fel då vi använde ägglossningstest plus att jag alltid känner av ägglossning , jag plussade ju dessutom 10 dagar efter så....
sitter fortfarande här med MA nu i 2 veckor och ska få hjälp på måndag med att få ut allt med abortpiller.. är 41 år och 3 månader. 2 missfall på raken är inget kul , bara hoppas att jag fortfarande har chans att bli gravid igen och få ett fjärde barn innan det är försent ! Tänker att man kanske ska prova ta progesteron , q 10 ?? Nån som gör detta? Tips?
Den bistra sanningen är ju att missfallsrisken ökar ganska betydligt när man är 40+.
Vi är många i den här tråden som drabbats tyvärr, men kämpar fortfarande! Jag har haft ett mf i v.6+ och ett MA som upptäckter i v.9. Jag kan tydligen bli gravid trots min ålder, men äggen är nog av sämre kvalitet.
Jag äter Q10, Omega 3, multivitamin kvinna och extra D vitamin. Om det hjälper är oklart, men det blir inte sämre iallafall.
Nu denna cykel ska jag använda progesteronkräm efter ÄL om jag får en tydlig sådan.
Håller tummarna för att du blir gravid och får behålla den lille nästa gång!
Fick missfall för 10 dagar sedan , graviditetstestet visar fortfarande positivt så får hoppas det avtar inom 2 v? Bara längtar tills vi kan försöka igen,har 3 barn sedan innan men har nu fått 2 missfall på raken , antagligen pga att jag är 41 år och 3 månader gammal? Hooppas man lyckas nästa gång! Är det vanligt med tex 3 missfall i rad i min ålder? Köpte q10 och det står att man inte ska överskrida maxdosen. ( 3 tabletter som totalt är 90 mg) men när jag läser om rekommendationer för att förbättra äggkvaliten så ska man ta minst 500 mg / dag? Så jag kan överskrida maxdosen utan att det är farligt , nån som vet?
Fick mitt tredje missfall i rad nu :( är 41 och ett halvt så förstår ju att det är åldern. Har 3 barn sedan innan med samma man , men jag är inte redo att ge upp , tänker att det finns ett guldägg som väntar på oss . Skam den som ger sig , bara tråkigt med MA. Trodde jag var i vecka 10 , på ultraljudet hade hinnsäcken växt och man såg gulesäcken som var i storleken 7+2 sa hon och något pyttelitet som knappt kan ha varit 7+2 ..
Undrar, måste alla eller nästan alla ta extra progesteron och trombyl för att lyckas med en graviditet? Nån som vet ? Efter mina 3 missfall börjar jag fundera på det?
Vet inte, hoppas någon svarar.
Jag använde progesteron inför min senaste graviditet, men inte nu.
Trombyl har jag aldrig använt.
Vet inte, hoppas någon svarar.
Jag använde progesteron inför min senaste graviditet, men inte nu.
Trombyl har jag aldrig använt.
Köpte Bamyl ( ska vara en motsvarighet till trombyl och utan recept)och Emerita progesteron .Ska prova detta nästa gång jag plussar och se hur det går.. inget som läkare sagt utan jag har köpt själv , det kan man väl? Eller kan det skada mer än göra nytta?