Inlägg från: Sofieelises |Visa alla inlägg
  • Sofieelises

BIM januari

sarakarolina skrev 2020-01-12 10:57:25 följande:

Är nu på bim+1 och ingen mens. I fredags fick jag ett svagt blått plus på cb men negativt på cb digital. Idag supersvagt plus på cb (spökstreck?!). Ont i brösten och i höger äggstock. Min temp har dock gått ner.. har annars legat ca 0,5-0,6 över sedan äl. Så förvirrande. Bifogar testet från idag.. ser ni strecket?

Ser absolut ut som ett äkta plus, spök är inte så tydligt.

Är det starkare än det du tog i fredags eller svagare?
  • Sofieelises
    sarakarolina skrev 2020-01-12 11:06:31 följande:

Testet jag tog idag är svagare än i fredags :(

Då skulle jag tro på kemisk graviditet/tidigt missfall utifrån sjunkande temp också :(
  • Sofieelises

Haft ont i nedre delen av magen, som kramp till och från sen typ äl+5 samt rikliga flytningar. Bara vet att jag är gravid.

ÄL+8 var igår, då hade jag helt blanka test, cb och billig sticka.

ÄL+9 (idag), tog samma test (cb och billig sticka och fick svagt positivt på båda??! Detta var imorse vid 5-tiden, hade då hållt mig kanske 6 timmar.

Så då ville jag dubbelkolla på em, samma test igen; typ blanka, kanske kunde ana en svag skugga på båda. Så jävla störande. Hade ändå hållt mig typ 4 timmar så tycker det borde ha synts lika tydligt som imorse iaf.

Får väl se om det ökat tills imorgon. Haft så jävla många kemiska graviditeter och missfall så ropar inte hej förrän jag ser att det ökar fint.

• Sofieelises

Vaknade på morgonen med en riktigt dålig magkänsla. Kände bara hur jag tappat hoppet denna månad, innan jag ens tagit ett test. Att ta ett test nu på morgonen var bara ångest. Fick det svagaste plusset ever på cb, inte ökat sen igår heller så bara att vänta in mensen. Rfsu testa tidigt - totaaalt blankt.

Är enligt mig själv på ÄL+10 men enligt premom (den appen som analyserar äl-tester och sätter ut peak) är jag på ÄL+9. Så mitt hopp står till att jag tänkt fel och bara är på äl+9 egentligen.

Usch, hatar alla dessa negativa tester. Fy fan.

• Sofieelises
    Malllin skrev 2020-01-13 10:43:31 följande:

Jag är inne på första försöket och har nog äl nu. Till min fråga- vad är säkrast av testlagrets äl- test eller cb digital? Lägger in testlagrets resultat i premom...

Jag har kört med både clearblue advanced och stickor under många cykler och skulle säga att det beror lite på.

Det jag gillar med cb advanced är det blinkande gubben som ger en koll på några "extra" fertila dagar innan äl - väldigt bra för mig med tre små barn och liggandet inte direkt kan ske så spontant. Jag har ca 3 dagar med blinkande gubbe innan fast gubbe och då vet jag att de dagarna kan jag bli gravid.

För mig visar alltid cb positivt (fast gubbe) ca en halv dag innan de vanliga stickorna gör det, varpå man har lite extra tid på sig. Men när jag fått positivt vill jag ju samtidigt kunna fortsätta testa för att se när peaken kommer och när stickorna är negativa igen (den dagen har ägget släppt). Det kan man inte göra med cb advanced så där föredrar jag stickorna!

Så beror som sagt lite på. Ligger man varannan dag oavsett så är det lite skit samma, då klarar man sig med lätt stickorna. Vill man kunna planera lite mer är advanced bättre :)

(obs det finns två olika cb ägglossningstest, den jag pratar om är alltså den som heter advanced! Den andra "vanliga" tycker jag man kan skippa till fördel för stickorna).
  • Sofieelises

Så kom mensen precis på ÄL+9 (dag 23 i cykeln), så tidigt har jag aldrig fått mens innan. Så jävla besviken nu, mina svaga plus igår och idag var tydligen inget iallafall.

Hoppar vidare till nästa bim tråd. Lycka till ni andra!!

• Sofieelises

Igår fick jag ett supersvagt plus på cb på morgonen och sedan svagt positivt på kvällen på cb early.

Imorse negativt på rfsu. Nu på kvällen svagt plus på billig sticka (se bild, dragit ner ljusstyrkan eftersom kvaliten blir så usel på familjeliv när man laddar upp) - så svagt, men ljust rosa. Haft negativt på dessa stickor innan! Snacka om att man slängs mellan hopp och förtvivlan. Hoppas på tydligare plus till morgonen, ÄL+11 är jag på då..

• Sofieelises
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2020-01-14 20:10:14 följande:

Hu vilken berg och dalbana du tycks utsättas för.. Jag känner med dig. På min front inte mycket nytt. Har testat två gånger, men aldrig med morgonurin och utan att kunna hålla mig särskilt länge. Helt onödigt med andra ord. Jag har en del känningar i brösten, och det maler i svanken. Men sånt kan ibland vara typiska innan menssignaler för mig så jag avvaktar..

Vilken dag är du på nu? :)

Jag får skylla mig själv för förvirringen känner jag. Hade verkligen bestämt mig för att INTE testa innan äl+10/11 denna gång för att inte hålla på och oroa mig över streckens styrka/om det ökar eller inte, "är det ett streck eller inte..." etc. Är på äl+10 om jag går efter temphöjning men har testat i tre dagar "redan" så nu tycker jag att strecken ska öka (fick ju då svagt positivt igår.....). Vet att jag är knäpp. Nästa månad SKA jag inte testa förrän äl+10/11 för det här är fasen inte bra för psyket, haha.
  • Sofieelises
    Mikkans skrev 2020-01-15 07:21:32 följande:

Jämförde testen nu. De är lika starka båda testen. Tog ett snabbt foto i morgonstressen. Bifogar.

Mikkans skrev 2020-01-15 07:07:48 följande:

Känner mig otroligt nedslagen. Morgonens test visar foftfarande ett svagt positivt sträck men jag tror det är lite svagare än igår. Hur snabbt borde det stegra? :(

Hcg dubblas var annan till var tredje dag så tycker inte du ska oroa dig. Så mycket som spelar in, hur koncentrerad urinen är etc.. Ta ett nytt imorgon eller ännu hellre på fredag och se om det ökat då skulle jag säga :)
  • Sofieelises

Tog ett rfsu igår som var blankt, idag ett svagt rosa streck?! Vågar man hoppas? Kan verkligen inte tro att det är sant.. Äl+11.

• Sofieelises
    Bellsss skrev 2020-01-15 11:01:13 följande:

Ta ett annat test också. Jag fick starkare streck på RFSU utan att vara gravid. Vet många fler som fått svaga streck med dom utan att ha varit gravida :( Men jag ser absolut strecket!! Så håller tummarna :)

Oj men det måste ju ha varit en kemisk graviditet om du hade starkare än detta?? Eller ditt kanske var grått? För mitt är rosa och syns i alla ljus så känns för tydligt för att vara ett spök tycker jag.. Även cb visar svagt positivt och sticka från testlagret! Ska ta digitalt imorgon får vi se om man vågar tro på det sen..
  • Sofieelises

Fan, här började man blöda efter svaga plus på flera olika tester. Så tidigt missfall för mig. Hoppar vidare till nästa tråd.

• Sofieelises
    Mikkans skrev 2020-01-16 10:30:04 följande:

Samma för mig :*

Vi får hänga tillsammans i nästa tråd istället, nästa månad är det vår tur! <3
Svar på tråden BIM januari