Malllin skrev 2020-01-13 10:43:31 följande:
Jag är inne på första försöket och har nog äl nu. Till min fråga- vad är säkrast av testlagrets äl- test eller cb digital? Lägger in testlagrets resultat i premom...
Jag har kört med både clearblue advanced och stickor under många cykler och skulle säga att det beror lite på.
Det jag gillar med cb advanced är det blinkande gubben som ger en koll på några "extra" fertila dagar innan äl - väldigt bra för mig med tre små barn och liggandet inte direkt kan ske så spontant. Jag har ca 3 dagar med blinkande gubbe innan fast gubbe och då vet jag att de dagarna kan jag bli gravid.
För mig visar alltid cb positivt (fast gubbe) ca en halv dag innan de vanliga stickorna gör det, varpå man har lite extra tid på sig. Men när jag fått positivt vill jag ju samtidigt kunna fortsätta testa för att se när peaken kommer och när stickorna är negativa igen (den dagen har ägget släppt). Det kan man inte göra med cb advanced så där föredrar jag stickorna!
Så beror som sagt lite på. Ligger man varannan dag oavsett så är det lite skit samma, då klarar man sig med lätt stickorna. Vill man kunna planera lite mer är advanced bättre :)
(obs det finns två olika cb ägglossningstest, den jag pratar om är alltså den som heter advanced! Den andra "vanliga" tycker jag man kan skippa till fördel för stickorna).