Inlägg från: Sofieelises |Visa alla inlägg
  • Sofieelises

BIM januari

Hoppas96 skrev 2020-01-02 21:24:16 följande:

Känns som jag spammar med tester haha men tog ett vanligt test nu (tror jag? Ej känsligt asså) och fick detta. Ser något svagt så hoppas bara att det är något nu och inte skiter sig med missfall som förra månaden! Brösten gör svinont och har tjocka blå ådror på dem så känns som att något kan va på gång!

Ser, svagt rosa också :) vågar mig på ett grattis!!
  • Sofieelises

Ägglossning på dag 14 och hade sex dag 9, 12 och 13 (sista gången ca 10 timmar innan positivt ägglossningstest).. Nu är mannen borta så nu blir det inget idag på själva ägglossningsdagen.

Är mina chanser goda ändå tror ni?? Känns som att man "måste" ligga efter att man fått det där positiva ägglossningstestet för att det ska ta sig typ........

• Sofieelises
    JenniferO skrev 2020-01-03 18:21:38 följande:

Tog ett test idag som ser helnegativt ut. Har bim på tisdag. Är det kört då? Äl+9 idag. Tog ut min spiral den 6 december och NC hittade äl den 25e. Haft molvärk sen Äl och nu ömma bröst..

Nä verkligen inte, ge det till äl+12 innan du tappar hoppet skulle jag säga;)
  • Sofieelises
    mandy93 skrev 2020-01-04 10:20:53 följande:

Hej alla!

Låg igårkväll och läste igenom hela tråden. Känns skönt att veta att det är fler än jag som nojar och tänker på ?blev jag gravid nu???

Jag och min kille (26+27år) har ?försökt? sen i början av september. Sista augusti tog jag mitt sista p-piller och har sen dess haft regelbundna cykler (+/- 26 dagar). Har sedan oktober tempat samt kört med ÄL-test. Tycker att vi ligger ordentligt under den fertila perioden men inget händer. Nu har jag ÄL den 8/1 och BIM är 18/1. Håller tummarna för att det ska ske denna månad!!

Kan någon skriva upp mig på listan? BIM 18/1.

2/1 - juliaslife

3/1 - Planerarbarn19

4/1 - boshab, Fnissnet, BonusCamilla, Linjana

5/1- saran92

7/1- scrootie, Hoppas96

8/1 - SofiaSamuelson89, Nixtie

9/1- Barbrastreisand

10/1 - Nataliaaa91, Jsv17, Arneliis

11/1 - MW90

12/1 - Mevi1315

13/1- Lyra78

14/1 - Önskarbebis2020, Etaj, elviramaria

15/1 - Queenofspades

16/1 - JeSuisMoi, sofieelises

17/1 - Planerarsyskon2020

18/1 Snarttrettiochtrevar89, mandy93

19/1 - LittleBiscuit2020, myownworstenemy

22/1 Höstlöv123

23/1 rmj

25/1 - Nicci, Erla91

26/1 EllaLo

27/1 - Link92, Beeeckisen93

29/1 Loea

31/1 Supertrio
  • Sofieelises

Äl+1 här idag och vill bara att dagarna ska rusa iväg så att man får testa!! Tänkte verkligen hålla mig från att testa till äl+10. Började på typ äl+7 förra cykeln och det va ju bara negativa hela vägen fram till mensen - sån jävla besvikelse!! Plussat tydligt med alla tre barnen på äl+10 tidigare.

Nu prickade vi äl sjukt bra samt från tre dagar innan så jag hoppas verkligen att det tog sig den här gången.. Går ju inte att tänka på annat.

• Sofieelises

3/1 - Planerarbarn19

4/1 - boshab, Fnissnet, BonusCamilla, Linjana

5/1- saran92

7/1- scrootie, Hoppas96

8/1 - SofiaSamuelson89, Nixtie

9/1- Barbrastreisand

10/1 - Nataliaaa91, Jsv17, Arneliis , Tigu

11/1 - MW90

12/1 - Mevi1315 , Emalie

13/1- Lyra78, lillagullefjun

14/1 - Önskarbebis2020, Etaj, elviramaria

15/1 - Queenofspades

16/1 - JeSuisMoi, sofieelises

17/1 - Planerarsyskon2020

18/1 Snarttrettiochtrevar89, mandy93

19/1 - LittleBiscuit2020, myownworstenemy

22/1 Höstlöv123

23/1 rmj

25/1 - Nicci, Erla91

26/1 EllaLo

27/1 - Link92, Beeeckisen93

29/1 Loea

31/1 Supertrio

Plussat:

saran92

hoppas96

• Sofieelises
    dudetten skrev 2020-01-04 18:23:50 följande:

Känner mig lite Depp idag! För någon dag sedan sa min bästa vän till mig att jag såg trött och energilös ut och att man måste vara pigg i kroppen för att bli gravid.

Jaha tänkte jag, då blir jag inte gravid denna månaden heller :( och sen grät jag hela kvällen. Haha lite överreaktion kanske. Men man vill ju så gärna bli gravid!

Idag på ÄL+6 tog jag ett ägglossningstest i brist på annat, totalnegativt. Har även noll graviditetssymptom :(

Det var det dummaste jag hört, det ska du inte bry dig om! Isåfall skulle inte jag blivit gravid med min trea (vid det tillfället hade jag en treåring och en sjumånaders bebis som knappt sovit ett dugg sen förlossningen, var så trött att jag inte visste mitt namn ens en gång).

Håller tummarna för dig (och du, äl+6 är SÅ tidigt, ge inte upp hoppet förräns typ äl+13 skulle jag säga ;) styrkekram!!
  • Sofieelises
    JenniferO skrev 2020-01-04 20:17:25 följande:

Någon som ser nåt?

Ser tyvärr negativt ut för mig..
  • Sofieelises
    MissJibs skrev 2020-01-05 06:48:00 följande:

Kanske ska tro att d håller i sig. Dag 12 o blöder ännu ytterst lite. Men jag fortsätter testa tills mina billiga tester e slut o jag får tag i ett nytt digitalt.

Skulle kontakta gyn på tisdag om jag vore du, kan vara utomkveds iom att du blöder så som du gör (skulle bara söka akuten om jag hade svåra smärtor i samband med blödning). Har nämligen varit med om liknande; negativa tester innan "mens" (anade en skugga dagen innan bim) sen en lååång mens varpå jag tog graviditetstester runt dag 10-11 som var positiva. Ringde gyn för rådgivning och blev ombedd att komma in, just pga risk för utomkveds. Vissa dagar var testerna starkare i styrka för mig, andra svagare, detta under säkert 1-2 veckors tid. Ovissheten var vidrig. Blev inte helt negativa på typ 6 veckor och för mig var det iallafall ett "vanligt" missfall, fick detta konstaterat på gyn (fick ta hcg blodprov två ggr för att se om hcg ökade eller minskade).

När jag var gravid med trean störtblödde jag i början, alltså mycket mer än vid mens! Hade dock inte minsta ont. Detta visade sig vara ett sprucket blodkärl bara och ingen fara med bebis. Den gången var jag heelt 100 på missfall men här sitter hon nu i mitt knä :)

Jag håller verkligen tummarna för dig och att det går vägen!!! Styrkekram!
  • Sofieelises
    Mammaresan skrev 2020-01-05 02:13:22 följande:

Vad kul att vi är tre stycken som är galna då! Haha! ;) När är dina barn födda Sofieelises? :) Här har vi en 2,5 åring, 5,5 åring och en snart 8,5 åring. De fyller i år 3, 6 och 9 år. ;P Men åh så tråkigt att mensen kom ändå! Min kom ju också den 27 december och jag kollar just nu upp för säkerhets skull det knasiga jag ändå känt/känner sedan den cykeln. Supermärkligt men hoppas på att allt kommer se bra och det bara råkar vara något "vanligt" knasigt som kroppen håller på med. :) Gravid är jag då inte i alla fall! Haha!

Så kul att se dig här i alla fall! Hur går det för dig? När har du BIM?

Haha ja verkligen!! I år blir mina 6, 4 och 2 år :) Tycker att de blir aaalldeles för stora redan ;)
Svar på tråden BIM januari