Inlägg från: Sofieelises |Visa alla inlägg
  • Sofieelises

BIM januari

Miu1234 skrev 2019-12-29 17:51:31 följande:

Fattar ingenting nu. Kör med clearblue ägglossningstest. Igår fick jag en fast smiley (postade här) men idag fick jag en blinkande? Är det inte meningen att man ska få blinkande smiley först och sen en fast? Kan tillägga att jag haft svinont i tjejmagen i två dagar nu men det har börjat lätta lite nu på kvällen. Vad ska jag tolka allt detta som?

Du ska inte testa mer efter fast gubbe (står i instruktionerna). Håller tummarna!!
  • Sofieelises
    Miu1234 skrev 2019-12-30 00:16:38 följande:

(Testade med ny apparat så det kan inte vara så att den låst sig) Men tänker att om det nu var så att den fasta gubben var sann, så skulle den väl fortsatt vara fast idag eller försvunnit?

Ny apparat? Menar du med en annan clearblue advanced dosa? För enligt instruktionerna ska du inte testa mer efter maximal fertilitet - förmodligen just för att inte få förvirrande resultat. Jag skulle inte funderat så mycket på den, den har ju redan detekterat lh-toppen igår (som kan vara kort) men känner förmodligen fortfarande av östrogen (som ger blinkande gubbe).
  • Sofieelises
    SofiaSamuelson89 skrev 2019-12-30 12:09:02 följande:

Okej okej! Jo här är det andra försöket för oss med. Tycker bara det är sjukt jobbigt att vänta haha. Men nu gjorde jag så förra månaden att jag skrev upp precis allt jag kände, så jag vet vad som är vanligt och inte. Så slipper man tänka på i fall det är symptom eller inte :) Hur gamla va ni?

Ja man vill liksom bli gravid NU.. Vi försökte även i somras men då fick jag två tidiga missfall varpå jag satte in en spiral pga att jag kände att jag inte orkade fler motgångar. Men i november åkte den ut igen, haha.

Jag fyller 30 nu i vår :)

Men det var ju jättesmart! Då har du stenkoll ska du se. Har du haft ägglossning ännu? Jag går och väntar på min.. Fick blinkande gubbe på clearblue idag iallafall så nu är den nog på g här i veckan.
  • Sofieelises
    Supertrio skrev 2020-01-01 12:26:49 följande:

Ni som använder vanliga ägglossningsstickor typ RFSU, alltså inte digitala, hur ofta och när tar på dagen testar ni? Flera ggr per dag eller endast morgonurin? Har kört med clearblue advanced tidigare och då endast morgonurin men tror att jag missar själva piken..:/

Jag testar en gång vid ca 12-13 & en gång vid 18-19 (rfsu stickor). Använder även cb advanced (morgon och em).
  • Sofieelises
    Supertrio skrev 2020-01-01 13:35:35 följande:

Okey, skulle också vilja testa vid lunch men det går ju inte att göra på jobbet:/ Hur gör du? Vill gärna få till två testtillfällen men det krockar ju med jobbet.. får kanske testa vid kl 16 när jag är hemma och sen igen vid 20?

Jag pluggar på heltid men är nästan aldrig i skolan, gör det mesta hemma så jag har inte det problemet.. Förstår att det blir krångligt! Du kan inte ta med en plastmugg och smussla in på toan med ett test på lunchrasten? ;)
  • Sofieelises
    Mammaresan skrev 2020-01-01 17:07:10 följande:

Tassar försiktigt in här.. förra månaden trodde jag att jag kanske kunnat bli gravid (med en liten hoppsan) men så var inte fallet. Det drog igång mycket känslor och nu tror jag att vi börjar försöka trots att så inte var planen från start. Känns superläskigt och samtidigt oerhört fint. Vi har 3 barn redan så svårt att inte känna "Vad f*n håller jag/vi på med!?". Vi har full rulle hela dagarna ändå. Haha..! Men kan inte hjälpa den oväntade känslan som krupit sig tillbaka.

Inte säker hur enkelt det kommer att bli att bli gravid dock. Min kropp har blivit knasig den senaste tiden och med åren. Har en del övervikt sedan senaste graviditeten så är lite orolig att det påverkar min mens/ägglossning en del. Men vi börjar så sakta så får vi se hur det går. <3 Jag tänkte försöka jobba sakta men säkert med vikten under tiden genom framförallt träning/hälsosam mat.

Finns det några fler här med övervikt/fetma? Hur tänker ni kring allt? Tycker det känns betyngande att tänka på detta i samband med en framtida graviditet och i att försöka bli gravid. Annars tycker jag det spelar mindre roll med BMI och större roll med livsstilen i sig.

Vad roligt med en till som har tre barn, vi försöker också med en fyra! Hur gamla är dina barn? :)
  • Sofieelises
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2020-01-01 19:17:58 följande:

Kul att se dig igen Mammaresan! Min mens kom med pompa och ståt redan den 24e december så det där strecket var nog bara ett spök. Men tack för all pepp och stöttning! Det var fint! Det ska bli roligt att följa er här. Jag känner precis samma sak.

Vi har också tre barn. Kul med fler som är i samma situation!

Vad kuul, trodde att jag var den enda galningen härinne som försökte få till en fyra ;D

När är dina barn födda? :)
  • Sofieelises

Här kom ägglossningen visst igång flera dagar tidigare än beräknat, kanske pga att jag ätit rosenrot denna cykel?! Förväntade mig inte positivt förräns nu på söndag (och beräknad ÄL måndag) men redan vid lunch idag var cb advanced positivt och nu på kvällen även stickan från rfsu. Så nu blir bim den 16e istället för 20e :)

Kan verkligen rekommendera cb advanced som alltid registrerar lh-ökningen för mig tidigare än vad stickorna gör det :)

• Sofieelises

2/1 - juliaslife

3/1 - Planerarbarn19

4/1 - boshab, Fnissnet, BonusCamilla

5/1- saran92

7/1- scrootie, Hoppas96

8/1 - SofiaSamuelson89, Nixtie

9/1- Barbrastreisand

10/1 - Nataliaaa91, Jsv17

11/1 - MW90

12/1 - Mevi1315

14/1 - Önskarbebis2020, Etaj, elviramaria

16/1 - JeSuisMoi, sofieelises

17/1 - Planerarsyskon2020

19/1 - LittleBiscuit2020, myownworstenemy

22/1 Höstlöv123

23/1 rmj

25/1 - Nicci, Erla91

26/1 EllaLo

27/1 - Link92, Beeeckisen93

29/1 Loea

31/1 Supertrio

• Sofieelises
    Mikkans skrev 2020-01-02 21:27:41 följande:

Vad betyder dina inlägg?:)

Det där är en BIM-lista (bim står för beräknad icke mens), dvs den dagen mensen är beräknad.
Svar på tråden BIM januari