• Loea

BIM januari

MissJibs skrev 2020-01-25 08:25:22 följande:

Hehe jadu... man kan ju hoppas. Men om jag hade ÄL flytningar i söndags så e jag ju inte ens på äl+7. Sägs d inte att d tar ca 5-7 dagar för ägget att fästa? Haha.. va man spekulerar. Men jag e otålig. Men kan oxå tänka för mig sj "till vilken nytta... då ska man oroa sig för ännu ett missfall". Men jag vill ju så gärna :)

Jag har också den känslan, att det drar, har även ilningar. Väldigt diffus känsla om man jämför med ägglossning och värk i äggstockarna. Är på ÄL+7 och har haft så i några dagar så vet ju att man inte ser något än men tänker att det kanske är att ägget färdats nedåt eller blivit befruktat och ska fästa eller något sånt?
  • Loea
    MissJibs skrev 2020-01-25 09:43:24 följande:

Då kanske vi ligger rätt lika till då. Hade ju äl flytningar i söndags så jag drar slutsatsen att jag hade ÄL då. :P men vet inte. Mitt ytterst svaga på babyplan måste va att man bara kan se där teststrecket ska va. Svårt att se om d e färg eller inte då d e så svagt.

Ja det kan ju vara så att du blivit gravid men har väldigt svårt att tro att det skulle visa sig redan nu! Ägget har antagligen inte fäst än eller precis gjort det. Jag kommer spara lite på testandet (och pengarna) tills det kan visa något mer konkret, är inte förtjust i tolkandet. Men på fredag (bim-1) ska jag testa på morgonen tänkte jag, då får man förhoppningsvis ett pålitligt svar :)
  • Loea
    Mikkans skrev 2020-01-25 17:22:08 följande:

Ni som är mellan ÄL och BIM..hur lever ni? Jag vågar typ inte ha sex mellan de tillfällen för att råka "skaka bort" ett eventuellt ägg/spermie. TOTALT galen tanke jag vet... :o

Haha förstår dig! Sån var jag också dom två första gångerna. Då hade jag också sjukt ont i äggstockarna, tror dom höll på att vänja sig vid livet utan preventivmedel, så hade ingen som helst lust att ligga. Vilket gjorde att jag missade ägglossningen varje gång då jag hade en mycket längre cykel än jag trodde. Men blir lite nojig för allt möjligt nu också typ långa promenader, viss mat osv. Man vill ju inte riskera något även om man rent logiskt vet att det inte är någon fara.
  • Loea
    Maxima009 skrev 2020-01-25 21:47:29 följande:

Hoppar in här

Har bim den 29/1 absolut senast sista januari.

Har tempat varje morgon

Har ALLTID hemsk hy innan mens och så sjukt ömma bröst från typ äl+2 i vanliga fall.

Denna månad är inte som alla andra månader - börjar få ömma bröst först nu, har helt underbart fin hy mot alltid annars till och med mannen har reagerat.

Vaknade i morse med rejäl huvudvärk och illamående som gick över.

Tempkurvan är mer ?jämn? än annars och har liksom stegrat successivt och inte gått upp och ner lika mycket som tidigare.

Testade negativt idag på eftermiddagen visserligen!

Vad tror ni om tempkurvan?

Nu är jag ju en sån som kanske testar väldigt mycket senare än andra (litar inte på något innan typ bim-2 absolut tidigast) men än är det väl ganska många dagar kvar till mens för dig? Ta inte ut något i förskott och ha lite is i magen, kan hända att det blir positivt senare? :)
  • Loea
    Maxima009 skrev 2020-01-25 23:42:59 följande:

Jag testade för att det eventuellt är onsdag som är bim (kan också säga att Jag ALDRIG testat innan bim förut så förstår dig helt)

Ska ha is i magen, var så många saker som fick mig att ens hoppas denna gång. Aldrig vågat hoppas innan :)

Ja förstår dig. När man känner massa olika saker så tänker man att om det ger mig dessa symptom borde det ju ge utslag på ett test också! Alltid så lurigt. Men håller tummarna för dig! :)
  • Loea
    Aducia skrev 2020-01-26 07:10:47 följande:

Min son blir storebror i oktober.. helt sjukt.

Åh vad kul! Grattis!!
  • Loea
    Mammaresan skrev 2020-01-27 10:01:03 följande:

Här var det helt blankt imorse. Lyckades hålla mig från att testa hela helgen. Känns som det mest är att vänta in mens nu som gäller. Enligt apparna ska mens komma idag eller imorgon. Men tror den kommer en till ett par dagar senare än så då ägglossningen såg ut att komma sent denna månaden. Är på ÄL+11 mest troligt.

Känns som det finns en chans att jag helt hoppar över en februari tråd och får hoppa in i en mars tråd beroende på när mensen kommer. Fast vet inte om jag vill försöka mer. Det är påfrestande det här. :( Gillar inte alls att leva efter min cykel vilket det ju blir när vi försöker. Hade varit skönt om jag kunde vara mer avslappnad inför det!

Ja visst är det påfrestande.. Speciellt i det läget man är nu. När bim börjar närma sig och man får reda på hur det gått. Men även den konstanta väntan och undersökande av ÄL osv. Hela grejen är sjukt påfrestande.. Man blir så himla låst vid det och det tar upp all ens vakna tid. Har ni försökt länge?
  • Loea
    Fantasifulltnamn skrev 2020-01-27 13:58:33 följande:

Ser nu att det försämrades rejält på orginalbilden, testa höj ljusstyrka om det hjälper.

Är det testa tidigt? Ser tyvärr ingenting. Kanske ska vänta och testa senare? Man vågar väl inte riktigt lita på om det nu syns så dåligt. Men mycket möjligt att du får ett synligare sen! :)
  • Loea
    Mammacitan skrev 2020-01-28 09:15:04 följande:

BIM idag, vad tror ni?

Syns inget på bilden. Är nog bäst att du går på vad du ser irl? :)
  • Loea

Har hängt i både januari och februari trådarna nu det senaste då mina långa cykler gjorde att bim helt hoppade över januari och fick bim 1/2. Men vill dela de glada nyheterna på båda ställena så ni får ursäkta spammandet.

Jag plussade idag!! Har fällt några tårar och skakar, känns helt overkligt. Som man kämpat med det här, varje jäkla dag har detta upptagit enormt mycket tankekraft. Man har känt efter och analyserar, tittat på andra med magar eller barn och längtat. Men nu när det är här känns det helt sjukt. Vad gör man nu liksom. Nu börjar väl en ny lång väntan och nya saker att oroa sig för.

• Loea
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-29 10:53:03 följande:

Stort grattis!!

Tack!! :D hur har det gått för dig? Hur känner du dig? :)
  • Loea
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-29 11:31:30 följande:

Jodå det har gått bra (vad jag vet) än så länge jag har inte jättemycket symtom faktiskt vilket skapar oro. Men ska iväg på tidigt ul nästa vecka. Jag har ömma bröst, huvudvärk ibland, ilningar i livmoder till och från samt lätt blödande tandkött men det är i princip det.

Är i v 7 (6+3) så jag håller alla mina tummar att det kommer gå bra

Ja helst vill man ju känna något hela tiden för att vara säker! Hur kommer det sig att du ska på tidigt ul?

Min app säger 6+1 men det måste vara för att jag har så långa cykler? Måste rättas till sen va?
  • Loea
    BonusCamilla skrev 2020-01-29 13:45:05 följande:

Inte hängt här på ett tag då jag typ gett upp men igår så plussade jag äntligen!! 

Asså det är heeelt sjukt!! 

Dessutom min fösta så jag står här o vette fan vad man gör nu lixom :P 

Åh vad kul, grattis!

Visst känns det overkligt! Min första också. Kände mig helt nollställd, vet inte alls vad man gör nu mer än ringer och skriver in sig. Och väntar. Så sjukt!
  • Loea
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-29 14:54:18 följande:

Vi har valt att boka in ett privat som vi bekostar för att jag är orolig och för att vi verkligen vill se att det är en liten ärta i magen.

Jag vet faktiskt inte, jag tänker att det bör rättas till hos bm om inte annat

Åh skönt att göra så! Hur mycket kostade det?
  • Loea
    EllaLo skrev 2020-01-29 15:10:06 följande:

Testade negativt i torsdags och hade BIM 25/1, blev sedan sjuk i söndags och fick en brun liten spotting söndag natt och måndag, sen inget mer.. tyckte det va konstigt för har oftast riklig 6 dagars mens så jag köpte test och detta dök upp direkt, Är heeelt i chock!?

Grattis!! Vad kul!
  • Loea
    mandy93 skrev 2020-01-29 19:45:30 följande:

Grattis!! Åh vad kul!!

Tack! :D känns väldigt overkligt!
  • Loea
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-29 15:25:21 följande:

Finns från typ 700-1000 kr i Stockholm så vi har valt ett ställe där skulle aldrig orka gå till v 12-13 i ovisshet innan KUB.

Ja det förstår jag, låter väldigt värt!
  • Loea
    Lillaräkan1919 skrev 2020-01-29 21:03:10 följande:

Wow grattis! Vi följdes åt i bim-dec å blev sååå glad för din skull nu!!! Grattis grattis :)

Åh tack! Just det :D hur har det gått för dig?
  • Loea
    Lillaräkan1919 skrev 2020-01-30 08:56:12 följande:

Jag är i vecka 12 nu, ska på kub nästa fre så längtan e enorm nu å lite rädd att dom ska hitta nått fel eller att de helt enkelt inte är nått levande.. men försöker tänka positivt :)

Men shit har det inte gått jättefort? Skönt ändå att få kub gjort och förhoppningsvis är allt bra! :) kul att något händer liksom. Har ni berättat för folk än?
  • Loea
    Lillaräkan1919 skrev 2020-01-30 19:52:31 följande:

Några vänner och mina systrar vet men är livrädd för MA så vågar inte säga nå mer till nån.. jag håller tummar å tår både för mig själv men för er också att allt får gå bra i graviditeterna :)

Ja förstår dig, förhoppningsvis känns det bättre efter testet. Hoppas tiden går snabbt!
Svar på tråden BIM januari