• Loea

BIM januari

EllaLo skrev 2020-01-14 17:13:15 följande:

Fick glad gubbe på äl test igår, så nu börjar den låååååånga två veckors väntan! Finns inget segare.. någon som ligger lika med mig ? Min mens är oregelbunden så BIM kan vara lite närsom mellan 25-28 januari, förhoppningsvis så sent som möjligt för ägget ska ha en större chans :)

Jag tror jag hade ägglossning igår eller runt om där. Känns som en evighet alltså! Har också väldigt oregelbundna cykler. Förra vart på 7 veckor. Hoppas verkligen inte det går så länge denna gången. Men nu kan nedräkningen börja iaf! Ska försöka att hålla mig upptagen och distrahera mig.
  • Loea
    Supertrio skrev 2020-01-14 19:35:22 följande:

Åh vad skönt med nedräkning, men dessvärre lättare sagt än gjort att distrahera sig och inte bli galen under tiden!:) Körde du med clearblues ÄL-tester denna gång? Jag sa ju att jag skulle skippa ÄL-tester men kunde inte låta bli att köpa vanliga stickor iaf;) Och till min stora förvåning fick jag positivt utslag en hel vecka innan jag trodde att jag skulle ha ägglossning. Väldigt konstigt. Hoppas bara inte att det bara var ett försök till ÄL och att jag nu snart får ett till positivt ÄL-test!? Någon som varit med om det??

Haha jag vet, känns näst intill omöjligt att faktiskt lyckas distrahera sig! Jag körde rfsu stickor, men slarvade lite så missade den exakta toppen. Är lite orolig för samma som dig, att det inte var faktiska Äl utan att den kommer senare.. Jag fortsätter testa ett tag till tänker jag så får jag se. Fysiskt sett känns det verkligen som att jag har ägglossning nu, har ont i äggstockarna, uppsvullen, lätt illamående. Har även märkt att jag får en väldigt märklig huvudvärk/migrän på ena sidan av huvudet vid perioden runt ÄL. Så antingen borde den ju komma väldigt snart eller så var den då jag trodde. Lyckades ni timea in den förmodade ÄL? :)
  • Loea
    Supertrio skrev 2020-01-14 20:22:21 följande:

Exakt samma här! Körde också med RFSU stickor men lyckades inte tajma toppen, tyvärr. Men hade sex två dagar innan jag fick positivt, samma dag OCH dagen efter. Så känner väl att vi ändå inte kunde ha gjort mer. Men blir ändå orolig att det bara var ett falskt alarm och att min ägglossning är nu i helgen istället:/ Har därför fortsatt att ta en äl-sticka varje dag bara för att dubbelkolla, kommer nog göra det enda fram till BIM. Lyckades ni timea in den förmodade ÄL? Är du på ÄL+1?

Ja men det låter ju lovande! Hoppas att det var Äl och att det går vägen denna gången :)

Ja vi fick till det bra kring helgen så är inte helt ute och cyklar om nu ÄL stämde. Vill också testa fram till bim egentligen men då måste jag köpa fler stickor haha. Ja räknar det som ÄL+1 nu för tillfället iaf. Det som förvirrar mig är att mina flytningar stämde bättre in på ÄL i typ tisdags. Nu har jag inte alls haft den typen. Man kan verkligen bli knäpp av det här med att tolka kroppen hit och dit. Önskar att jag hade slutat med preventivmedel tidigare så att man hade haft en bättre uppfattning om vad normalläget är.
  • Loea
    EllaLo skrev 2020-01-14 21:54:16 följande:

Nää usch va segt med 7 veckor!

Så himla svårt att distrahera sig dock, även fast man jobbar eller har någon anna syssla. Allt analyseras in i minsta :)

Ja visst är det så, det är ju i ens egen kropp allt känns. Har alltid värk mellan ÄL och mens så går nästan inte att glömma bort det för en sekund. Men försöker boka i mycket roliga grejer och träffa kompisar osv så finns det iaf mycket annat att tänka på också. Avundsjuk på sambon som har helt andra möjligheter att distansera sig!
  • Loea
    EllaLo skrev 2020-01-15 10:30:40 följande:

Du får uppdatera när du har något annourlunda symtom! :DSamma här, man blir knäpp om man bara går runt och tänker. Ska verkligen försöka hålla mig ifrån att testa med. Har slösat så kopiöst mycket pengar på äl-test. Ska du vänta ut BIM ? :)Hur långt innan hade ni sex innan äl då? Spermier kan ju leva upp till 5 dagar så det kan ju fungera ändå :D

Ja men visst är det så! Ja jag med, så mycket pengar i sjön. Och jag ska försöka lugna mig med symptomanalyserna. Så lätt att dras med fast att jag vet att tidigare månader har jag känt allt mellan ÄL och mens, det är helt enkelt så min kropp funkar utan att vara gravid. Känns onödigt att få ett spökstreck eller kemisk graviditet innan bim och få upp hoppet. Så väntar jag hellre och vet på riktigt. Men någon dag innan kanske jag testar :) hur länge hade ni försökt? Känns som att man lär sig något nytt varje omgång.
  • Loea
    Link92 skrev 2020-01-15 13:35:06 följande:

Min ÄL kom flera dagar tidigare än beräknat så är på ÄL+7 idag. Liggandet blev därefter, avbrutet dagen innan ÄL och ett lyckat dagen efter. Har verkligen inga förhoppningar denna månad alltså.. Har ömma bröst (vilket jag ofta har mellan ÄL och mens) men lite mer flytningar än vanligt. Det är väl hursomhelst för tidigt för några riktiga symptom :) Jag har lovat mig själv att inte testa tidigt så jag har åtta ovetande dagar framför mig. Tur det är mycket på jobbet!

Efter denna månad blir det kanske uppehåll pga vill inte få barn så sent på året. Min man vill däremot köra på och inte försöka planera så mycket. Är det fler som har sådana här diskussioner?

Det är mitt mål också, att inte hålla på och testa något som inte ens kan testas än. Väntan blir verkligen lång men men..

Jag och min man har sagt samma sak innan, att vi inte vill ha barn så sent på året. Man blir lite kluven till det nu när man är mitt uppe i det och liksom inte vill släppa det riktigt. Samtidigt så hade det ev vart välbehövligt med en pause nu, bara låta det vara och ta nya tag sen. Eftersom det är jag som har koll på mkn kropp och olika symptom är det jag som bestämmer hur jag vill göra med min kropp, så min man är bollplank och ställer upp med att ligga när det gäller men han kan knappast ta över mitt kissande i en kopp och testande så om jag skulle vilja lägga det på is ett tag hade jag bara sagt att jag vill det. Han säger mer att ja för mig så funkar vilket som om det nu är så att han tycker det. Men han hade aldrig kunnat pusha på något när det är så mycket i min kropp.
  • Loea
    EllaLo skrev 2020-01-15 16:04:53 följande:

Ja men exakt, man får iprincip alla syntom som skulle kunna indikera på en gravidtet. Borde ha lärt mig vid det här laget att inte överanalysera..

Vi började ingen förra året, uppehåll i maj för jag var bortrest och oktober för cykeln ballade ur. Har PCOS så det är väl därför det går segt.

Ni då? :)

Ja verkligen! Tycker typ man känner nya symptom varje gång nästan även om det är några jag börjar känna igen nu och kan koppla till ÄL. Så svårt att bara stänga av analyserandet!

Åh segt med väntan.. Men ni kan inte få hjälp om du ändå har PSOS?

Jag slutade med preventivmedel i september. Har dock bara haft mens tre gånger hittills då min senaste cykel blev på 7 veckor och de innan var längre än jag trodde också (5 veckor). Med facit i hand skulle jag bara slutat med preventivmedel tidigare så att jag hade haft en chans att lära känna min kropp. Trodde ju de två första omgångarna att mina väldigt kraftiga ÄL-symptom var potentiell graviditet.
  • Loea
    Link92 skrev 2020-01-15 22:30:30 följande:

Jag har inget problem med att det är i min kropp allt sker och att det är jag som får hålla koll osv. Har ändå ett orimligt kontrollbehov så tycker mest det är skönt :) Jag tycker vi precis har börjat få bra koll på det här så vill inte pausa av den anledningen. Min man tror mer på att inte vara så planerad vilket jag har sjukt svårt för haha!

Min svägerska fick precis barn och jag skulle verkligen inte vilja ha det i tråkiga mörka november/december/januari, men det blir ju en orimligt lång väntan om vi ska försöka planera för februari 2021 och framåt... Vi kommer nog köra på ändå.

Haha samma här! Kallar det dock rimligt kontrollbehov ;) skulle aldrig göra något oförberett. Min man har också inställningen att det händer när det händer vilket är skönt för mig, hade inte orkat hantera hans åsikter också liksom.

Ja känner samma, vill speciellt inte att barnet ska behöva ha födelsedag i december så kanske hoppar över en månad. Men det är svårt att ta en pause nu när allt rullar liksom..
  • Loea
    EllaLo skrev 2020-01-16 08:19:08 följande:

Ja men eller hur, en cykel fick jag väldigt skitit hår snabbt efter dusch det blev sådär stripigt/flötigt så tänkte jag direkt att nu har det tagit sig och hormornerna håller på att ändras haha...men nä.

Jo vi har hjälp, ätit letrozol 3 cykler och tagit äl stimulerande spruta 2 gånger. Men det är ju så mycket annat som ska klaffa med. Har dock höga förhoppningar om denna cykel för gyn såg en fin äggblåsa och min slemhinna har treskiktad :)!

Ja jag fattar hur du menar. Försöker uppmana mina kompisar som i framtiden kommer vara i samma fas i livet att precis som du skriver lära känna sin kropp i tid. Jag menar vissa har ju ätit p-piller sedan dom va i tonåren, så mycket kan behöva ställas om.

Haha precis sån är jag också! Sånt man liksom inte bara kan hitta på. Nu denna gången har jag förutom det vanliga illamåendet, uppblåstheten (ser ut att vara gravid i tredje månaden) och tröttheten så har jag fått en kliande känsla i munnen, som om jag precis käkat en kiwi eller apelsin liksom. Googlat alla möjliga symptom men ordet "gravid" efter.

Åh men det låter ju riktigt lovande! Skönt att de kan se sånt och lite guida en i det.
  • Loea
    EllaLo skrev 2020-01-16 16:17:09 följande:

Haha jaa så lätt att googla vad som lixom. Hmm jag har hört att en del gravida kan uppleva klåda fast mer på benen. Men vet vet det kanske är något syntom för dig :D !

Ja det är skönt :). Nästa cykel blir det paus, sen blir det ivf till hösten ev innan sommaren om vi hinner. Förhoppningsvis blir jag gravid innan dess!

Haha antagligen är det ingenting! Men man kan ju inte låta bli att undra vad det är och om det är kopplat till allt det andra som händer i kroppen.

Håller tummarna för att det går vägen för er snart! :)
Svar på tråden BIM januari