Link92 skrev 2020-01-15 13:35:06 följande:
Min ÄL kom flera dagar tidigare än beräknat så är på ÄL+7 idag. Liggandet blev därefter, avbrutet dagen innan ÄL och ett lyckat dagen efter. Har verkligen inga förhoppningar denna månad alltså.. Har ömma bröst (vilket jag ofta har mellan ÄL och mens) men lite mer flytningar än vanligt. Det är väl hursomhelst för tidigt för några riktiga symptom :) Jag har lovat mig själv att inte testa tidigt så jag har åtta ovetande dagar framför mig. Tur det är mycket på jobbet!
Efter denna månad blir det kanske uppehåll pga vill inte få barn så sent på året. Min man vill däremot köra på och inte försöka planera så mycket. Är det fler som har sådana här diskussioner?
Det är mitt mål också, att inte hålla på och testa något som inte ens kan testas än. Väntan blir verkligen lång men men..
Jag och min man har sagt samma sak innan, att vi inte vill ha barn så sent på året. Man blir lite kluven till det nu när man är mitt uppe i det och liksom inte vill släppa det riktigt. Samtidigt så hade det ev vart välbehövligt med en pause nu, bara låta det vara och ta nya tag sen. Eftersom det är jag som har koll på mkn kropp och olika symptom är det jag som bestämmer hur jag vill göra med min kropp, så min man är bollplank och ställer upp med att ligga när det gäller men han kan knappast ta över mitt kissande i en kopp och testande så om jag skulle vilja lägga det på is ett tag hade jag bara sagt att jag vill det. Han säger mer att ja för mig så funkar vilket som om det nu är så att han tycker det. Men han hade aldrig kunnat pusha på något när det är så mycket i min kropp.