• Loea

BIM januari

Tjoppa12 skrev 2020-01-17 16:58:38 följande:

Tog ett till nu , hållt mig i tre timmar. Bilderna blir sämre här men utan tvekan i verkligheten. Åh hoppas den lilla stannar

Ååh grattis!! Hoppas det håller sig :D
  • Loea

Tydligen hade jag inte alls missat min ÄL, har bara Sveriges längsta cykel. Hade min topp i förrgår, ÄL igår då enligt appen så har inte bim förens i början av februari. 5,5 veckor mellan mens. Men lyckades träffa in väldigt bra så nu kan väntan börja igen. Trodde jag var på ÄL+6 eller så men får börja räkna igen nu. Hoppas dagarna går fort..
  • Loea
    Supertrio skrev 2020-01-19 18:10:12 följande:

Oj vad lång cykel, men vilken lättnad att ni träffade in ÄL bra:) Hoppas dagarna går fort nu då:) Själv är jag på ÄL+9 har typ gett upp hoppet.. har inte ett enda symptom och allt är precis som vanligt vid denna tidpunkt i cykeln. Ska testa med early predictor imorgon på ÄL+10 men har redan ställt in mig på negativt. Chansen att vinna miljoner på lotto känns större:(

Ja aldrig märkt av det innan jag började med preventivmedel men man tänker väl inte på sånt när man inte funderar på barn. Detta är första gången jag faktiskt hittat min ÄL så är försiktigt hoppfull! :)

Men ibland kan ju avsaknaden av symptom vara ett symptom? Läst om det innan, folk som känner allt möjligt i vanliga fall (brukar jag göra) men sen den gången de blir gravida känner de ingenting som sticker ut. Håller tummarna iaf! Du får uppdatera oss om hur det går :)
  • Loea
    Supertrio skrev 2020-01-20 05:51:26 följande:

ÄL+10 och tog nyss ett early predictor.. både jag o min sambo kan se ett svagt ljusrosa streck!!! Tror jag svimmar nu. Vågar inte tro att det är sant! Hjälp:)))

WOW!! Vad kul :D tänk att det blev något nu när det inte fanns några symptom! Hoppas det håller sig! Åh vad glad jag blir för er! Grattis!
  • Loea
    Supertrio skrev 2020-01-20 07:02:14 följande:

Eller hur, så sjukt!? Har ju inga symptom!? Jag vågar inte riktigt ropa hej ännu.. måste ta fler test för att våga tro på detta:/ Och det är ju väldigt tidigt.. ska ju inte ha mens förrän på lördag. Så kanske ska börja med att vänta ut mensen.. åh så nervöst.

Ja det är nackdelen med att man får ett plus tidigt, man hinner oroa sig så mycket innan bim ens varit. Hoppas tiden går fort! Om det ens är möjligt när man är i ett sånt läge. Håller tummarna iaf! :)
  • Loea
    Supertrio skrev 2020-01-20 17:20:33 följande:

Imorse på ÄL+10 tog jag detta predictor early. IRL ser man ett ljusrosa svagt streck:) Köpte fler early test som jag ska tänkte ta imorgon och på onsdag. Hittade dock ett vanligt RFSU-test i badrumsskåpet, alltså inte ett tidigt gravtest, som jag tog nyss. Fick detta:

Vad tror ni?:))

Ser ju garanterat lovande ut! :D grattis! Håller tummarna för att det håller sig!
  • Loea
    LouLou90 skrev 2020-01-21 13:45:46 följande:

Tack till er som kikat på bilden. Tog ett nytt nu efter att ha hållit mig i några timmar och tror jag har plussat?? Overkligt!

Vad kul! Grattis! :D
  • Loea
    Förstagångsgravid skrev 2020-01-22 06:58:11 följande:

Kanske var lite otydlig, jag menar att jag har ett tydligt streck men inte i kontrollrutin, det sitter under den genomskinliga plasten. Men det var ett tydligt streck och såg inte ut som bara färg som samlats. Men i övrigt ser det tokblankt ut Jaja, hopas kan man alltid!

Om ni undrar varför det står förstagångsgravid i min profil är det för att jag var gravid när jag skapade kontot för ett par år sen, men fick missfall då.

Jag förstår precis vad du menar, första gången jag tog ett sånt undrade jag samma sak för mig själv. Men tyvärr är det som ovan säger bara färgrester. Just på denna typ av test verkar det som att det lätt samlas där i övergången liksom.

Kan inte avgöra om det är oartigt att fråga om folks ålder här eller inte så du behöver inte svara om du inte vill. Stämmer det att du är 50 som det står på din profil?
  • Loea
    Supertrio skrev 2020-01-22 18:08:48 följande:

Nu blev allt mycket mer verkligt:) ÄL+12 idag.

Åh grattis!! :D
  • Loea
    Majja92 skrev 2020-01-23 09:43:01 följande:

Tog test idag som var negativa, kanske möjligen någon konstig skugga men nä. Känner med hela kroppen att det inte blev något denna gång :( nu inväntar jag mensen om 6 dagar..

Om du ska ha mens först om 6 dagar så är det lite tidigt att lita på testresultaten i min värld. Håller med ovan om att du kan vänta lite och testa igen :) värsta perioden är ju nu när man bara vill veta men ändå inte kan få reda på något. Sitter i samma sits själv, dock fler dagar kvar för mig. Så otålig blir man.
Svar på tråden BIM januari