• MissJibs

BIM januari

Igårkväll trodde jag att blödningen gett me sig då jag enbart hade lite brunfärgad flytning. På morgonen kom d blod igen... D här me tålamod. Dag 13 me blödning o igår starkare på gravtest. Bara fortsätta vänta. Men blöder jag ff imorgon kanske man ska ringa o rådfråga på 1177.

• MissJibs
    Hoppas96 skrev 2020-01-06 09:24:16 följande:

Jag tycker absolut att du ska göra det. På 1177 webbsida står det att man ska ringa om man blöder rikligare än mens. Hoppas allt är ok men safea och ring!

Fast jag gör ju inte d nu. De senaste 7 dagarna har jag enbart blött lite. Aja... håller er uppdaterade iaf.
  • MissJibs

Hej tjejer! Vill först tacka er för ert stöd. Idag kan jag konstatera missfall eftersom digitala visar 1-2 imorse. Blöder ff, dag 17 :/ Säger som min sambo "Hellre nu än senare". För den gången vi väntade tvillingar o fick missfall i v 12 va jobbigt. Nu vet jag iaf att jag har fått tbx ÄL efter förlossningen. Så d e ju bra att veta. :) bara upp på hästryggen igen o ha kul i väntan på ett plus. Men ska hålla mig lite i bakgrunden här ett tag. Lycka till alla som strävar efter ett plus o Grattis till er alla som redan har plussat.

• MissJibs
    lillagullefjun skrev 2020-01-10 15:43:09 följande:

Kram till dig!

Tror inte jag heller är gravid, haft massa ?graviditetstecken? typ tills idag men idag har jag mensvärk och pms så förväntar mig mens senast måndag. Har inte testat och tänker inte göra det heller. Även om vi egentligen inte försökt aktivt så hann jag bygga upp förväntan och längtan pga att vi hade oskyddat sex kring äl.

Lycka till framöver!

Tack <3 Ja, tyvärr så blir d lätt o fort att man byggt upp ngt o hoppas. Men finns en längtan så e d inte så konstigt. Lycka till! Bara skriva ett meddelande om du vill surra av dig lite :)
  • MissJibs
    Miu1234 skrev 2020-01-12 22:19:16 följande:

En fråga: kan clearblues digitala test med gubbe visa fast gubbe pga att mens är på väg? Hade ÄL den 29 december. Fick svagt positivt streck på grav test för tre dagar sedan men det digitala testet visade ?ej gravid?. Nu ikväll (BIM+2) testade jag med ÄL test (den med gubbe) och fick en fast gubbe. Vet att man kan släppa två ägg men inte så långt ifrån varandra va? Eller kan gubben ploppa upp för att indikera mens? Ser att lite hobby-naturvetare har sagt både det ena och det andra på nätet, har någon av er koll?

På mig stämde d att ett ÄL test fick fullt utslag nu när jag plussade. Men eftersom jag blödde som mens så trodde jag ju inte att jag va gravid. Men d va jag. Blöder ff o e på dag 19. Dock fick jag missfall för 3 dagar sen.
  • MissJibs
    JeSuisMoi skrev 2020-01-14 06:42:54 följande:

Ja jag har laddat på med många tester så jag fortsätter testa nu varje dag. När jag fick tidigt missfall slutade jag testa och sen fick jag minskade symptom så då tog jag ett till test som var ungefär lika starkt som när jag plussade = alldeles för svagt. Så den här gången fortsätter jag varje dag.

Vad tror du om stegringen från igår? Övre är gårdagens och undre är dagens (ett 10 och ett 25 test).

Tycker d ser ut som en normal stegring. Ff svårt att se men vet att kvalitén på bilderna blir sämre när man laddar upp dom här.
  • MissJibs

Ngn som känner igen att d drar/spänner i livmodern innan plus? Vet inte var i cykeln jag e pga missfall. Blödde ju från mensdag o 21 dagar framåt. Tog ett Babyplan testa tidigt imorse o kunde skymta ngt vääääldigt svagt. Men jag vet inte hur jag ska tolka d. Jag såg d me blotta ögat, behövde inte vinkla eller dylikt. Kom inom tidsramen för när testet ska läsas av. Hade äl flytningar i söndags o tycker därför d borde va oerhört tidigt för ett tidigt plus.

• MissJibs
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-25 08:10:20 följande:

Jag hade ilningar och spänningar Innan bim och jag var gravid plussade då på ÄL+11.

Ok :) ja ilningar känner jag mig inte. Men d spänner o drar. O har mensvärk till o från. E testlagrets stickor att lita på tro? Vet att man haft åsikter om dessa.. Köpte dock hem ett gäng i hopp om att kunna följa en stegring i framtiden :P
  • MissJibs
    Bäbävitalamm skrev 2020-01-25 08:21:23 följande:

Det var mitt första graviditetstecken :) du kanske är höghormonare och plussar tidigt :)

Hehe jadu... man kan ju hoppas. Men om jag hade ÄL flytningar i söndags så e jag ju inte ens på äl+7. Sägs d inte att d tar ca 5-7 dagar för ägget att fästa? Haha.. va man spekulerar. Men jag e otålig. Men kan oxå tänka för mig sj "till vilken nytta... då ska man oroa sig för ännu ett missfall". Men jag vill ju så gärna :)
  • MissJibs
    Loea skrev 2020-01-25 09:30:24 följande:

Jag har också den känslan, att det drar, har även ilningar. Väldigt diffus känsla om man jämför med ägglossning och värk i äggstockarna. Är på ÄL+7 och har haft så i några dagar så vet ju att man inte ser något än men tänker att det kanske är att ägget färdats nedåt eller blivit befruktat och ska fästa eller något sånt?

Då kanske vi ligger rätt lika till då. Hade ju äl flytningar i söndags så jag drar slutsatsen att jag hade ÄL då. :P men vet inte. Mitt ytterst svaga på babyplan måste va att man bara kan se där teststrecket ska va. Svårt att se om d e färg eller inte då d e så svagt.
  • MissJibs
    Mammaresan skrev 2020-01-25 12:27:56 följande:

Tog du ett test efter att du slutat blöda och såg att graviditetetstestet då var helt blankt? :) Beroende på hur långt du kommit i graviditeten så kan det ta ett bra tag innan HCG:n försvinner. Fast det gäller ju mest om du kommit ett par veckor in såklart.

Om du testat dig negativt innan och nu är något på gång på stickan så kan det ju absolut vara något. Men vänta någon dag och testa igen. Det är svårt det där med svaga streck och så tidigt.

Testade me digitalt på mf dagen O redan då gick d från 2-3 till 1-2. I förrgår testade jag me testlagrets sticka o d va blankt. Dock va ju d jag testade imorse ett testa tidigt från babyplan. Aja... bara ha tålamod o vänta antar jag. :)

Har massor av teststickor från testlagret. Så jag kan ju testa varannan dag o se.
  • MissJibs
    Loea skrev 2020-01-25 17:33:24 följande:

Ja det kan ju vara så att du blivit gravid men har väldigt svårt att tro att det skulle visa sig redan nu! Ägget har antagligen inte fäst än eller precis gjort det. Jag kommer spara lite på testandet (och pengarna) tills det kan visa något mer konkret, är inte förtjust i tolkandet. Men på fredag (bim-1) ska jag testa på morgonen tänkte jag, då får man förhoppningsvis ett pålitligt svar :)

Hehe ja håller me! Får ha is i magen ett tag :)
Svar på tråden BIM januari