• MissJibs

BIM januari

lillagullefjun skrev 2020-01-04 10:46:22 följande:

La till mig själv i listan. Har en son på snart 5 månader och har haft mens en gång sedan förlossningen. Vi hade oskyddat sex kring ägglossning så får se om mensen dyker upp omkring 13/1 som förväntat eller inte. Ska försöka avvakta BIM innan jag ev. testar. Vågar egentligen inte ha några förhoppningar om ny graviditet så snabbt men det skulle vara välkommet med ett till barn så tätt framför allt från min sida :)

Har oxå ett barn på snart 5 månader, en dotter. Haft "mens" sen 25/12 O blöder ännu, dock mkt mkt lite nu. Dag 11 idag på "mensen". Plussade igår o idag på både Tento sticka samt digitalt. Dock hurrar vi ännu inte eftersom jag blöder. 2-3 på digitala o ska ta nytt om 1 vecka.
  • MissJibs

Kanske ska tro att d håller i sig. Dag 12 o blöder ännu ytterst lite. Men jag fortsätter testa tills mina billiga tester e slut o jag får tag i ett nytt digitalt.
  • MissJibs
    Snarttrettiochtrevar89 skrev 2020-01-05 08:57:18 följande:

Hej! Spännande! Min syster blödde tidigt i sin graviditet och det tolkades som tecken på att hon varit gravid med tvillingar men att ett avslutats. Det är en teori?

Ja jag har läst mkt om d. Funderar på om jag ändå ska åka till akuten för att få svar på varför jag blöder. Låter inte mänskligt att blöda så länge o ändå få stegrande tester.
  • MissJibs
    Loea skrev 2020-01-05 09:29:07 följande:

Hoppas att det är så! Låter inte dumt att åka till akuten. Om du inte kan få en tid på tisdag liksom. Kan tänka mig att det inte är det lättaste att lägga ifrån sig alla tankar och känslor bara så där. Skönt om du får ett svar!

Ja eller hur. Nåja... vi ser hur jag gör. Uppdaterar närmare
  • MissJibs
    Freya18 skrev 2020-01-05 09:54:00 följande:

Stark stegring! Jag vet många som har haft som "mens" tidigt i graviditeten utan att det har varit nåt fel. Eller om det har varit 2 st befruktade ägg och den ena inte klarade sig.

Hoppas d bara e en vanlig blödning då som kan va normalt vid grav. Även om man inte nu vet om d fanns 2st så skulle d ändå kännas surt att förlora en av dom. Nåja... Jag tar en dag i taget :)
  • MissJibs
    Sofieelises skrev 2020-01-05 09:56:17 följande:

Skulle kontakta gyn på tisdag om jag vore du, kan vara utomkveds iom att du blöder så som du gör (skulle bara söka akuten om jag hade svåra smärtor i samband med blödning). Har nämligen varit med om liknande; negativa tester innan "mens" (anade en skugga dagen innan bim) sen en lååång mens varpå jag tog graviditetstester runt dag 10-11 som var positiva. Ringde gyn för rådgivning och blev ombedd att komma in, just pga risk för utomkveds. Vissa dagar var testerna starkare i styrka för mig, andra svagare, detta under säkert 1-2 veckors tid. Ovissheten var vidrig. Blev inte helt negativa på typ 6 veckor och för mig var det iallafall ett "vanligt" missfall, fick detta konstaterat på gyn (fick ta hcg blodprov två ggr för att se om hcg ökade eller minskade).

När jag var gravid med trean störtblödde jag i början, alltså mycket mer än vid mens! Hade dock inte minsta ont. Detta visade sig vara ett sprucket blodkärl bara och ingen fara med bebis. Den gången var jag heelt 100 på missfall men här sitter hon nu i mitt knä :)

Jag håller verkligen tummarna för dig och att det går vägen!!! Styrkekram!

Jag får ta en dag i taget. Har inte ont som d e just nu iaf. Jag avvaktar o ser hur d verkar.
  • MissJibs
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-05 19:27:19 följande:

Ni som har plussat, vad för symtom har ni?

Sjukligt trött har jag blivit o mer hungrig. Inget annat. Men jag ammar ännu oxå.
  • MissJibs
    Bellsss skrev 2020-01-05 20:53:54 följande:

Åh du ammar också, hur gammalt är barnet?:)

Hon blir snart 5 månader :)
  • MissJibs
    lillagullefjun skrev 2020-01-05 22:17:12 följande:

Åh, visst hängde du här den graviditeten med? Tycker jag känner igen ditt nick. En augustibebis med andra ord? Är denna eventuella aktuella graviditet planerad? Håller tummarna för dig om det är det ni önskar!

Hehe jag minns inte men kan nog vara så :P hade 3 missfall innan vi fick henne. Japp, 8e augusti kom hon. Din lille då?

Denna e oxå planerad. Hoppas knytet vill stanna bara. Just nu, på dag 12 me blödning o kväll så verkar d va mer brunfärgad flytning. Får se hur d verkar imorgon.

Hur går d för dig?
Svar på tråden BIM januari