• MissJibs

BIM januari

Hoppar in här om d e ok :)

Mensen startade 25/12 O nästa mens e beräknad 22/1. Men min cykel stämde inte riktigt denna månad då jag vanligtvis har en cykel där mensdagen startar på dag 29. Nåväl... kan va så att den har rubbats efter förlossningen. Bara på't igen o hoppas på ett plus i januari :)

• MissJibs

Känner mig en aning uppgiven... 2a mensen efter förlossningen. Förra cykeln var mensen normal, dvs 6 dagar lång. Nu e jag inne på dag 10.

• MissJibs

D här e MINST sagt skumt! Testade neg me gravtest 23/12Fick mens 25/12, startade lindrigt till att öka 26e o då blöder jag rejält (som jag brukar vid mens) + 3e samt 4e dagen. Sen lindrig igen så jag bara behöver trosskydd. E på dag 10 nu. Köpte hem ÄL stickor från tradera för att se om jag ens fått tbx ÄL efter förlossningen. Testade ikväll vid18 tiden bara för att se hur de funkar o då fick jag fullt utslag. Skrev i en annan tråd för att kolla om ngn hade erfarenheter av dessa men fick till svar att jag kanske e gravid trots min mens. Jag tänkte "hmm... Aldrig hört ngn som har haft sån kraftig blödning under sin grav... inte ens lönt att testa." Men jag kunde inte lägga d åt sidan utan tog en Tento teststicka o testade... visst f*n va d positivt. Antar att man får vänta några dagar o se om d håller sig kvar eller om man fått ett missfall. Ngn som varit me om liknande?
  • MissJibs
    Loea skrev 2020-01-03 20:45:00 följande:

Men wow vad roligt om det är så!! :D vilken vändning isf. Fasen man vet verkligen aldrig känns det som! Hoppas att det håller i sig!! Grattis!

Jag e MINST sagt förvirrad. Blöder som om jag hade mens. Rikligt så jag behöver tampong + binda i 3 dagar. Nu skilde d sig sen att jag enbart behövde använda trosskydd resterande dagar. 10 dagar mens o pos på gravtest.... whaaaat lixom. Nåja.antar att jag får vänta några dagar o se om d håller i sig annars e d ett missfall.
  • MissJibs
    Loea skrev 2020-01-03 21:01:51 följande:

Ja shit förstår att du är chockad! Inte hade man väntat sig det efter en "mens" liksom. Men så roligt om det håller sig! Kroppen är verkligen lurig alltså. Du får hålla oss uppdaterade!

Absolut :)
  • MissJibs
    Stoltmoster skrev 2020-01-03 23:39:48 följande:

Det hände mig också vilket visade sig vara utomkvedshavandeskap.. Mitt råd är att ringa gynakuten och få en tid så fort som möjligt för att kolla upp det. Jag hoppas inte de är så för din del <3 håller tummarna

Hur märker man sånt?
  • MissJibs
    Stoltmoster skrev 2020-01-03 23:49:46 följande:

Jag visste inte att jag var gravid. Jag tog tabletter för att skjuta upp mensen sen när jga slutade med dom ca 2-3 dagar efter hade jag " mens i 4 dagar" sen hade jag så ont i magen till och från. Som brutal ägglossning, jag har ofta ont under ägglossning så jag tog ett äl-test. Så starka streck, och de fortsatte i flera dagar. Tillslut så tog jag ett gravtest och det va 3+veckor. Kom i chock och ringde till Gyn-Akuten och förklarade att jag blödit 1 vecka innan och förstod inte vad som hände. Hade också kvar smärtor i magen till och från. Fick en tid dagen efter där dom såg att jag var i vecka 7 men att ägget fastnar i min äggledare påväg till livmodern. Fick akut opereras morgonen efter och ta bort min högra äggledare..

Oj! Men behöver man alltså ha ont om d e så?

Jag får googla. Jag har inte ont. Lite molvärk då o då men d e ju som när man e gravid eller vid mens.
  • MissJibs
    Stoltmoster skrev 2020-01-04 00:11:17 följande:

Hade testat negativt hela tiden tills dagarna efter "mensen"

Jag gick tbx nu för att se va jag skrivit i mina anteckningar i min mensapp. Hade tydligen ett ytterst ytterst svagt plus på CB den 23/12. Men fick ju som sagt mens så jag har ju inte heller testat ngt mer.
  • MissJibs

Fick ett CB digital i julklapp av min syster. Använde d idag o fick Gravid 2-3. Tänkte avvakta 1 vecka o testa me ett nytt digitalt. Då borde d väl visa 3+ om d e ngt som stannat?

• MissJibs
    dudetten skrev 2020-01-04 09:37:26 följande:

När hade du BIM?

Ingen aning. Detta e min andra mens sen förlossningen. Så den har inte varit regelbunden. Dock blöder jag ju ännu. E på dag 11 me "mens".
Svar på tråden BIM januari