Måste jag berätta att jag gjort abort
Har precis gjort slut och är mitt uppe i en abort
Måste jag berätta för mitt ex
Han ville behålla men pga våra problem orkar jag inte det
Vad tycker ni
Är det fel att låtsas att man fått missfall
Har precis gjort slut och är mitt uppe i en abort
Måste jag berätta för mitt ex
Han ville behålla men pga våra problem orkar jag inte det
Vad tycker ni
Är det fel att låtsas att man fått missfall
Sätt din egen säkerhet först. Säg vad du tror kommer att få honom att sluta stalka dig, vare sig det är att du har gjort abort eller att du har fått ett missfall - han behöver bara veta att det inte finns någon baby mer. Din kropp, ditt val och han har inget med det att göra. Han förlorade sin rätt till att bli behandlad med respekt när han misshandlade dig - nu är det du som räknas.
Vill att han ska veta så han inte stalkar mig om bebisen längre
Samtidigt vill jag inte vara som han
Sätt din egen säkerhet först. Säg vad du tror kommer att få honom att sluta stalka dig, vare sig det är att du har gjort abort eller att du har fått ett missfall - han behöver bara veta att det inte finns någon baby mer. Din kropp, ditt val och han har inget med det att göra. Han förlorade sin rätt till att bli behandlad med respekt när han misshandlade dig - nu är det du som räknas.
Kan du skriva till honom att tyvärr fick du ett missfall på *valfri dag* och det är konstaterat av sjukvården *dag*
Tack snälla.. för era inlägg och ert stöd. Ja jag kommer skriva till honom och om han fortsätter så ser jag till att skaffa ett besöksförbud
Tack snälla.. för era inlägg och ert stöd. Ja jag kommer skriva till honom och om han fortsätter så ser jag till att skaffa ett besöksförbud
Om han utsätter dig för misshandel så tycker jag absolut du bör faka missfall ifall risk finns att han ger sig på dig.
Säg inget! Skicka ett sms där du skriver att du har fått missfall. Har bara kontakt skriftligen.
Tycker han har rätt att veta.
Fast läste nu att han varit dum mot dig. Prata inte med honom ens.