Inlägg från: Anonym (Förstående) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förstående)

Måste jag berätta att jag gjort abort

Anonym (Q) skrev 2019-12-05 16:54:52 följande:

Sätt din egen säkerhet först. Säg vad du tror kommer att få honom att sluta stalka dig, vare sig det är att du har gjort abort eller att du har fått ett missfall - han behöver bara veta att det inte finns någon baby mer. Din kropp, ditt val och han har inget med det att göra. Han förlorade sin rätt till att bli behandlad med respekt när han misshandlade dig - nu är det du som räknas.

Och försök få ett kontaktförbud mot honom. 
    Annars håller jag med, säg vad som krävs för att han ska förstå att det inte finns någon baby längre
  • Anonym (Förstående)
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-12-05 17:29:03 följande:

Tack snälla.. för era inlägg och ert stöd. Ja jag kommer skriva till honom och om han fortsätter så ser jag till att skaffa ett besöksförbud

Kontaktförbud, glöm inte det. Ansöks om hos polisen, beslutas om av åklagare och betyder att den förbudet riktar sig mot inte på något sätt får kontakta den skyddet omfattas av; varken in persona, via brev, mejl, telefon, sms, sociala medier eller något annat.

Lycka till Glad
  • Anonym (Förstående)
    Anonym (c) skrev 2019-12-05 19:11:40 följande:

Säg inte att du gjort abort. Varför ska du riskera ännu mer trassel?
    Tänk på dig själv nu.

TS har gjort abort, frågan nu handlar om hur hon ska meddela exet detta så att han inte ska stalka henne pga baby
  • Anonym (Förstående)
    IceKitten skrev 2019-12-05 21:15:50 följande:
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-12-05 19:40:10 följande:

Vad menar du med trassel?

Jo jag gjorde abort för jag ville inte ha barn med en psykiskt instabil man som har misshandlat mig. Och nej jag valde inte att bli gravid. För det är väl följdfrågan....

Som jag läste Cs inlägg så gav hon rådet till TS att inte berätta för mannen att hon gjort abort då det bara skulle ge TS mer trassel. Därav "Tänk på dig själv nu".
    Som jag läste det var C ovetande om att TS redan hade gjort abort, jag försökte bara uppdatera C en aning, inget illa menat.

Håller med alla andra om att inte prata med killen, för övrigt, hellre skriva och sedan hålla sig undan från honom
  • Anonym (Förstående)
    Anonym (Lrlf) skrev 2019-12-06 17:02:20 följande:
    Personen menade nog om hon ska säga det eller inte.
    Jo, det menade TS, det vet jag.
    Men sedan gick diskussionen snabbt över på hur hon skulle berätta om en redan utförd abort, och jag försökte med mitt inlägg uppdatera en annan deltagare
  • Anonym (Förstående)
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-12-08 14:29:18 följande:

Tack C

Läste ditt meddelande fel först

Tack så mycket

Det gjorde jag med, så jag får be C om ursäkt
Svar på tråden Måste jag berätta att jag gjort abort