Inlägg från: KlantSmurfen |Visa alla inlägg
  • KlantSmurfen

Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?

New Dawn skrev 2019-12-03 23:23:57 följande: #380
    Ja, men snälla. Du valde att endast fokusera på radikalfeministers eventuella tankar, trots alla länkar så jag undrar om du ens om du läst det du länkar till...

Vad är din åsikt om länkarna?

Varför får kvinnor mer sällan orgasm än män tror du?
    "Du valde att endast fokusera på radikalfeministers eventuella tankar"
    BS, det är du som har valt att endast fokusera på när jag har kritiserat feminism, är det en öm tå?
  • KlantSmurfen
    New Dawn skrev 2019-12-04 07:58:06 följande: #385
    Försök inte slingra dig.

Du har inte skrivit något annat om orgasmglappet, med egna ord. Det är anmärkningsvärt. Om nu alla länkar verkligen intresserat dig borde du kunna skriva något mer om själva ämnet. Länkarna innefattas av flera olika teorier, fakta och tankar, men när du väljer att uttrycka dig med egna ord blir ämnet tydligen inte så intressant alls. Varför dela massa länkar?
    Slingra mig? nepp, men jag vill gärna ha ett svar på hur kom du fram till "Du valde att endast fokusera på radikalfeministers eventuella tankar"? innan jag svarar på något annat

• KlantSmurfen
    Anonym (Janna) skrev 2019-12-04 10:06:41 följande: #388
    Du är väldigt tråkig att diskutera med. Du är snål med att dela med dig av dina egna tankar, hänvisar bara till länkar. Jag är besviken på dig klantsmurfen! /Smurfelina
    DumSmurfen är så dålig och tråkig att han bara länkar till relevanta studier i fall någon vill läsa medan du själv har du varit så duktig att dela med dig av dina "egna" tankar som du baserat på den rosa bibeln face-with-tears-of-joy_1f602.png

Male gaze... Vad säger den rosa bibeln om bögar som har andra män som ögongodis och runkar till Magic Mike? Är det hegemonisk maskulinitet där Mike är objektet i en patriarkal makthierarki? Är det en förhandlande maskulinitet där man ingår i en allians med kvinnor för att få tillgång till mer ögongodis?
    Vilka egna tankar ska man ha när någon har en annan sexualitet? Finns det någon särskild postmodern genusteori om socialt konstruerad queer male gaze?
  • KlantSmurfen
    New Dawn skrev 2019-12-04 11:57:28 följande: #392
    KlantSmurfen skrev 2019-12-04 08:54:23 följande:

Slingra mig? nepp, men jag vill gärna ha ett svar på hur kom du fram till "Du valde att endast fokusera på radikalfeministers eventuella tankar"? innan jag svarar på något annat

Tecum svarade mig om orgasmglappet och han upplevde att det användes för att klanka på män, men han skrev också att han tyckte det var viktigt, och tog upp annan problematik och han skrev (enligt hans åsikt) bla att sex är känsligt, att kvinnor hade svårt att onanera, svårt att beskriva vad som krävs, och han tog också upp problemet att drabbas av låsningar.

Du hade alla möjligheter att använda kunskapen från dina länkar och ta upp många olika problem som leder till orgasmglappet, men den smörja du kom med i inlägg 260 handlade BARA om radikalfeministers inställning där du bla skrev att radikalfeministisk fakta är att kvinnor inte kan komma av penterade sex och det är ju dessutom fel. Det kan visserligen vara så att det finns feminister som ansett det, men det är ett väldigt smalt spår. Att lösningen dessutom skulle vara att förstöra för män, är också en extrem och tråkig slutsats. Du kunde valt att lägga ditt fokus på ett annat sätt.

De flesta män och kvinnor vill att BÅDA ska njuta av sex och de flesta som är engagerade i frågor om orgasmglappet vill ju bara att kvinnor ska njuta mer av sex, vilket ju i de flesta fall är positivt även för män.
    "Du hade alla möjligheter att använda kunskapen från dina länkar och ta upp många olika problem som leder till orgasmglappet"
    KlantSmurfen skrev 2019-11-29 12:42:47 följande: #256
    Anonym (Janna) skrev 2019-11-29 11:10:19 följande: #253

Det är väldigt intressant att diskutera ansvar över sin egen orgasm. Om vi nu ska bena ut vad orgasm-glappet består i så är det att majoriteten av alla kvinnor i hetersosexuella relationer får orgasm en tredjedel av gångerna som dom har sex (i Sverige gäller detta). Medan männen får orgasm nästan varje gång (80-90 % av gångerna de hade sex). Detta är det s.k. Orgasmglappet. I homosexuella relationer får kvinnorna orgasm i samma utsträckning som männen. Man har försökt komma fram till varför det ser ut som det gör. I undersökningar gällande onani så har man sett att kvinnor och män får orgasm lika ofta och efter lika lång tid: man snittar på mellan 2-4 minuters onani innan man får orgasm, hos bägge könen. Så vad är det då som händer i sängkammaren i heterosexuella relationer? Några förslag på anledningar: Normer kring hur sexet ska se ut (penetration) och att fokus ligger på mannens orgasm, sen är sexet slut. Oförmåga från kvinnans sida att ta det där extra ansvaret för sin orgasm, vilket ofta dödar stämningen i rummet (Kan du vänta in mig älskling? Kan jag använda min vibrerande dildo samtidigt? Kan du slicka mig istället?). Fler förslag?

Därför får män lättare orgasm än kvinnor | illvet.se
    illvet.se/manniskan/sex/darfor-far-man-lattare-orgasm-an-kvinnor
    Why Do Lesbians Have More Orgasms Than Straight Women? | Psychology Today
    www.psychologytoday.com/us/blog/the-third-wave/201602/why-do-lesbians-have-more-orgasms-straight-women
    Let?s talk about self-induced orgasms. First, women are way more likely to orgasm by themselves than with a partner. Many women also say the orgasms they have by themselves are more intense than those they have with a partner. Self-induced orgasms also happen faster (average of about 4 minutes) than the orgasms women have with partners (average of about 20 minutes). This is because during masturbation, the majority of women are able to touch their clitorises exactly the way they like. It?s also because without a partner in the picture, there are fewer pleasure-sucking cognitive distractions. (Do I look okay? Am I taking too long?) As Lonnie Barbach aptly stated: ?The reason self-stimulation works so well ? is that you are the only one involved.?

www.psychologytoday.com/intl/blog/stress-and-sex/201805/masturbation-101-letting-go-guilt
    The results of the study reported lower levels of sexual frequency for lesbian couples, but revealed a key difference in sexual duration. Lesbian couples reported an average length of their sexual encounters to be somewhere between 30 and 45 minutes, while the couples in other types of relationships tended to average around 15 to 30 minutes per sexual encounter. An earlier study, conducted by Cohen and Byers (2013), corroborated that finding, concluding that women who had sex with women had sexual encounters that lasted an average of 57 minutes.

www.psychologytoday.com/us/blog/the-third-wave/201602/why-do-lesbians-have-more-orgasms-straight-women
    "...men den smörja du kom med i inlägg 260 handlade BARA om radikalfeministers inställning där du bla skrev att radikalfeministisk fakta är att kvinnor inte kan komma av penterade sex och det är ju dessutom fel"
    The Myth of the Vaginal Orgasm - Wikipedia

The Myth of the Vaginal Orgasm is a feminist essay on women's sexuality, written by Anne Koedt, an American radical feminist, in 1968 and published in 1970.It first appeared in a four-paragraph outline form in the Notes from the Second Year journal published by the New York Radical Women and was partially based on findings from Masters and Johnson's 1966 work Human Sexual Response. The Myth was then distributed as a pamphlet in its full form, including sections on evidence for the clitoral orgasm, female anatomy, and reasons the "myth" of vaginal orgasm is maintained.

Koedt wrote this feminist response during the sexual revolution of the 1960s. The goal of this response is to address both the 'myth of the vaginal orgasm', create awareness and education for women and men about female sexual pleasure, and to counter previous thought about the female orgasm. Koedt reflects in her writing, "It was Freud's feelings about women's secondary and inferior relationship to men that formed the basis for his theories on female sexuality. Once having laid down the law about the nature of our sexuality, Freud not so strangely discovered a tremendous problem of frigidity in women. His recommended cure for a woman who was frigid was psychiatric care. She was suffering from failure to mentally adjust to her "natural" role as a woman." Koedt breaks societal barriers of what is considered acceptable to discuss and her article played a vital role in the feminist sexual revolution, and draws on research done by Alfred Kinsey, among others, about human sexuality to support her claims

en.wikipedia.org/wiki/The_Myth_of_the_Vaginal_Orgasm

Anatomy of sex: Revision of the new anatomical terms used for the clitoris and the female orgasm by sexologists - Puppo - 2015 - Clinical Anatomy - Wiley Online Library

Abstract

Sexual medicine experts and sexologists must spread certainties on the biological basis of the female orgasm to all women, not hypotheses or personal opinions. Therefore, they must use scientific anatomical terminology. The anatomy of the clitoris and the female orgasm are described in textbooks, but some researchers have proposed a new anatomical terminology for the sexual response in women. The internal/inner clitoris does not exist: the entire clitoris is an external organ. The clitoris is not composed of two arcs but of the glans, body, and crura or roots. ?Clitoral bulbs? is an incorrect term from an embryological and anatomical viewpoint: the correct term is "vestibular bulbs." The bulbocavernosus muscles are implicated in inferior vaginismus, while the pubovaginal muscle is responsible for superior vaginismus. The clitoral or clitoris?urethro?vaginal complex has no embryological, anatomical and physiological support: the vagina has no anatomical relationship with the clitoris, and the clitoris is a perineal organ while the supposed G?spot is in the pelvic urethra. G?spot/vaginal/clitoral orgasm, vaginally activated orgasm, and clitorally activated orgasm, are incorrect terms: like ?male orgasm,? ?female orgasm? is the correct term. The ?vaginal? orgasm that some women report is always caused by the surrounding erectile organs (triggers of female orgasm). The male penis cannot come in contact with the venous plexus of Kobelt or with the clitoris during vaginal intercourse. Also, female ejaculation, premature ejaculation, persistent genital arousal disorder (PGAD), periurethral glans, vaginal?cervical genitosensory component of the vagus nerve, and G?spot amplification, are terms without scientific basis. Female sexual satisfaction is based on orgasm and resolution: in all women, orgasm is always possible if the female erectile organs, i.e. the female penis, are effectively stimulated during masturbation, cunnilingus, partner masturbation, or during vaginal/anal intercourse if the clitoris is simply stimulated with a finger. Clin. Anat. 28:293-304, 2015. © 2014 Wiley Periodicals, Inc.

onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/ca.22471

Anteckningar delkurs 3 - Genusvetenskap A 5GN004 - StuDocu
    Uppsala Universitet

* Orgasmdebatt
    Sex ses som penetraton. Vaginalorgasmen ses som det fulländade, klitorisorgasm ses
    som den outvecklade, nevrosa kvinnan. Less than vuxen kvinna.
    Kingsey-skalan, m fl vetenskapliga undersökningar. Finns inga grunder till att
    vaginalorgasmen skulle vara "it".
    Är detta också då en del av politiken kring kvinnors sex.
    KOEDT, Anne. Hon menar att klitoris är centrum, penetraton är inte hot shit. Flyttar då
    fokus från penisen och penetratonssex. Hur man ska ha sex blir då också ifrågasatt.
    Frågorna går isär. Blir en debatt. Man ifrågasatte mycket av den manliga sexualiteten.  Är
    lite sex-negatv. Vissa tycker att man inte riktgt kan skilja hetero-sex och våldtäkt,
    efersom allt sex görs inom ramen av patriarkatet.

www.studocu.com/sv/document/uppsala-universitet/genusvetenskap-a/foerelaesningsanteckningar/anteckningar-delkurs-3/3983112/view
  • KlantSmurfen
    New Dawn skrev 2019-12-04 11:57:28 följande: #392
    KlantSmurfen skrev 2019-12-04 08:54:23 följande:

Tecum svarade mig om orgasmglappet och han upplevde att det användes för att klanka på män, men han skrev också att han tyckte det var viktigt, och tog upp annan problematik och han skrev (enligt hans åsikt) bla att sex är känsligt, att kvinnor hade svårt att onanera, svårt att beskriva vad som krävs, och han tog också upp problemet att drabbas av låsningar.

Du hade alla möjligheter att använda kunskapen från dina länkar och ta upp många olika problem som leder till orgasmglappet, men den smörja du kom med i inlägg 260 handlade BARA om radikalfeministers inställning där du bla skrev att radikalfeministisk fakta är att kvinnor inte kan komma av penterade sex och det är ju dessutom fel. Det kan visserligen vara så att det finns feminister som ansett det, men det är ett väldigt smalt spår. Att lösningen dessutom skulle vara att förstöra för män, är också en extrem och tråkig slutsats. Du kunde valt att lägga ditt fokus på ett annat sätt.

De flesta män och kvinnor vill att BÅDA ska njuta av sex och de flesta som är engagerade i frågor om orgasmglappet vill ju bara att kvinnor ska njuta mer av sex, vilket ju i de flesta fall är positivt även för män.
    "Du kunde valt att lägga ditt fokus på ett annat sätt."
    Anonym (.) skrev 2019-11-25 23:52:04 följande: #162

Jag är helt övertygad om att det beror på den kultur vi lever i.
    Googla orgasmglappet.

Det är extremt vanligt att kvinnor aldrig eller sällan får orgasm. Ändå så ligger det genomsnittliga paret 3ggr/månaden eller något i den stilen. Kvinnor ställer alltså upp på sex utan att få något ut av det mer än "närhet".
    Männen uppger att de får orgasm till 90%.
    Det är det här som är orgasmglappet.

Män är med andra ord generellt sett egoistiska skitstövlar i sängen som enbart bryr sig om sin egen njutning och struntar i kvinnans.
    Kvinnor å andra sidan tvingas nöja sig med "närhet" och försöker tro stenhårt på att det är "nästan lika bra som orgasm". För om de inte hjärntvättar sig själva till att tro det så blir sanningen alltför smärtsam. 

Jag tror att fler och fler kvinnor inte längre ställer upp på det här. De ställer krav på männen att leverea och inte bara ta. Vägrar mannen leverera så blir det helt enkelt inte sex.

Anonym (.) skrev 2019-11-26 00:00:16 följande: #163
    Anonym (om kvinnan får välja) skrev 2019-11-24 14:22:42 följande:
    Men i så fall betyder det kanske också att kvinnor förr i tiden i väldigt stor utsträckning haft sex mot sin egen vilja (våldtäkt) och faktiskt inte har så stora behov av sex alls om de får välja själv och med vem de vill?
    Den i särklass mest utbredda teorin hos egocentrerade män som enbart bryr sig om sin egen njutning och struntar i kvinnans.
    De försöker försvara sin egoism med att kvinnan inte har lika stort behov.
    Slutsatsen blir att män i så fall har rätt att utnyttja kvinnors kroppar.
    Anonym (om kvinnan får välja) skrev 2019-11-24 14:22:42 följande:
    Anledningarna till att män i alla tider  då kunnat ha ett regelbundet och för dem tillfredsställande sexliv med kvinnor är för att det tagit sig rätten att ha sex med dem? Detta är ju en skrämmande insikt?! Kan det vara så?
    Exakt så. Och kvinnor har tillåtit det. 

KlantSmurfen skrev 2019-11-26 15:12:54 följande: #201
    Anonym (.) skrev 2019-11-26 14:03:28 följande: #196
    Du pratar om undantag och gör dessa till generella regler. Naturligtvis finns de sådana som blir avstängda på Flashback men det är relativt få.
    Det säger mer om dig, vad du läser osv. Flashback är så otroligt mycket mer än sexforumet.
    Ska du säga något borde du istället ta familjelivs sexforum som exempel. Det stämmer bättre överens med dina påståenden. 
    Flashback överlag har en högre intellektuell standard jämfört med familjeliv och det avspeglar sig i diskussionerna, även sexforumet.
    märker det på dina inlägg, som klippt och klistrat från vilken feministblogg som helst.
    KlantSmurfen skrev 2019-11-27 11:19:55 följande: #211
    Anonym (.) skrev 2019-11-27 09:40:15 följande: #209
    KlantSmurfen skrev 2019-11-26 15:12:54 följande:
    märker det på dina inlägg, som klippt och klistrat från vilken feministblogg som helst.
    Jaså? 
    Jag har inte läst en enda men du verkar ha läst desto mera.

Det är riktigt trist att män inte fattar allvaret utan åter  skyller sina egna misslyckande på andra som man dessutom försöker förminska. 
    "Jaså? "
    jepp.

www.femina.se/ann-soderlund-varfor-ar-det-klart-nar-mannen-kommer/

som klippt och klistrat från vilken feministblogg som helst face-with-tears-of-joy_1f602.png

"Jag har inte läst en enda men du verkar ha läst desto mera."
    jepp

Bettina Arndt takes on feminist claims that intercourse is about men exercising patriarchal power by denying women clitoral pleasure. She argues traditional rumpy-pumpy is preferred by many women as well as most men.
    Flört

KlantSmurfen skrev 2019-11-28 04:01:40 följande: #215
    Anonym (.) skrev 2019-11-27 16:21:20 följande: #214
    KlantSmurfen skrev 2019-11-27 13:48:28 följande:
    Ja ja..
    Jag har ju i alla fall inte gått på den radikalfeministiska propagandan om män och sex (män är egoistiska skitstövlar som aldrig kan göra något rätt)
    Du är ett utmärkt belysande exempel på män som skyller sina egna fel och brister på kvinnor som du dessutom förminskar.
    Tack för att du berättar vilken typ av man du är. 
    När du går in ganska starkt med den radikalfeministiska propagandan som förminskar män till egoistiska skitstövlar som aldrig kan göra något rätt medan kvinnor är små stackars offer som behöver positiv särbehandling tycker jag det är helt rätt gjort av mej att driva lite med dej.

Är "argumentet" Du är ett utmärkt belysande exempel på män som skyller sina egna fel och brister på kvinnor som du dessutom förminskar ett tecken på en högre intellektuell standard eller kan du inte komma på något bättre?
    Anonym (.) skrev 2019-11-26 12:13:45 följande: #187
    [...]
    Ett gott råd: kasta inte sten i glashus.
    face-with-tears-of-joy_1f602.png
  • KlantSmurfen
    Anonym (Janna) skrev 2019-12-04 12:03:12 följande: #393
    KlantSmurfen skrev 2019-12-04 11:45:34 följande:

DumSmurfen är så dålig och tråkig att han bara länkar till relevanta studier i fall någon vill läsa medan du själv har du varit så duktig att dela med dig av dina "egna" tankar som du baserat på den rosa bibeln

Male gaze... Vad säger den rosa bibeln om bögar som har andra män som ögongodis och runkar till Magic Mike? Är det hegemonisk maskulinitet där Mike är objektet i en patriarkal makthierarki? Är det en förhandlande maskulinitet där man ingår i en allians med kvinnor för att få tillgång till mer ögongodis?

Vilka egna tankar ska man ha när någon har en annan sexualitet? Finns det någon särskild postmodern genusteori om socialt konstruerad queer male gaze?

Jag kanske uttryckte mig lite raljerande, ursäkta i så fall! Hela den här tråden är ju en enda lång konversation kring personliga erfarenheter och åsikter, mäns som kvinnors, det är det som jag tycker gör den intressant. Jag har inte läst någon rosa bibel. Jag har inga erfarenheter eller åsikter om bögar, den här tråden handlar om kvinnor i heterosexuella relationer och varför dom frivilligt avstår sex. Jag är inte någon radikalfeminist om du nu tror det. Inte heller speciellt PK eller moraliskt korrekt. Jag kollar på gangbangs för bövelen! För övrigt är det väldigt roligt att du har ett nick från Smurfarna :) En helt igenom manlig smurfby med Smurfelina som enda kvinna :) Men det är osynligt för dig gissar jag. Kvinnors världar krockar med männens världar och aldrig ska de två mötas.
    "den här tråden handlar om kvinnor i heterosexuella relationer och varför dom frivilligt avstår sex"
    Med tanke på att heterosexuella kvinnor har sex oftare än lebbar kanske rätt fråga är "hur ska man få kvinnor att vilja ha mer sex?", om jag inte minns helt fel så finns det några tips i klippet jag länkade #181

"Jag har inte läst någon rosa bibel."
    Teorin the male gaze bygger på den.

"Jag kollar på gangbangs för bövelen!"
    Anonym (Janna) skrev 2019-11-30 14:28:54 följande: #287
    Din länk till vad för porr som söks på mest är ju som en direktförklaring till varför kvinnor avstår sex med män:[...]I Gangbang blir hon påsatt av flera[...]Fy fan då sorgligt det är när man tänkt efter.
    "En helt igenom manlig smurfby med Smurfelina som enda kvinna :)"
    Jepp.
    smurfan.jpg

"Men det är osynligt för dig gissar jag."
    Man ser bara det man vill se.

Verkligheten:
    0.jpg

Den manliga blicken:
    0.jpg
  • KlantSmurfen
    New Dawn skrev 2019-12-04 13:52:09 följande: #402
    Nu citerar du ännu mer inlägg med ännu mer olika innebörd och teorier, en total blandning där en anonym skribent (.) citeras flitigt. Helt meningslöst.
    Du påstår att mitt påstående om radikalfeministiska "fakta"  är felaktigt, när jag citerar radikalfeministiska "fakta" är det helt meningslöst.

"...en total blandning där en anonym skribent (.) citeras flitigt"
    som förklarar orgasmglappet ur vilket perspektiv?
    Framgår det på något sätt att jag började driva med h*n?
    Framgår det på något sätt hur jag kom in på radikalfeministers "eventuella tankar"? #260 var en kommentar på ett inlägg, det något av texten som är fetad?

När jag citerade händelseförloppet i diskussionen är det helt meningslöst.

Du är rolig du.
  • KlantSmurfen
    Anonym (Janna) skrev 2019-12-04 13:53:12 följande: #403
    KlantSmurfen skrev 2019-12-04 13:41:56 följande:
    "den här tråden handlar om kvinnor i heterosexuella relationer och varför dom frivilligt avstår sex"
    Med tanke på att heterosexuella kvinnor har sex oftare än lebbar kanske rätt fråga är "hur ska man få kvinnor att vilja ha mer sex?", om jag inte minns helt fel så finns det några tips i klippet jag länkade #181

"Jag har inte läst någon rosa bibel."
    Teorin the male gaze bygger på den.

"Jag kollar på gangbangs för bövelen!"
    Anonym (Janna) skrev 2019-11-30 14:28:54 följande: #287
    Din länk till vad för porr som söks på mest är ju som en direktförklaring till varför kvinnor avstår sex med män:[...]I Gangbang blir hon påsatt av flera[...]Fy fan då sorgligt det är när man tänkt efter.
    "En helt igenom manlig smurfby med Smurfelina som enda kvinna :)"
    Jepp.

"Men det är osynligt för dig gissar jag."
    Man ser bara det man vill se.

Verkligheten:

Den manliga blicken:
    Tack för dina ambitiösa inklipp av smurfar! Fick mig ett gott skratt :) Och tack för att du faktiskt är med och nyanserar debatten. Som en Smurfelina så har jag en helt annan blick än dig när jag tittar på dessa bilder, gissar jag. Jag ser en ensam kvinna omgiven av män. Du kanske ser en upphöjd kvinna omgiven av beundrande män? Jag ser en kvinna som fåfängt vill bli betraktad som ett objekt. Och en smurf som beundrande betraktar henne (som subjekt). Smurfelinas enda attribut är hennes utseende - medan de andra smurfarna har egenskaper, dom kan vara klantiga t.ex. :)
    Utveckla gärna dina teorier kring detta!
    När det gäller lesbiskt sex så har de kanske sex mindre frekvent, men under längre tid vid varje tillfälle och mer högkvalitativt med fler orgasmer. Så de har i själva verkat mer sex än heterosexuella kvinnor, vill jag påstå.
    "Jag ser en kvinna som fåfängt vill bli betraktad som ett objekt"
    Det ligger något i det
    Före:

Smurfina_%28f%C3%B6re%29.png

Efter:

smurfan.jpg

"Du kanske ser en upphöjd kvinna omgiven av beundrande män?"
    Jag tycker mig se Smurfan som undrar om hennes klänning är fin och några smurfar som påminner lite om Homer Simpson när han hittat en kaka under soffan
    2502533056_76280dafaf_c.jpg

"Smurfelinas enda attribut är hennes utseende - medan de andra smurfarna har egenskaper, dom kan vara klantiga t.ex. :)"
    Att inte vara en bitch är också en egenskap som uppskattas, Smurfan är nog mer omtyckt än KlantSmurfen som har klantarsle som utmärkande egenskap.
    Lilla Smurfan var egentligen ingen riktig smurf, utan en magisk skapelse framtagen av den onda trollkarlen Gargamel för att infiltrera smurfbyn. Ursprungligen var Smurfan en ganska oattraktiv och påfrestande typ, men hon blev alla smurfers favorit efter att ha genomgått en skönhetskur uppfunnen av Gammelsmurf.

seriewikin.serieframjandet.se/index.php/Den_Lilla_Smurfan
    "Utveckla gärna dina teorier kring detta!"
    Smurfan är bekräftelsekåt och smurfarna ger henne bekräftelse så hon inte ska bli en bitch igen men smurfarna tycker om att ge Smurfan bekräftelse så det blir en win-win.
  • KlantSmurfen
    New Dawn skrev 2019-12-04 14:59:25 följande: #410
    Ja, det är meningslöst eftersom att det är superlätt att hitta uttalade feminster som skriver om g-punkten och vaginala orgasmer , (en snabb googling ledde mig till Fanny Åström som ingående berättar om vaginala orgasmer och g-punkten och att hon kan komma av endast vaginal stimulans. ) Det finns forskning om klitoris som visar att klitoris är större än den synliga delen och såldes kan bli stimulerad på olika sätt. Det är feminister som står bakom upproret #notpee, som handlar om fontänorgasmer. Alltså är det inte någon "feministisk fakta" att kvinnor inte kan komma av penetrade sex. Det finns olika åsikter och erfarenheter om detta oavsett om man kallar sig feminist eller inte. Du skulle lika gärna kunnat länka till feminister som talar FÖR både G-punkts orgasmer, vaginal orgasmer och fontänorgasmer. Det finns män och kvinnor som är antifeminitister som är övertygade om att kvinnor inte kan komma av penetrerande sex.

Tror DU att kvinnor måste ha yttre stimulans för att komma eller varför allt detta fokus?

Jag tror att det lättaste sättet för de flesta kvinnor att få orgasm är genom yttre stimulering, men vissa kvinnor kommer endast av inre stimulans.

Jag själv får mycket lättare, och extremt mycket skönare orgasmer, om jag stimuleras både innifrån och utifrån.

Ja du fetade en del av Tecums inlägg och valde då att ignorera hans andra reflektioner. Ditt fokus är som sagt trist och väldigt enkelspårigt trots alla länkar.
    Om teorin är skapad av en radikalfeminist utifrån radikalfeministiska teorier så är det radikalfeminism och det blir inte mindre radikalfeminism bara för att det finns feminister som inte håller med.

"...varför allt detta fokus?"
    Jag har redan förklarat händelseförloppet i diskussionen så varför är det det enda du kan fokusera på?
  • KlantSmurfen
    New Dawn skrev 2019-12-04 17:59:54 följande: #424
    KlantSmurfen skrev 2019-12-04 16:16:59 följande:

Om teorin är skapad av en radikalfeminist utifrån radikalfeministiska teorier så är det radikalfeminism och det blir inte mindre radikalfeminism bara för att det finns feminister som inte håller med.

"...varför allt detta fokus?"

Jag har redan förklarat händelseförloppet i diskussionen så varför är det det enda du kan fokusera på?

Varför klamrar du dig fast vid detta?

Så det spelar ingen roll om nya teorier och kunskap kommer, och att folk tycker olika. Du vill hellre klamra dig runt någon gammal radikalfeminist.

Även om man tror att kvinnor inte kan komma av vaginal penetrering är inte lösningen att försämra för mannen som du vill få det till. Nu är det ju så att många kvinnor faktiskt behöver klitorisstimulans för att komma, så för dessa individer är det deras verklighet att inte kunna komma av penetrerande sex. Menar du att dessa kvinnor försämrar för männen om de känner att de fungerar så att de inte kommer av penetratande sex?

Varför tror du att orgasmglappet finns?
    Jag har hakat upp mig på att du klamrat dig fast på mitt gnällande på radikalfeminism.
  • KlantSmurfen
    Skogshuggaren skrev 2019-12-11 08:15:17 följande: #450

Nu har denna tråd spunnit på i några veckor, är det inte så att det börjar utkristallisera sig ett svar på ursprungsfrågan?

Kvinnors sexlust påverkas mycket mer av yttre faktorer än mäns sexlust. När kvinnor får problem i relationen, tappar attraktionen, blir stressade, trötta, irriterade, sover för lite eller vad det nu kan vara så går det ut över sexlusten. De avstår frivilligt från sex för att de inte har lust.

Män är (i detta avseende) mer som maskiner. De kan gå genom livets alla problem, vara sura, arga, trötta, stressade, men ändå ha kvar sin sexlust.

TS var alltså inne på rätt spår redan i sin trådstart.

"Män är (i detta avseende) mer som maskiner. De kan gå genom livets alla problem, vara sura, arga, trötta, stressade, men ändå ha kvar sin sexlust."
    Jepp, man mår ju bra av sex så det blir ju bra i de flesta situationer.

Det finns några generella skillnader mellan kvinnor och män, speciellt i relationer.

Män blir spontankåta medan kvinnor har responsiv lust så det behövs ofta en aktiv handling för att kvinnor ska få sexlust. Är mannen en bidragande orsak till stress och irritation är det förståeligt om de inte har lust att få sexlust. Inte nöjd med sexet är också en förklaring men inte lust att få lust och/eller bristande kommunikation är nog inte en ovanlig orsak.
  • KlantSmurfen
    Anonym (Janna) skrev 2019-12-11 08:30:59 följande: #451
    Skogshuggaren skrev 2019-12-11 08:15:17 följande:

Nu har denna tråd spunnit på i några veckor, är det inte så att det börjar utkristallisera sig ett svar på ursprungsfrågan?

Kvinnors sexlust påverkas mycket mer av yttre faktorer än mäns sexlust. När kvinnor får problem i relationen, tappar attraktionen, blir stressade, trötta, irriterade, sover för lite eller vad det nu kan vara så går det ut över sexlusten. De avstår frivilligt från sex för att de inte har lust.

Män är (i detta avseende) mer som maskiner. De kan gå genom livets alla problem, vara sura, arga, trötta, stressade, men ändå ha kvar sin sexlust.

TS var alltså inne på rätt spår redan i sin trådstart.

Jag är benägen att hålla med dig. Addera skillnaden i mäns och kvinnors uppfostran kring sex som skiljer sig åt väldigt mycket, där män uppmuntras till att ta för sig och ha sex med många, medan kvinnor uppmuntras till att hålla på sig, vara passiva i det sexuella spelet och akta sig för att bli slampor eller bli våldtagna. Och addera den heterosexuella normen kring sex, att det är fokus på penetration och inte det långsamma, kvalitativa sexet som många kvinnor verkar föredra.
    "Addera skillnaden i mäns och kvinnors uppfostran kring sex som skiljer sig åt väldigt mycket"
    Är det därför bögar har mer sex?
    Utgår du ifrån någon feministisk teori där man gör en efterhandskonstruktion av alla skillnader?

"Och addera den heterosexuella normen kring sex, att det är fokus på penetration och inte det långsamma, kvalitativa sexet som många kvinnor verkar föredra"

När folk börjar ha sex utgår de ju ifrån hur de själva fungerar, den så kallande "heterosexuella normen kring sex" stämmer ganska bra in på hur män fungerar sexuellt så det råkar ligga en hel del på kvinnans egna ansvar att förklara hur hon fungerar.
    kommunikation är viktigt för att det ska fungera och bristande kommunikation är knappast en ovanlig orsak till varför det inte fungerar.
  • KlantSmurfen
    New Dawn skrev 2019-12-11 16:12:29 följande: #456
    KlantSmurfen skrev 2019-12-11 13:56:59 följande:

Jepp, man mår ju bra av sex så det blir ju bra i de flesta situationer.

.

Det där håller jag verkligen, verkligen inte med om. Sex behöver absolut inte leda till att man mår bra. Det kan få en att känna sig tom inombords, eller till och med att man känner sig djupt ledsen. Att veta att mannen är sur och irriterad och ändå vill ha sex är, för mig, något väldigt motbjudande. Känslan att en man bara vill ha sex för att man har en kvinnokropp, eller för att han gillar sex kan kännas sorgligt.

Om man inte blir (tillräckligt) kåt är sex också något negativt, så nej sex mår man inte bra av per automatik.
    [...]
    När jag läser vad jag skrev låter det ganska korkat.
    Sätt det i en situation som stress på jobbet eller liknade.

"Att veta att mannen är sur och irriterad och ändå vill ha sex är, för mig, något väldigt motbjudande. Känslan att en man bara vill ha sex för att man har en kvinnokropp, eller för att han gillar sex kan kännas sorgligt."

Det var inte riktigt så jag menade. Om du är sur, irriterad eller arg över något kanske du vill ha en kram eller liknande av din pojkvän så det känns bättre (kanske inte om det är din pojkvän du är arg på) ser du honom bara som en manskropp eller är det något annat som gör att det känns bättre?
  • KlantSmurfen
    [...]

Män blir spontankåta medan kvinnor har responsiv lust så det behövs ofta en aktiv handling för att kvinnor ska få sexlust.

Jag håller med om att män generellt nog oftare och lättare kan ställa om till sex, och män vill nog generellt ha sex med tätare intervall än kvinnor, men det betyder inte att kvinnor inte blir spontankåta. Det kan dock fungera sämre att ta initiativ för om lusten inte räcker till kan det vara svårt att backa. Om en man slaknar blir det mer givet.
    [...]
    När man generaliserar en jämförelse mellan kvinnor och män så är det ju inte antingen eller, och det finns alltid undantag. Att män har lättare för att bli spontankåta än kvinnor betyder ju inte att kvinnor inte blir men efter några år i en relation kan skillnaden bli ganska stor.
  • KlantSmurfen
    [...]

Är mannen en bidragande orsak till stress och irritation är det förståeligt om de inte har lust att få sexlust. Inte nöjd med sexet är också en förklaring men inte lust att få lust och/eller bristande kommunikation är nog inte en ovanlig orsak.

Jag håller med om detta.

Lust att få lust är svårt och känsligt, då det ofta är mycket känsligt, och mycket skam och prestationsångest kring det.
    Jag tror att man ska låta bli att fokusera på själva sexet.

Spånar:
    I början av relationen är det mer nytt och spännande och man anstränger sig mer för att partnern ska få intresse men efter ett tag har det en tendens att övergå till vardagsrutiner och annat tråkigt och man tar varandra lite för givet, speciellt om man har ungar så det där som skapar lust hos kvinnor avtar ju med tiden.

Om man försöker hålla gnistan vid liv i förhållandet utan krav på sex blir det nog mer sex.

"Lust att få lust är svårt och känsligt, då det ofta är mycket känsligt, och mycket skam och prestationsångest kring det."
    vilket kan leda till låsningar. Om man bestämmer att man inte ska ha sex på ett tag men kelar, smeker och pillar så är det nog lättare att "släppa till" så långt.
  • KlantSmurfen
    New Dawn skrev 2019-12-11 16:32:20 följande: #457
    KlantSmurfen skrev 2019-12-11 13:57:30 följande:

"

När folk börjar ha sex utgår de ju ifrån hur de själva fungerar, den så kallande "heterosexuella normen kring sex" stämmer ganska bra in på hur män fungerar sexuellt så det råkar ligga en hel del på kvinnans egna ansvar att förklara hur hon fungerar.

kommunikation är viktigt för att det ska fungera och bristande kommunikation är knappast en ovanlig orsak till varför det inte fungerar.

Ja, det ligger på kvinnans ansvar att berätta hur hon känner och hur hon fungerar. Det är ju lättare om det är något tekniskt, men jag tror det kan ta emot väldigt mycket om det tex handlar om att man inte uppskattar samlag. Jag tror risken är större att man inte ens tänker tanken, utan bara försöker bli bättre på att njuta av samlag och att anpassa sig.

Jag tänkte aldrig tanken att säga till mitt ex att jag ville att han skulle utstråla och mena att han ville att vi skulle ägna oss åt kravlös njutning och sedan se vad det ledde till. Jag lät bli att ta initiativ om jag var tveksam på min egen lust, för det hade känts jobbigt om han blev besviken och kände sig tillräcklig. Visst, vi skulle antagligen ha gynnats av att jag se det, men jag tänkte inte de tankarna.Tvärtom försökte jag bli bättre. Jag skulle naturligtvis bett honom att ge mig komplimanger men det är ju inte jättekul att be om.

Kommunikation bygger också på att man vill förstå.

Om mottagaren avfärdar ens känslor som onödiga kan det tom bli värre.

Visst, om en kvinna är orolig för att hennes kropp inte duger, kan ju mannen säga att han tycker det är onödigt, eftersom att HAN tycker att hon är fin, men generellt kan det bli väldigt fel om man bara avfärdar något som onödigt.

Jag tycker för övrigt det är bådas ansvar att ta reda på vad den andre känner och njuter av.
    "Ja, det ligger på kvinnans ansvar att berätta hur hon känner och hur hon fungerar."
    Det är ju det men det ligger ju på bådas ansvar att se till att kommunikationen fungerar, jag tror inte att kommunikationen i sexlivet fungerar bättre än kommunikationen i övrigt.

"Jag tänkte aldrig tanken att säga till mitt ex att jag ville att han skulle utstråla och mena att han ville att vi skulle ägna oss åt kravlös njutning och sedan se vad det ledde till..."

Å andra sidan är det ju så att alla är vi barn i början, man måste ju lära sig på något sätt och att vara efterklok brukar vara ett av sätten man lär sig på.

"Visst, om en kvinna är orolig för att hennes kropp inte duger, kan ju mannen säga att han tycker det är onödigt, eftersom att HAN tycker att hon är fin, men generellt kan det bli väldigt fel om man bara avfärdar något som onödigt."

Känner igen det där och det känns ungefär som: Jag tycker att du duger som du är men du tror inte på mej, vilket skapar någon slags frustration eftersom det inte räcker med att visa det.
  • KlantSmurfen
    Anonym (om kvinnan får välja) skrev 2019-12-16 18:27:17 följande: #468
    New Dawn skrev 2019-12-15 19:17:51 följande:
    Att en man vill ha sex med en kvinna behöver rent krasst inte betyda något alls. Det har vi kvinnor lärt oss genom uppväxten. Vi har alla mött män som varit intresserade av våra kroppar och vet att det ibland beror på deras grundläggande lust, och har extremt lite med oss att göra.

Visst kan de tända på oss, men det skulle lika gärna kunna göra på väldigt många andra kvinnor också.

En kvinna som tänder på en man tycker i mycket högre utsträckning om mannen, att han är intressant, attraktiv...och det är mer sällan kvinnan kan tänka sig så väldigt många andra män.
    Här är du inne på något viktigt som jag i många år avundats männen och ser överallt i vardagen och bland vänner. Om en man blir utvald av en kvinna, på ett sådant sätt att hon vill ha sex med honom och han tagit sig in i hennes hjärta så är det en betydligt mer personlig och större bekräftelse för en man än en kvinna. När jag var yngre hade jag som hobby att göra män olidligt kåta och få dem att tända på mig och tog det väldigt personligt. Tänkte att jag var så otroligt het och sexig och kunde få vem jag ville, sen fattade jag att män tänder på det mesta och att det inte har med mig att göra nästan alls. Bara en ynka liten procent av dessa män blev intresserade av mig som person och eller ville annat än sex några gånger. Jag blev intresserad av de flesta män jag låg med och numera har jag aldrig sex med någon man förrän jag vet att han fastnat känslomässigt. Kvinnor förlorar enormt på det. Som en annan kvinna här nedan i tråden skrev kan hon inte separera sex och från andra känslor och intimitet, eller ha sex bara för att få en skön orgasm som hennes man kan.

Så män har liksom mer att vinna eftersom de som regel oftare blir utvalda och betyder något för kvinnorna de har sex med + att de kan separera känslor och använda sig av en kvinnas kropp och få en tillfredsställande upplevelse utan kärlek eller djupare engagemang, vilket ofta får kvinnor att kännas sig tomma och billiga.
    De flesta män som lockar kvinnor med en fet plånbok och häftig bil är medvetna om att det primära målet för kvinnan är mannens pengar och status så man skulle ju kunna tro att när en kvinna lockar en man med sex är hon också medveten om att det primära målet för mannen är sex, det är ju inte direkt sin personlighet hon "fiskar" med och söker bekräftelse för, men tydligen inte. Är man ytlig så blir det ytligt, jag förstår inte hur man inte kan vara medveten om det. Jag har alltid undvikit såna kvinnor.

De man legat med säger mer om en själv och ens egna preferenser än det motsatta könet om man inte har legat med så många att det går att göra en generalisering men då har man legat i en hel del.

"Om en man blir utvald av en kvinna, på ett sådant sätt att hon vill ha sex med honom och han tagit sig in i hennes hjärta så är det en betydligt mer personlig och större bekräftelse för en man än en kvinna."

Jag har väldigt svårt att tro att de flesta kvinnor har känslor för de män de har ons med.
  • KlantSmurfen
    Anonym (om kvinnan får välja) skrev 2019-12-17 13:14:18 följande: #481
    Postman skrev 2019-12-17 07:48:02 följande:
    Nu tror inte jag att det stämmer att kvinnor har så dåliga erfarenheter som de själva säger sig ha utan jag tror det är en myt som bankas in i kvinnor utav andra mindre glada kvinnor att deras medsystrar SKA tror så. Jag tror snarare att vi alla får fundera lite över vilka myter och fakta vi håller vid liv. Det går att snacka fram en lågkonjunktur även om man inte har en lågkonjunktur.

Jag tror också tyvärr att det inte spelar någon som helst roll vad vi män gör eller inte gör för det kommer alltid snackas en massa och internet har verkligen öppnat upp för än mer ryktesspridning, falska nyheter, hålla myter vid liv osv. Jag tar det inte det minsta personligt men tycker det är tråkigt att det blir så för om mänskligheten ska överleva så måste vi hålla ihop, inte slitas isär. Jag tror också att ju mer vi slits isär desto mer ökar våld och ojämställdhet för anses du som en gris så spelar det ju ingen roll om du grisar ännu mera för du är ju ändå en gris hur du än gör.

Men det är vad jag tror, jag är förstås ingen sanning.
    Jag håller inte med alls i den frågan. För kolla trådar  härinne t ex. Här inne skulle jag säga finns de mest positiva kvinnor jag hört talas om nånsin. Många har helt andra upplevelser och älskar män. Kommer multipelt varje gång, har bästa maken i världen, bästa sexet osv.  Man får snarare komplex härinne som kvinna för att man själv haft så många dåliga upplevelser. Jag lyssnar ju huvudsakligen bland nära vänner och bildar mig uppfattningar utifrån dem och mina egna. Hade jag själv haft positiva finns det inget Metoo i världen som skulle få mig att ändra på det. Ändå hade jag  ju ändå respekterat och lyssnat på andra kvinnors historier och vet hur det ser ut i världen generellt, är intresserad av manlighetsstrukturer och hur vi alla kan förbättra samhället till det bättre osv.

Jag håller med om att vi inte ska slitas isär men det är männen främst som måste jobba för det eftersom det utgör så stor del av våldet, förnedring av kvinnor, barn och den enorma grymheten vi alla drabbas av. Kvinnor har redan omsorg och vårdande egenskaper i sitt DNA och det vet ni. Kvinnor har ju all anledning att frukta varje man de träffar och måste utarbeta strategier och styrka för att inte brytas ner och gå under. Vi tvingas ju bli hårda och selektiva eftersom män är så opålitliga och farliga och springer omkring med de värsta förnekelseglasögonen och vägrar ta ansvar för strukturerna som ligger till grund för att vi hatar och vill bort ifrån. Män kan oftast inte se längre än till sexuella kränkthet och oförmåga att nå fram till kvinnor. Det finns så mycket större problem än dessa som måste lösas först innan vi kan få det bra tillsammans. Först och främst måste män sluta behandla kvinnor så jävla dåligt och se dem som personliga egendomar och något man tömmer i och glömmer lika fort. Det finns så klart snälla män, men de onda är så många fler och vi är rädda för er och vet aldrig vem som lurar där bakom. Tänk dig in i det för en dag?
    "Det finns så klart snälla män, men de onda är så många fler och vi är rädda för er och vet aldrig vem som lurar där bakom.."

"Kvinnor har redan omsorg och vårdande egenskaper i sitt DNA och det vet ni."
    Overlapping distributions of Agreeableness for men and women.
    Overlapping-distributions-of-Agreeablene

Vertical axis indicates density, or the proportion of the sample in a given area under the curve.

www.researchgate.net/figure/Overlapping-distributions-of-Agreeableness-for-men-and-women-Vertical-axis-indicates_fig10_51594567

Agreeableness

Agreeableness comprises traits relating to altruism, such as empathy and kindness. Agreeableness involves the tendency toward cooperation, maintenance of social harmony, and consideration of the concerns of others (as opposed to exploitation or victimization of others). Women consistently score higher than men on Agreeableness and related measures, such as tender-mindedness (Feingold, 1994; Costa et al., 2001).

www.researchgate.net/publication/51594567_Gender_Differences_in_Personality_across_the_Ten_Aspects_of_the_Big_Five

Mean-and-SD-for-Big-Five-domains-and-raw

www.researchgate.net/figure/Mean-and-SD-for-Big-Five-domains-and-raw-and-residualized-aspect-scores_tbl1_51594567
    (PDF) Personality Traits, Empathy and Bullying Behavior: A Meta-Analytic Approach
    Abstract

The authors conducted a literature review and a meta-analysis to understand the relation between personality, bullying, and victimization behavior. The objective was to assess the effect of some personality dimensions and variables on either bullying or victimization behavior in boys and girls of different age groups. Studies that assessed the Big-Five model of personality, and personality variables (i.e., cognitive and affective empathy), and that measured bullying acts and victimization behavior, were included in the present review. The results revealed that lower level of Agreeableness and Conscientiousness and higher levels of Neuroticism and Extraversion were associated with both bullying and victimization. On the contrary, cognitive and affective empathy were negatively associated only with bullying behavior. Authors propose possible explanations among these patterns of bullying and victimization behavior, the personality and general demographic characteristics, consider implications, and discuss future directions in the field of bullying research.

www.researchgate.net/publication/271080386_Personality_Traits_Empathy_and_Bullying_Behavior_A_Meta-Analytic_Approach
    Workplace bullies, not their victims, score high on the Dark Triad and Extraversion, and low on Agreeableness and Honesty-Humility - ScienceDirect
    www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2405844019362693

"Vi tvingas ju bli hårda och selektiva eftersom män är så opålitliga och farliga och springer omkring med de värsta förnekelseglasögonen och vägrar ta ansvar för strukturerna som ligger till grund för att vi hatar och vill bort ifrån"

Strukturer!!!!
    KlantSmurfen skrev 2019-12-06 14:59:28 följande: #28
    [...]
    www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/qs/lisah-silfwer-moter/kriminologen-om-sexbrott-och-porr/
    Lisah Silfwer:

Varför är män överrepresenterade i statistiken för våldsbrott?

Nina Rung:

? När jag såg det och förstod att det var en struktur som jag hittade i feminismen, så ville jag jobba med det. Alltså kopplingen mellan våld och kön, säger hon.

Lisah Silfwer:
    Män är ju kraftigt överrepresenterade i våldstatistiken, hur ser man då på detta ur ett forskningsperspektiv, är det ett arv eller miljön?

Nina Rung:
    Ja, det tvistas ju om det där en del, ibland kommer det nya studier som säger jamen titta här så kan vi se att män som har begått vissa brott har mer testosteron men tittar man på den stora gruppen så finns det män som har ännumer testosteron som aldrig begår några våldsbrott så det går lixom inte, man har inte kunnat peka på ett tydligt samband mellan biologin så det man snarare har riktat in sig på en lång tid inom forskningen är ju det sociala, vad är det som som gör att män oftare väljer att utsätta andra [...] och att det är kopplat till normer, hur i förväntas vara utifrån vårat biologiska kön
    Testosteron? En kriminolog bör väl ändå känna till vad forskningen om kriminalitet säger? Men som genusvetare är hon ju expert på normer och patriarkala strukturer.

En procent av befolkningen ansvariga för 63 procent av våldsbrottsdomarna - Göteborgs universitet

Terrie Moffitt's developmental theory of crime | Psychology Wiki

T.E. Moffitt's research works | Duke University, North Carolina (DU) and other places - ResearchGate

Har Nina Rung läst polisens sammanfattningsrapport?
    2013-267 Orsaker till kriminalitet - Kriminalvården

impact of neighbourhood deprivation on adolescent violent criminality and substance misuse: A longitudinal, quasi-experimental study of the total Swedish population | International Journal of Epidemiology | Oxford Academic

Tänk om kriminalitet sitter i generna?
    kit.se/2017/06/16/88686/del-3-tank-om-det-sitter-i-generna/
    Nina Rung:

men när det gäller just våld i nära relation som egentligen till stor del består av mäns våld mot kvinnor så är det så otroligt könat att det är en grupp som blir utsatt av en annan
    [...]
    Våld i nära relationer - Nationellt centrum för kvinnofrid (NCK) - Uppsala universitet
    Mäns utsatthet för våld i nära relationer - Nationellt centrum för kvinnofrid (NCK) - Uppsala universitet
    Män som våldtäktsoffer - Nationellt centrum för kvinnofrid (NCK) - Uppsala universitet
    Utökat uppdrag våld i samkönade relationer - Nationellt centrum för kvinnofrid (NCK) - Uppsala universitet
    VÅLD MOT BARN 2016

I en undersökning genomförd av Nationellt Centrum för Kvinnofrid (NCK), där ett mycket stort urval av kvinnor och män i åldern 18-74 år ingick, rapporterade drygt 15 procent av kvinnorna att de i barndomen blivit utsatta för fysisk misshandel (inklusive hot om våld) av sin pappa och 12 procent av sin mamma. Av männen rapporterade 19 procent att de blivit utsatta för fysisk misshandel av sin pappa och åtta procent av sin mamma. Två procent av kvinnorna och en halv procent av männen rapporterade att de hade blivit utsatta för någon form av sexuella övergrepp av sin pappa, styvpappa eller mammans sambo/särbo under barndomen. Erfarenheter av att under uppväxttiden ha sett eller hört våld mellan föräldrarna rapporterades av 15 procent kvinnor och 13 procent män (Heimer, Andersson, & Lucas, 2014 

www.allmannabarnhuset.se/wp-content/uploads/2017/08/Vald_mot_barn_2016-en-_nationell_kartlaggning.pdf
    Våld i nära relationer är inte en könsfråga - nyheter24

Kunskaper att låta oss vägledas av saknas inte i ämnet. I det som kommit att kallas PARTNER ABUSE STATE OF KNOWLEDGE PROJECT (PASK), världens största forskningsdatabas rörande just relationsvåld, sammanfattas inte mindre än 1700 stycken vetenskapliga rapporter i ämnet våld i nära relation. I stort sett samtliga skiljer sig i sina slutsatser från den trötta könsmaktsanalys som regeringen återigen fick presenterad för sig.

När en sådan ansenlig mängd forskning solideras framträder tydliga och intressanta mönster. Ett är att våld inom familjen, snarare än att vara könsbundet, tycks vara ett ärftligt generationsproblem. Att då fortsätta blunda för skadorna på de barn som idag utsätts för våld är ett enormt samhälleligt svek. Vi dömer dem därmed att upprepa de mönster de lärt sig av sina föräldrar och i förlängningen hela vårt samhälle att fortsätta dras med enorma kostnader både i pengar och personligt lidande.

nyheter24.se/debatt/801568-eva-solberg-moderaterna-vald-i-nara-relationer-ar-inte-en-konsfraga
    domesticviolenceresearch.org/domestic-violence-facts-and-statistics-at-a-glance/
    domesticviolenceresearch.org/17-full-pask-manuscripts-and-tables-of-summarized-studies/

[...]
    "Ändå hade jag  ju ändå respekterat och lyssnat på andra kvinnors historier och vet hur det ser ut i världen generellt, är intresserad av manlighetsstrukturer och hur vi alla kan förbättra samhället till det bättre osv."

Jajjemen, man ska lyssna på (vänster)feminister, de har alltid störst koll och är alltid ärliga.
    grinning-face-with-smiling-eyes_1f601.pngrinning-face-with-one-large-and-one-smaface-with-stuck-out-tongue-and-winking-esmiling-face-with-open-mouth-and-tightlysmiling-face-with-open-mouth-and-cold-sw  rolling-on-the-floor-laughing.gif
  • KlantSmurfen
    Anonym (ff) skrev 2019-12-16 23:34:44 följande: #472
    Män har inget att vinna om dom inte är bra på att ta för sig. Är en man blyg och försiktig då är han dömd till att dö som singel oskuld för kvinnor är kräsna som fan och dom tar nästan aldrig initiativ med blyga män.
    Kan inte dessa blyga och försiktiga män skapa en stödgrupp där man hjälper varandra att träna på att vara mindre blyg istället för att gnälla på att kvinnor inte tar initiativ och väljer just dem?
  • KlantSmurfen
    blueblue skrev 2019-12-18 10:15:39 följande: #522
    Jag kan tycka att det är högst relevant då det som allt annat i ett förhållande bygger på att man som par delar och avlastar varandra.

Du hänger upp dig på att bli kåt varje gång. Ibland måste man inte vara kåt för sex. Det duger många gånger med beröring.

Men som du beskriver det så ska man leva år in och år ut i ett sexlöst förhållande för att det är smidigt. Skillnaden mellan att leva med sin älskare och sin vän är just sexet och att man tänder på sin partner. Att leva med en kompis som blir sur om en ev otrohet uppstår har ju sig nästan helt själv att skylla då denna inte visat något intresse för denna.

Läst och hört om många som blivit helt förkrossade när de separerat och sedan när man hör från andra part så visar det sig att de ofta levt ett jämställt liv utan sex och utan glöd. Inte konstigt att det blir problem med otrohets affärer som river upp familjer när ingen tycks vilja lösa problemet innan det ör försent.
    "Skillnaden mellan att leva med sin älskare och sin vän är just sexet och att man tänder på sin partner"
    Det råkar ju vara så att vissa också har kärlekskänslor för sin partner så du får prata för dej själv. Har dina partners varit medvetna om att det är så du ser på det eller låtsas du ha känslor?

"Att leva med en kompis som blir sur om en ev otrohet uppstår har ju sig nästan helt själv att skylla då denna inte visat något intresse för denna."
    Ser du din partner som din kompis och det inte är ömsesidigt får du skylla dej själv om det inte blir något sex. Man har alltid alternativet att göra slut och ser man partnern som en kompis kan det inte vara så svårt, otrohet i den situationen blir bara en patetisk ursäkt för den som vill äta kakan och ha den kvar.
Svar på tråden Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?