Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?
Vad är din åsikt om länkarna?
Varför får kvinnor mer sällan orgasm än män tror du?
BS, det är du som har valt att endast fokusera på när jag har kritiserat feminism, är det en öm tå?
Slingra mig? nepp, men jag vill gärna ha ett svar på hur kom du fram till "Du valde att endast fokusera på radikalfeministers eventuella tankar"? innan jag svarar på något annat
Det är väldigt intressant att diskutera ansvar över sin egen orgasm. Om vi nu ska bena ut vad orgasm-glappet består i så är det att majoriteten av alla kvinnor i hetersosexuella relationer får orgasm en tredjedel av gångerna som dom har sex (i Sverige gäller detta). Medan männen får orgasm nästan varje gång (80-90 % av gångerna de hade sex). Detta är det s.k. Orgasmglappet. I homosexuella relationer får kvinnorna orgasm i samma utsträckning som männen. Man har försökt komma fram till varför det ser ut som det gör. I undersökningar gällande onani så har man sett att kvinnor och män får orgasm lika ofta och efter lika lång tid: man snittar på mellan 2-4 minuters onani innan man får orgasm, hos bägge könen. Så vad är det då som händer i sängkammaren i heterosexuella relationer? Några förslag på anledningar: Normer kring hur sexet ska se ut (penetration) och att fokus ligger på mannens orgasm, sen är sexet slut. Oförmåga från kvinnans sida att ta det där extra ansvaret för sin orgasm, vilket ofta dödar stämningen i rummet (Kan du vänta in mig älskling? Kan jag använda min vibrerande dildo samtidigt? Kan du slicka mig istället?). Fler förslag?
The Myth of the Vaginal Orgasm is a feminist essay on women's sexuality, written by Anne Koedt, an American radical feminist, in 1968 and published in 1970.It first appeared in a four-paragraph outline form in the Notes from the Second Year journal published by the New York Radical Women and was partially based on findings from Masters and Johnson's 1966 work Human Sexual Response. The Myth was then distributed as a pamphlet in its full form, including sections on evidence for the clitoral orgasm, female anatomy, and reasons the "myth" of vaginal orgasm is maintained.
Slingra mig? nepp, men jag vill gärna ha ett svar på hur kom du fram till "Du valde att endast fokusera på radikalfeministers eventuella tankar"? innan jag svarar på något annat
Jag är helt övertygad om att det beror på den kultur vi lever i.
Googla orgasmglappet.
Det är extremt vanligt att kvinnor aldrig eller sällan får orgasm. Ändå så ligger det genomsnittliga paret 3ggr/månaden eller något i den stilen. Kvinnor ställer alltså upp på sex utan att få något ut av det mer än "närhet".
Männen uppger att de får orgasm till 90%.
Det är det här som är orgasmglappet.
Män är med andra ord generellt sett egoistiska skitstövlar i sängen som enbart bryr sig om sin egen njutning och struntar i kvinnans.
Kvinnor å andra sidan tvingas nöja sig med "närhet" och försöker tro stenhårt på att det är "nästan lika bra som orgasm". För om de inte hjärntvättar sig själva till att tro det så blir sanningen alltför smärtsam.
Jag tror att fler och fler kvinnor inte längre ställer upp på det här. De ställer krav på männen att leverea och inte bara ta. Vägrar mannen leverera så blir det helt enkelt inte sex.
DumSmurfen är så dålig och tråkig att han bara länkar till relevanta studier i fall någon vill läsa medan du själv har du varit så duktig att dela med dig av dina "egna" tankar som du baserat på den rosa bibeln
Male gaze... Vad säger den rosa bibeln om bögar som har andra män som ögongodis och runkar till Magic Mike? Är det hegemonisk maskulinitet där Mike är objektet i en patriarkal makthierarki? Är det en förhandlande maskulinitet där man ingår i en allians med kvinnor för att få tillgång till mer ögongodis?
Vilka egna tankar ska man ha när någon har en annan sexualitet? Finns det någon särskild postmodern genusteori om socialt konstruerad queer male gaze?
Om teorin är skapad av en radikalfeminist utifrån radikalfeministiska teorier så är det radikalfeminism och det blir inte mindre radikalfeminism bara för att det finns feminister som inte håller med.
"...varför allt detta fokus?"
Jag har redan förklarat händelseförloppet i diskussionen så varför är det det enda du kan fokusera på?
Nu har denna tråd spunnit på i några veckor, är det inte så att det börjar utkristallisera sig ett svar på ursprungsfrågan?
Kvinnors sexlust påverkas mycket mer av yttre faktorer än mäns sexlust. När kvinnor får problem i relationen, tappar attraktionen, blir stressade, trötta, irriterade, sover för lite eller vad det nu kan vara så går det ut över sexlusten. De avstår frivilligt från sex för att de inte har lust.
Män är (i detta avseende) mer som maskiner. De kan gå genom livets alla problem, vara sura, arga, trötta, stressade, men ändå ha kvar sin sexlust.
TS var alltså inne på rätt spår redan i sin trådstart.
Nu har denna tråd spunnit på i några veckor, är det inte så att det börjar utkristallisera sig ett svar på ursprungsfrågan?
Kvinnors sexlust påverkas mycket mer av yttre faktorer än mäns sexlust. När kvinnor får problem i relationen, tappar attraktionen, blir stressade, trötta, irriterade, sover för lite eller vad det nu kan vara så går det ut över sexlusten. De avstår frivilligt från sex för att de inte har lust.
Män är (i detta avseende) mer som maskiner. De kan gå genom livets alla problem, vara sura, arga, trötta, stressade, men ändå ha kvar sin sexlust.
TS var alltså inne på rätt spår redan i sin trådstart.
Jepp, man mår ju bra av sex så det blir ju bra i de flesta situationer.
.
Män blir spontankåta medan kvinnor har responsiv lust så det behövs ofta en aktiv handling för att kvinnor ska få sexlust.
Är mannen en bidragande orsak till stress och irritation är det förståeligt om de inte har lust att få sexlust. Inte nöjd med sexet är också en förklaring men inte lust att få lust och/eller bristande kommunikation är nog inte en ovanlig orsak.
"
När folk börjar ha sex utgår de ju ifrån hur de själva fungerar, den så kallande "heterosexuella normen kring sex" stämmer ganska bra in på hur män fungerar sexuellt så det råkar ligga en hel del på kvinnans egna ansvar att förklara hur hon fungerar.
kommunikation är viktigt för att det ska fungera och bristande kommunikation är knappast en ovanlig orsak till varför det inte fungerar.