Inlägg från: KlantSmurfen |Visa alla inlägg
  • KlantSmurfen

Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?

Anonym (.) skrev 2019-11-27 09:40:15 följande: #209
    KlantSmurfen skrev 2019-11-26 15:12:54 följande:
    märker det på dina inlägg, som klippt och klistrat från vilken feministblogg som helst.
    Jaså? 
    Jag har inte läst en enda men du verkar ha läst desto mera.

Det är riktigt trist att män inte fattar allvaret utan åter  skyller sina egna misslyckande på andra som man dessutom försöker förminska. 
    "Jaså? "
    jepp.

www.femina.se/ann-soderlund-varfor-ar-det-klart-nar-mannen-kommer/

som klippt och klistrat från vilken feministblogg som helst face-with-tears-of-joy_1f602.png

"Jag har inte läst en enda men du verkar ha läst desto mera."
    jepp

Bettina Arndt takes on feminist claims that intercourse is about men exercising patriarchal power by denying women clitoral pleasure. She argues traditional rumpy-pumpy is preferred by many women as well as most men.
    Flört
  • KlantSmurfen
    Anonym (.) skrev 2019-11-27 13:02:13 följande: #212
    En tidning och en Youtube.

Ja ja..

Det är riktigt trist att män inte fattar allvaret utan åter  skyller sina egna misslyckande på andra som man dessutom försöker förminska. 
    Ja ja..
    Jag har ju i alla fall inte gått på den radikalfeministiska propagandan om män och sex (män är egoistiska skitstövlar som aldrig kan göra något rätt)
  • KlantSmurfen
    Anonym (.) skrev 2019-11-27 16:21:20 följande: #214
    KlantSmurfen skrev 2019-11-27 13:48:28 följande:
    Ja ja..
    Jag har ju i alla fall inte gått på den radikalfeministiska propagandan om män och sex (män är egoistiska skitstövlar som aldrig kan göra något rätt)
    Du är ett utmärkt belysande exempel på män som skyller sina egna fel och brister på kvinnor som du dessutom förminskar.
    Tack för att du berättar vilken typ av man du är. 
    När du går in ganska starkt med den radikalfeministiska propagandan som förminskar män till egoistiska skitstövlar som aldrig kan göra något rätt medan kvinnor är små stackars offer som behöver positiv särbehandling tycker jag det är helt rätt gjort av mej att driva lite med dej.

Är "argumentet" Du är ett utmärkt belysande exempel på män som skyller sina egna fel och brister på kvinnor som du dessutom förminskar ett tecken på en högre intellektuell standard eller kan du inte komma på något bättre?
    Anonym (.) skrev 2019-11-26 12:13:45 följande: #187
    [...]
    Ett gott råd: kasta inte sten i glashus.
    face-with-tears-of-joy_1f602.png

• KlantSmurfen
    Anonym (Sixten) skrev 2019-11-28 17:31:11 följande: #221

Det jag har hört är att det är en liten del män som anses attraktiva av majoriteten av kvinnorna, som inte har några problem med att hitta kvinnor. Medans om man är medemåttig eller under, så är det betydligt svårare. 

Det blir lite sisådär när man citerat någon som citerat någon som citerat studien (precis som i Expressen och Aftonbladet) med statistik på likes & swipes på Tinder.
    This study was conducted to quantify the Tinder socio-economic prospects for males based on the percentage of females that will "like" them. Female Tinder usage data was collected and statistically analyzed to determine the inequality in the Tinder economy. It was determined that the bottom 80% of men (in terms of attractiveness) are competing for the bottom 22% of women and the top 78% of women are competing for the top 20% of men. The Gini coefficient for the Tinder economy based on "like" percentages was calculated to be 0.58. This means that the Tinder economy has more inequality than 95.1% of all the world?s national economies. In addition, it was determined that a man of average attractiveness would be "liked" by approximately 0.87% (1 in 115) of women on Tinder. Also, a formula was derived to estimate a man?s attractiveness level based on the percentage of "likes" he receives on Tinder: attractiveness%=16.8*ln(like%)+52.3

Tinder Experiments II: Guys, unless you are really hot you are probably better off not wasting your time on Tinder - a quantitative socio-economic study
    medium.com/@worstonlinedater/tinder-experiments-ii-guys-unless-you-are-really-hot-you-are-probably-better-off-not-wasting-your-2ddf370a6e9a
    Nätdejting är väldigt utseendefixerat och majoriteten av både män och kvinnor lägger majoriteten av 'anbuden' högre än sin egen nivå. Hur virtuella likes är fördelade på internet stämmer inte överens med hur riktiga "likes" är fördelade.
    Attraction Inequality and the Dating Economy - Quillette

There are no villains in this story. Nobody can or should be blamed for his or her honest preferences, and if women collectively believe that most men are unattractive, what grounds does anyone, male or female, have to argue with them? We may pity the large majority of men who are regarded as unattractive and who have few or no romantic experiences while a small percentage of attractive men have many. Just as much, consider that we live in a monogamous culture, and so the 20 percent of men who are regarded as attractive can only be in committed relationships with at most 20 percent of women. We may just as well pity the rest of the women, who are destined to be in committed relationships, if they pursue a relationship at all, with someone who they regard as unattractive. The only villain in this story is nature, which has molded our preferences so that this tragic mismatch of attraction and availability occurs.

quillette.com/2019/03/12/attraction-inequality-and-the-dating-economy/
    1439100617445469356.jpg

1439100617563564204.jpg

This graph-and it's practically not even a graph, just a table with a couple columns-makes a statement as stark as its own negative space. A woman's at her best when she's in her very early twenties. Period. And really my plot doesn't show that strongly enough. The four highest-rated female ages are 20, 21, 22, and 23 for every group of guys but one. You can see the general pattern below, where I've overlaid shading for the top two quartiles (that is, top half) of ratings

Men's Favorite Ages Are 20, 21, 22, and 23: A Data Dive by the Co-Founder of OKCupid
    jezebel.com/mens-favorite-ages-are-20-21-22-and-23-a-data-dive-1731660984
    Det ligger något i det men det betyder ju inte att män ratar alla kvinnor under 24 för att de inte är tillräckligt attraktiva, inte ens när de kollar på porr.

• KlantSmurfen
    Personality Traits Influence Perceived Attractiveness - ScienceDaily

Summary:
    A new study published in Personal Relationships examines the way in which perceptions of physical attractiveness are influenced by personality. The study finds that individuals - both men and women - who exhibit positive traits, such as honesty and helpfulness, are perceived as better looking. Those who exhibit negative traits, such as unfairness and rudeness, appear to be less physically attractive to observers.

www.sciencedaily.com/releases/2007/11/071129145852.htm
  • KlantSmurfen
    Anonym (Janna) skrev 2019-11-28 18:40:15 följande: #225
    Nja, jag håller inte med sig där. Fenomenet tjat-sex är utbrett och gäller ofta frekvensen på sex - när den är för låg blir det tjat. Det är ju både män och kvinnor som ägnar sig åt tjatsex. Men många är dom kvinnor som efter graviditet och barnafödande vill ha lägre frekvens på sexet under ganska lång tid, varpå mannen börjar tjata. Och så är den negativa spiralen igång. Kan vara ett svar på Ts fråga? Att ha brutit flera revben och bli utsatt för tjat-sex kanske är kanske extremt. Men på FL och IG kontot @mansbebisar så är det ett vanligt fenomen att diskutera, att män tjatar och surar om de inte får sex.
    - Mamma
    -- Ja?
    - Får jag glass
    -- Nej

- Mamma
    -- Ja?
    - Får jag glass
    -- Nej

- Mamma
    -- Ja?
    - Får jag glass
    -- Nej

- Mamma
    -- Ja?
    - Får jag glass
    -- Nej

- Mamma
    -- Ja?
    - Får jag glass
    -- Nej

- Mamma
    -- Ja?
    - Får jag glass
    -- JA!!!
    - Tack.

Tjatsex är mammas fel Skrattande
  • KlantSmurfen
    New Dawn skrev 2019-11-28 19:00:01 följande: #228
    Kvinnor måste ju visa och berätta hur de njuter och av vad, och inte vara rädda att röra sig själv om det förbättrar njutningen, men för mig är det så att om sexet bygger på att jag själv tar ansvar för orgasmen kan det lika gärna vara. Mannen måste vara engagerad i min njutning annars kan jag lika gärna onanera.
    jepp, bakom varje man som inte vet hur en fitta fungerar står det en kvinna som tiger om det, hemlisar fyller en funktion men vissa saker ska inte vara hemliga.
  • KlantSmurfen
    Anonym (Nix) skrev 2019-11-28 19:45:57 följande: #234
    Varför tar de inte ansvar för sin egen orgasm? Man kan väl inte förvänta sig att mannen ska fixa den åt en?
    Om man tycker att det är jätteroligt att runka och alltid fixat sin egen orgasm kanske man har såna funderingar.
  • KlantSmurfen
    Anonym (Nix) skrev 2019-11-28 22:41:57 följande: #241
    Runkat? Jag är kvinna
    Om man tycker att det är jätteroligt att runka pulla och alltid fixat sin egen orgasm kanske man har såna funderingar.
  • KlantSmurfen
    Anonym (Janna) skrev 2019-11-29 11:10:19 följande: #253

Det är väldigt intressant att diskutera ansvar över sin egen orgasm. Om vi nu ska bena ut vad orgasm-glappet består i så är det att majoriteten av alla kvinnor i hetersosexuella relationer får orgasm en tredjedel av gångerna som dom har sex (i Sverige gäller detta). Medan männen får orgasm nästan varje gång (80-90 % av gångerna de hade sex). Detta är det s.k. Orgasmglappet. I homosexuella relationer får kvinnorna orgasm i samma utsträckning som männen. Man har försökt komma fram till varför det ser ut som det gör. I undersökningar gällande onani så har man sett att kvinnor och män får orgasm lika ofta och efter lika lång tid: man snittar på mellan 2-4 minuters onani innan man får orgasm, hos bägge könen. Så vad är det då som händer i sängkammaren i heterosexuella relationer? Några förslag på anledningar: Normer kring hur sexet ska se ut (penetration) och att fokus ligger på mannens orgasm, sen är sexet slut. Oförmåga från kvinnans sida att ta det där extra ansvaret för sin orgasm, vilket ofta dödar stämningen i rummet (Kan du vänta in mig älskling? Kan jag använda min vibrerande dildo samtidigt? Kan du slicka mig istället?). Fler förslag?

Därför får män lättare orgasm än kvinnor | illvet.se
    illvet.se/manniskan/sex/darfor-far-man-lattare-orgasm-an-kvinnor
    Why Do Lesbians Have More Orgasms Than Straight Women? | Psychology Today
    www.psychologytoday.com/us/blog/the-third-wave/201602/why-do-lesbians-have-more-orgasms-straight-women
    Let?s talk about self-induced orgasms. First, women are way more likely to orgasm by themselves than with a partner. Many women also say the orgasms they have by themselves are more intense than those they have with a partner. Self-induced orgasms also happen faster (average of about 4 minutes) than the orgasms women have with partners (average of about 20 minutes). This is because during masturbation, the majority of women are able to touch their clitorises exactly the way they like. It?s also because without a partner in the picture, there are fewer pleasure-sucking cognitive distractions. (Do I look okay? Am I taking too long?) As Lonnie Barbach aptly stated: ?The reason self-stimulation works so well ? is that you are the only one involved.?

www.psychologytoday.com/intl/blog/stress-and-sex/201805/masturbation-101-letting-go-guilt
    The results of the study reported lower levels of sexual frequency for lesbian couples, but revealed a key difference in sexual duration. Lesbian couples reported an average length of their sexual encounters to be somewhere between 30 and 45 minutes, while the couples in other types of relationships tended to average around 15 to 30 minutes per sexual encounter. An earlier study, conducted by Cohen and Byers (2013), corroborated that finding, concluding that women who had sex with women had sexual encounters that lasted an average of 57 minutes.

www.psychologytoday.com/us/blog/the-third-wave/201602/why-do-lesbians-have-more-orgasms-straight-women
Svar på tråden Vad beror det på att så många kvinnor gärna avstår sex?