Inlägg från: Anonym (jur) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jur)

LVU efter rättegång - vad händer?

Anonym (Soc.) skrev 2019-11-29 20:21:33 följande:
    Du tror att jag avser dansa efter din pipa? Haha.. nice try...

Du dikterar inte innehållet i mina inlägg.
    Du har uppenbarligen ingen aning om vad som står i portalparagrafen till socialtjänstlagen
  • Anonym (jur)
    Anonym (Soc.) skrev 2019-11-29 21:55:56 följande:
    Vilken chimpans som helst kan googla fram portalparagrafen. Obegrioligt vad du tror det skulle bevisa att jag citerade denna.

Jag har som sagt noll intresse av att dansa efter ?juristens? pipa... haha.Om d
    Anonym (Soc.) skrev 2019-11-29 21:55:56 följande:
    Vilken chimpans som helst kan googla fram portalparagrafen. Obegrioligt vad du tror det skulle bevisa att jag citerade denna.

Jag har som sagt noll intresse av att dansa efter ?juristens? pipa... haha..

Om du nu arbetar som socialsekreterare så ska man kunna väcka dig kl 3 på natten och du ska då direkt kunna säga huvuddragen i denna portalparagraf, att du ens kommer på tanken att googla fram svaret säger en hel del om dig.
  • Anonym (jur)
    Annita skrev 2019-11-29 23:10:11 följande:
    Jag håller med, en sammanfattning vore bra. Jag är okunnig inom SOL och LVU etc, men det verkar konstigt att tvångsomhänderta barn för att föräldrarna har svårt för att hålla mötestider eller svara i telefon, eller vara oense om ifall en syster ska få ta hand om barnen eller inte. Jag hoppas verkligen att det inte är så.
    Du anar inte hur mycket av den varan som faktiskt existerar, fast de flesta normalt funtade ser det absurda i det hela.
  • Anonym (jur)
    LoveRain skrev 2019-11-29 22:09:42 följande:
    Ser inte heller vad någon skulle få ut av ett citat från en lag när det är tolkningen av lagen som egentligen säger något om vad den faktiskt innebär, så som rättsfall och förarbeten m.m,