LVU efter rättegång - vad händer?
Imorgon kl 11:00 kommer beslutet ifrån rätten om dom valt LVU, som socialen, deras advokat och barnens advokat vill, eller om det blir SoL, som vi och våra advokater yrkat på :( sen kl 13:00 ska vi ha möte med socialen och familjehemmen. Känns otroligt jobbigt för oss allihopa men vi är starka och kämpar på <3 vi vill bara att allt ska skötas på ett tryggt sätt för barnens skull och det överflytten görs när dom blivit trygga med familjerna!
Jag vore tacksam om ni slutar att diskutera om vem som har rätt och fel om olika saker, vem som är vem och även kränkningarna emot andra, men även oss! Vi går igenom en hemsk period nu och då menar jag inte bara mig själv, utan hela vår familj och jag startade tråden för att jag ville få mer information om LVU, stöttning osv av t ex människor som har erfarenhet eller ifrån familjer som varit med om detta tidigare eller annat kring socialtjänstens arbete.
Jag hoppas att ni kan ha förståelse för hur jobbigt detta är för vår familj och snälla, sköt er i tråden!