LVU efter rättegång - vad händer?
Klokt.
Det gör ont i oss men vi vill som sagt deras bästa och jag tror att barnen mår bäst av att vi gör såhär istället för att överklaga :'(
Klokt.
Jättebra. Under förutsättning att du klarar av att inte bryta ihop inför barnen.
Självklart så gör det enormt ont i ens själ att man faktiskt snart kommer att behöva se barnen flytta ifrån oss men vi vet ju att det är föe barnens bästa. Nog kommer det att kännas när man väl åker därifrån och man kan nog inte ens föreställa sig hur den dagen kommer att bli, men en sak vet jag och det är att jag vill att vi bägge två ska vara med under själva flytten <3
All styrka till dig!
Det svåraste jag någonsin gjort var att lämna mitt barn i familjehemmet och åka därifrån. Jag hade en person med mig för att slippa köra själv i det tillståndet. Tänk på det, kör inte bil efter detta.
Mitt barn förstod varför detta hände, som jag redan skrivit så hade jag många gånger sagt att detta skulle hända om ungdomen inte ändrade sina val... men det gick inte in.
Att få småbarn att förstå, det går inte. Mitt barn var 14 när detta hände.
Ett par dagar efteråt ringde mitt barn och grät, hen hade blivit sjuk och låg i en främlings hem, ensam i en säng, sjuk och genomledsen.
Vi hade ändå sån tur som fick det f-hem som vi fick. Och det var inte oss föräldrar som det var "fel på" så jag fick komma och gå som jag ville hos dem. De sa att jag aldrig ens behövde ringa innan och fråga.
Så jag åkte dit och bodde där tills mitt barn var frisk igen. Det var inte längre än att jag kunde köra till jobbet därifrån.
Jag hoppas verkligen att ni får lika bra f-hem till era barn. Ni kommer förstås inte kunna komma och gå som ni vill då era barn tagits av andra orsaker... men jag hoppas att ni får bra umgänge och att ni lyckas vända ert liv till det bättre snart så att barnen får fira nästa jul med er.
Kram
Att social"tjänsten" är inkompetent och förstör människors liv.
En lärare har högre utbildning och en mindre utbildad person ska ta reda på det lärarna inte mäktar med.
En "sockärring" var vara en flicksnärta på 25 år som ska sitta och styra över en säg 17-årings framtid. De är nästan jämngamla... och inte ens soc ser hur fel detta är!
Försök att få henne utbytt, prata med din advokat om det. Det går att genomföra.
I ert ställe hade jag överklagat. Du har allt att vinna på det och inget att förlora.
Det är inte det bästa för barnen att låta dem LVU:as.
Jag hade inte tagit till mig av det "Soc" skriver här i tråden, hade mer lyssnat på "jur".
Att personkemin inte stämmer räcker gott. Framhåll hur mycket bättre kemin stämmer med den andra.
Det är inte att inte se till barnens bästa. Det bästa för barnen är SoL, inte LVU. Ni har godkänt SoL så ni strider inte om att inte barnen ska omhändertas.
Det finns ingen anledning till LVU när ni samtycker.
Lyssna på advokaten. Det går bevisligen (se på mig) att vinna över soc.