Anonym (Stina) skrev 2019-12-03 19:43:18 följande:
TS, det är nog detta som inte riktigt märks i det du skriver. Du verkar inte riktigt reflektera över att dina väldigt små barn blir separerade och placerade på oviss tid hos främlingar. Du verkar inte fatta att vad du än känner i detta så är det 100 ggr värre för dem. Du verkar inte riktigt kunna förklara vad det är du måste ändra på eller hur du ska göra det. Du verkar lite känslomässigt frånkopplad ja. Får du någon hjälp av socialtjänsten med detta? För om det är vad de anser vara det stora problemet så är det ju faktiskt rätt svårt att bli mer känslomässigt bunden till barnen när du inte kommer ha dem hos dig. Har ni kommit överens om något umgängesschema?
Alltså vänta lite nu, det är väl självklart att vi vet att flytten kommer att påverka barnen också men det är ju därför socialen vill att barnen och vi ska få träffa familjehemmen först, samt att dom ska på hembesök och inskolas in i dom nya hemmen och inte dra ifrån direkt! Vi gör ju det som är bäst för barnen angående flytten och att dom ska vara 100% trygga i sina nya hem, det är ju det vi och socialen vill! :/
Vi vet det mesta av allt som vi måste ändra på eller söka hjälp för och det är ingenting som jag behöver redovisa för dig, eller hur? Angående det känslomässiga emellan mig och barnen så jobbar jag hårt med det och har sökt hjälp för det också, vilket jag skrivit tidigare i tråden.
Umgängesscheman görs när barnen har flyttat och är 100% trygga i sitt nya hem. Lär få veta mer på fredag när vi ska ha möte med socialen och familjehemmen.