• CFly

Hur gör man för att starta en seriös tråd?

Anonym (Allt är relativt) skrev 2019-11-19 11:37:19 följande:
    Det uppfattades som rörigt för att dina följande svar inte direkt var kopplad till trådstarten utan blev mer personliga åsikter. Som Fjäril kär påpekar ovanför här, skriv vad du exakt menar och håll dig till det utan att ha nån dold agenda i bakgrunden. Skriv inte i allmänna ordalag om du sen hänvisar till personliga erfarenheter och åsikter, det blir liksom tvetydigt av det. Vill du ha en generell debatt eller vill du diskutera personliga erfarenheter? Och vad vill du ha ut av frågeställningen? Det blir förvirrat. Och därför blev det svar från båda håll.
    Nu är det ju din privata tolkning. Precis som du själv sa.

Varför har vissa mer rätt till tolkningsföreträde än andra?
  • CFly

Det finns en sak som är heligare än guld på det här forumet som gör att en personer tappar allt förnuft och är beredda att stena sin "motståndare" till döds i diskussionen. 

Det är:

Om du på något sätt i någon form med något uttryckssätt, ens mellan raderna antyder eller ens i tanken tänker dig att en person med manligt kön på något sätt kan få vara ett offer eller att det någonstans skulle kunna vara synd om en man när vi talar om könsskillnader. 

OM.. du gör detta så kommer du bli rent utsagt lynchad. Det är något som inte tolereras för fem öre på det här forumet. 

Rädsla för att resurser ska tas från kvinnor? 
    Rädsla för att kvinnor inte ska få de sista kronorna till sig själva?
    Rädsla för att kvinnor hamnar i skymundan någonstans i samhället?

• CFly
    Anonym (Allt är relativt) skrev 2019-11-19 12:25:23 följande:
    Det är ingen privat tolkning. Det är precis vad som står i dina inlägg.

Hur man skriver inlägg så folk förstår och kan diskutera rätt är vad du frågar om i denna trådstarten. Nu har du fått svar på rent konkret varför den andra tråden uppfattas som rörig.

Du är trådstartaren och det är därför ditt ansvar att förklara hur du menar så folk kan svara korrekt.
    Då kan jag hävda att det är precis det som står i inlägget om våldtäkter också. 

Du kan inte hävda att så fort jag tycker något inlägg är ett påhopp så är det bara min tolkning. Men när andra tycker något så är det verklighetens sanning. 

Du är inte rättvis för fem öre du.
  • CFly
    Anonym (putsa) skrev 2019-11-19 13:34:51 följande:
    För att ofta är han inget offer och vet själv om det, utan det finns andra dolda motiv till att försöka få det att verka så. Det är lätt att bli förbannad på sånt. Men det idealiska är såklart att bemöta det sakligt istället.

Fast jag har under min tid på FL försökt ta upp situationer där jag som man på allvar känt mig felaktigt behandlad. 

Då tar sig folk oftast kvinnor rätten att bara för att de TROR det på nytt är en kille som är ute efter att provocera att förstöra, trycka ner och hoppa på. 

Om de inte gör det så försöker man till varje pris få mig att förklara allt i detalj för att sen göra ALLT i sin makt för att motbevisa hur jag inte kan känna som jag gör. 

Hur i hela världen kan man få ovanstående till att vara ett civiliserat beteende? Och hur i hela världen ska man som man kunna få utrymme att diskutera något där JAG känner mig felaktigt behandlad när det kommer till könsskillnader utan att bli så smutskastad för det? 

När det händer så behöver man inte bara stå ut med att för det första känna sig nere för att man känner sig felbehandlad, man behöver dessutom stå ut med att bli nedtryckt i smutsen av andra på FL som sågar det du kommer. Bara för att dem inte tycker likadant eller det inte stämmer i deras värld.

Men man vill aldrig seriöst lyssna på varför jag känner som jag gör, eller ens vilja förstå min situation. :(

Inte konstigt man tappar tron på kvinnor som jag gjort. Inte konstigt jag tror att de är ute efter mitt blod.

Inte konstigt jag tror att kvinnor har en hemlig agenda för inte ens när man kommer med något jag mår dåligt över så får man inte schysst beteende tillbaka BARA för att området råkar handla om könsskillnader. 

Jag tror faktiskt på allvar att kvinnor har gått ihop i en pakt för att vinna poäng genom att stoppa alla försök till att män på något sätt ska få något utrymme i debatten om könsskillnader!

• CFly
    Anonym (putsa) skrev 2019-11-19 14:12:02 följande:
    De anser väl att det finns andra som det är mer synd om än vad det är synd om dig i din situation och ogillar(blir förbannade och ociviliserade) att du försöker ta uppmärksamheten. De är helt enkelt inte intresserade av ditt lidande. Det är inte deras hjärtefråga. De tycker det finns viktigare saker att bry sig om som de vill att strålkastarna ska riktas mot.

Det får man väl tycka men det är inte argument för att kasta skit och nedvärdera någon.

Då kan man väl lämna den och gå till de trådar som handlar om deras hjärtefrågor istället.

Om någon kommer upp till dig på gatan och har problem med något så tror jag inte att du trycker ner människan för att du har för stunden andra områden du vill jobba inom?

Sen är faktiskt FL till för alla och då kan väl de som bryr sig om frågan skriva i tråden istället.

Fast jag tror inte det handlar om det. Man ser rött och bryr sig inte om människan bakom och man bryr sig inte. Kvinnorna här har blivit kallblodiga i sitt sätt att bete sig. 

• CFly
    Anonym (putsa) skrev 2019-11-19 14:45:20 följande:
    Nu vet jag inte vad du menar med kasta skit och nedvärdera men inlägg som går över gränsen brukar bli bortplockade. Förolämpningar till exempel är inte förenliga med forumreglerna.

Annars gäller att du har ingen särskild rätt att slippa bli kritiserad när du skriver om dina problem. Att ge sig på dig för att de tycker att dina problem inte är tillräckligt stora eller betydliga för att ta upp det utrymme du vill ge dem, kan också vara en aktion att bevaka en hjärtefråga.

Som du skriver så är FL till för alla att skriva, och så länge man håller sig till reglerna. Och att bry sig om just dig som människa är inget krav för att få delta i diskussionen.
    Nej det är det ju såklart inte. 

Men om det kommer någon till mig på gatan eller träffar mig på annat sätt och har ett problem. Inte sjutton börjar jag ge mig på den personen för att bevaka någon annan hjärtefråga. Såklart man tas för en elak person då. 

Det är inte vad man får eller inte. Det är beteendet hos folk som inte är civiliserat. 

Sen att du lägger så stor energi på att försöka ytterligare få rätt över mig i en tråd som handlar om hur man beter sig på ett seriöst sätt vittnar ytterligare på att man bara är ute efter blod och få rätt och inget annat. 

Spär bara på mina teorier om hur onda människor egentligen är. Ingenstans visas medkänsla för nåt. Så länge man kan få rätt rätt och rätt i sin sak. Sen om personen bakom skärmen mår skit över sitt beteende det struntar man i. 

Börjar försåt vart nätmobbning kommer från. Såna som ni.
  • CFly
    Anonym (Hanna) skrev 2019-11-19 15:00:17 följande:
    Var är nätmobbningen i att vi inte håller med dig? Du startade en tråd där du i inledningen skrev ner din känsla som en slags sanning och eftersom det inte är så i verkligheten så är det klart att folk blir irriterade när du skrev att det är SANNING.

Verkligheten ser helt annorlunda ut, det är vi kvinnor som alltid setts som det svagare könet och blivit förtryckta av män i alla tider. Självklart att vi då reagerar när du startar trådar om hur orättvist allt är för män baserat på din egen känsla.

Det är inte ett dugg synd om män, snarare oss kvinnor eftersom kvinnor fortfarande är förtryckta världen över (och även i Sverige forfarande till viss del).
    Och därför kan inte män fara illa någonstans och få medkänsla?
    Därför ska alltid i alla diskussioner för alltid män tryckas ned?
    Därför ska allt alltid filtreras i glasögonen att kvinnor ska ha hjälpen?

Det ensidiga synsättet på världen bekräftar bara mina teorier om en pakt mot män.
  • CFly
    Anonym (Hanna) skrev 2019-11-19 15:00:17 följande:
    Var är nätmobbningen i att vi inte håller med dig? Du startade en tråd där du i inledningen skrev ner din känsla som en slags sanning och eftersom det inte är så i verkligheten så är det klart att folk blir irriterade när du skrev att det är SANNING.

Verkligheten ser helt annorlunda ut, det är vi kvinnor som alltid setts som det svagare könet och blivit förtryckta av män i alla tider. Självklart att vi då reagerar när du startar trådar om hur orättvist allt är för män baserat på din egen känsla.

Det är inte ett dugg synd om män, snarare oss kvinnor eftersom kvinnor fortfarande är förtryckta världen över (och även i Sverige forfarande till viss del).
    Sen är det faktiskt inte min känsla. Utan sexologer ledande i samhället som tar upp det. Även i SVT. Så det kommer INTE från mig. Magstarkt att gå emot dem. Men jag förstår varför. Er pakt att kuva ALLT där män på något sätt kan få någonting är ju planen. Det är er plan!

Därför kommer ni också aldrig att bry er! Så länge en man säger något så ska den tystas!!!
  • CFly
    Fjäril kär skrev 2019-11-19 15:10:52 följande:
    I en diskussion handlar det inte om vem som har rätt eller fel eller vem som är dummast.

I en diskussion får alla åsikter plats.

I en diskussion diskuterar man sakfrågan, det som faktiskt står i trådstarten.

Att ägna flera sidor åt hårklyverier och vem som är mest kränkt och vem som sa vilket påhopp tillför ingenting till sakfrågan. Det hör helt enkelt inte dit.

Känner du att en fråga är väldigt känslig och personlig för dig kan det vara klokt att vara extremt tydlig med vad du menar med det du skriver och vara extra noga med att inget kan missförstås.

Att bevisa sig vara en incel och trångsynt skylla allt på kvinnor när argumenten tryter är tyvärr att skjuta sig själv i benet. Det vinner du aldrig några sympatier för.
    Såklart du inte vinner några sympatier för det. 

Men om problemet ligger i att kvinnor här på FL inte tolerar någonsin om en man råkar bli ett offer i någon situation och det är därför det spårar ur. Hur tar man upp det problemet på bordet så att det blir belyst??
  • CFly
    Anonym (Hanna) skrev 2019-11-19 15:13:23 följande:
    Det handlar inte om det, man får uppfattningen att du försöker förminska kvinnors lidande genom trådarna där du fokuserar på en enstaka man (eller bara vill starta en debatt) och skriver att det är en generell sanning när det är din egen känsla.
    Det är inte min känsla. Om sexologer tar upp det på tv så ÄR DET INTE MIN KÄNSLA!
  • CFly
    Anonym (Hanna) skrev 2019-11-19 15:13:23 följande:
    Det handlar inte om det, man får uppfattningen att du försöker förminska kvinnors lidande genom trådarna där du fokuserar på en enstaka man (eller bara vill starta en debatt) och skriver att det är en generell sanning när det är din egen känsla.
    Det är inte någon uppfattning man får. 

Det är så att kvinnor oavsett vad som står i TS här på FL reagerar likadant om en man far illa ur ett genusperspektiv. Det spelar ingen roll hur fint det är skrivet i TS. 

Kvinnorna kommer vilja ha blod ändå!! Det är grejen att en man inte får fara illa för då tas fokus för en sekund bort från kvinnorna. Hemska tanke o hjälp.
  • CFly
    Anonym (Hanna) skrev 2019-11-19 15:15:10 följande:
    Om du menar den källan du länkade i en annan tråd så valde du ut ett citat istället för att ta med hela texten och då blir det missvisande.
    Ja men man frågar inte snällt efter mer utan man förutsätter det är min känsla precis om du redan tjatat om fler ggr. 
  • CFly
    Anonym (S) skrev 2019-11-19 15:19:47 följande:

Jag tror att man kommer undan en del genom att ha en mycket tydlig trådstart. D et är också viktigt att inte framstå som anklagande eller väldigt vinklad för då kommer man givetvis irritera eller uppröra någon.

Spelar ingen roll. 

Du kan skriva hur fint och snyggt och proffsigt som helst. Om du så det minsta antyder att en man på något sätt ska få medlidande, har fallit offer för något. Då är det bäst du springer. 

Kvinnorna på FL klarar inte hantera det. Dagisnivå jag vet. Men de klarar inte av det. 
  • CFly
    Anonym (Hanna) skrev 2019-11-19 15:20:06 följande:
    Jag reagerar mest på att det varit så jäkla många liknande trådar på sista tiden där incelmän försöker förminska kvinnors lidande genom att starta snyfttrådar och dra fokus till hur synd det är om män och där det läggs skulden på alla kvinnor för att de inte får ligga etc..

Observera att jag inte pekar ut dig för att ha startat de andra trådarna som jag menar, kan lika gärna vara någon/några andra.
    Låter som att kvinnorna här har svårt att separera saker och ting från person till person och en människa får klä skott för vad en annan sagt osv. :(
  • CFly
    Anonym (Hanna) skrev 2019-11-19 15:27:07 följande:
    Dessa trådar om hur synd det är om män har blivit som spam.
    O när jag försöker vara seriös så kommer alla kvinnorna och tror det är en inceltråd och attackerar mig som bara den. 

Hur sjutton tror du det känns? Om du ens bryr dig om vad en man känner.
  • CFly
    Anonym (Hanna) skrev 2019-11-19 15:30:51 följande:
    Det är svårt att ta den typen av trådar seriöst när de blivit så många på sista tiden och där det dras upp helt orimliga och verklighetsfrånvända argument.
    Jag tolkar inte det som verklighetsfrånvända om sexologer tar upp det i TV. Det är därifrån jag tagit det, samt artiklar sexologer skriver om på nätet. 

Varför fortsätter du tjata om hur verklighetsfrånvänt mina inlägg är. 

Sen verkar du skita totalt i hur jag känner. Du fortsätter bara försöka motbevisa mig hela tiden. 

Bevisar bara er hemliga agenda mot män.
  • CFly

Det ni inte fattar är att ni gjort en man som tidigare varit trevlig mot kvinnor till att bli otrevlig mot kvinnor. 

Jag hälsar inte längre på kvinnor, jag är rädd för kvinnor, jag dissar kvinnor, blir otrevlig osv. 

Det är helt tack vare beteendet jag fått av kvinnor tillbaka. Varför vara trevlig mot någon som vill blod av mig??

• CFly
    Anonym (L) skrev 2020-01-09 12:24:28 följande:
    TS stå på dig.
    Det är så att en hel del av personer på FL hänger inte här för att vilja skapa en diskussion om något. 

De har på förväg dömt ut dig. Ofta är det kvinnor som dömer ut män. Det görs oavsett ämne om ämnet blir känsligt.

Oavsett vad du då säger så har de här kvinnorna bestämt sig för att mannen ska slås tillbaka i någon slags kamp mot män. Så det är inte ämnet i sig som är viktigt utan dessa personer går in för att hitta alla argument och forskningsstudier som finns no matter what, bara för att slå omkull dig. Det för att du är man.

Hur ojämställt beteende som helst jag vet. Men tänk efter hur många kvinnor har du sett som vågar säga i en tråd till en man som känner sig som ett offer: Jaha vad intressant och tråkigt att du känner så. Varför gör du det och vad kan vi göra för att ändra på det?

Jag har i alla fall inte sett någon och det är för att de är enbart ute för att slå ner män i trådarna, inte för att seriöst diskutera ämnet. 

Det finns en för stor rädsla att om en man tillåts ta lite plats så kommer det att förstöra kvinnokampens framfart. Man tror att varje vinst över män är bra för kvinnorna. 

Lite dagisnivå enligt mitt tycke. Vuxna borde veta bättre att man kan ge och ta i debatten och vara vuxen helt enkelt. 

Så stå på dig!
    Jo tyvärr.
    Jag tror dig. Många går nog även igång på själva debatten. De är beroende av att skapa debatt och att försöka vinna i argumentationen oavsett ämnet. Sen blir det extra känslig om det är män mot kvinnor då jag också märkt att man inte är intresserad av att på allvar bemöta och hjälpa utan viktigare är att slå ner det eventuella "hotet" en man som ser sig som offer i något avseende är.

Tråkigt det ska behöva vara så här.
  • CFly
    Anonym (Kvinna) skrev 2020-01-09 13:15:11 följande:

Jag är kvinna och har råkat ut för mycket elaka kommentarer så det handlar inte om vilket kön personen har, har även sett att många gravida som är oroliga över mat etc får många elaka kommentarer där vissa försöker förlöjliga trådstarten.

Så kvinnor på FL råkar minst lika ofta på elaka kommentarer, däremot är min erfarenhet att det är mest kvinnor som skriver elaka kommentarer till andra kvinnor och män, men så är det ju i verkligheten också att kvinnor generellt sätt snackar mer skit än vad män gör.

Varför är det så?

Kvinnor beskriver ju sig själva som intelligenta och mer omhändertagande, större empati mm än män. Ändå så är det kvinnorna som är hårdast mot andra. Vad är det jag missat?
  • CFly

Ja oavsett vem gör vad hit o dit. Om nu tjejer har större empati osv så borde dem också vara smartast att inte bitcha runt eller vilket ord man vill sätta där.

Svar på tråden Hur gör man för att starta en seriös tråd?