Hur gör man för att starta en seriös tråd?
Varför har vissa mer rätt till tolkningsföreträde än andra?
Det finns en sak som är heligare än guld på det här forumet som gör att en personer tappar allt förnuft och är beredda att stena sin "motståndare" till döds i diskussionen.
Det är:
Om du på något sätt i någon form med något uttryckssätt, ens mellan raderna antyder eller ens i tanken tänker dig att en person med manligt kön på något sätt kan få vara ett offer eller att det någonstans skulle kunna vara synd om en man när vi talar om könsskillnader.
OM.. du gör detta så kommer du bli rent utsagt lynchad. Det är något som inte tolereras för fem öre på det här forumet.
Rädsla för att resurser ska tas från kvinnor?
Rädsla för att kvinnor inte ska få de sista kronorna till sig själva?
Rädsla för att kvinnor hamnar i skymundan någonstans i samhället?
Fast jag har under min tid på FL försökt ta upp situationer där jag som man på allvar känt mig felaktigt behandlad.
Då tar sig folk oftast kvinnor rätten att bara för att de TROR det på nytt är en kille som är ute efter att provocera att förstöra, trycka ner och hoppa på.
Om de inte gör det så försöker man till varje pris få mig att förklara allt i detalj för att sen göra ALLT i sin makt för att motbevisa hur jag inte kan känna som jag gör.
Hur i hela världen kan man få ovanstående till att vara ett civiliserat beteende? Och hur i hela världen ska man som man kunna få utrymme att diskutera något där JAG känner mig felaktigt behandlad när det kommer till könsskillnader utan att bli så smutskastad för det?
När det händer så behöver man inte bara stå ut med att för det första känna sig nere för att man känner sig felbehandlad, man behöver dessutom stå ut med att bli nedtryckt i smutsen av andra på FL som sågar det du kommer. Bara för att dem inte tycker likadant eller det inte stämmer i deras värld.
Men man vill aldrig seriöst lyssna på varför jag känner som jag gör, eller ens vilja förstå min situation. :(
Inte konstigt man tappar tron på kvinnor som jag gjort. Inte konstigt jag tror att de är ute efter mitt blod.
Inte konstigt jag tror att kvinnor har en hemlig agenda för inte ens när man kommer med något jag mår dåligt över så får man inte schysst beteende tillbaka BARA för att området råkar handla om könsskillnader.
Jag tror faktiskt på allvar att kvinnor har gått ihop i en pakt för att vinna poäng genom att stoppa alla försök till att män på något sätt ska få något utrymme i debatten om könsskillnader!
Det får man väl tycka men det är inte argument för att kasta skit och nedvärdera någon.
Då kan man väl lämna den och gå till de trådar som handlar om deras hjärtefrågor istället.
Om någon kommer upp till dig på gatan och har problem med något så tror jag inte att du trycker ner människan för att du har för stunden andra områden du vill jobba inom?
Sen är faktiskt FL till för alla och då kan väl de som bryr sig om frågan skriva i tråden istället.
Fast jag tror inte det handlar om det. Man ser rött och bryr sig inte om människan bakom och man bryr sig inte. Kvinnorna här har blivit kallblodiga i sitt sätt att bete sig.
Jag tror att man kommer undan en del genom att ha en mycket tydlig trådstart. D et är också viktigt att inte framstå som anklagande eller väldigt vinklad för då kommer man givetvis irritera eller uppröra någon.
Det ni inte fattar är att ni gjort en man som tidigare varit trevlig mot kvinnor till att bli otrevlig mot kvinnor.
Jag hälsar inte längre på kvinnor, jag är rädd för kvinnor, jag dissar kvinnor, blir otrevlig osv.
Det är helt tack vare beteendet jag fått av kvinnor tillbaka. Varför vara trevlig mot någon som vill blod av mig??
Jag är kvinna och har råkat ut för mycket elaka kommentarer så det handlar inte om vilket kön personen har, har även sett att många gravida som är oroliga över mat etc får många elaka kommentarer där vissa försöker förlöjliga trådstarten.
Så kvinnor på FL råkar minst lika ofta på elaka kommentarer, däremot är min erfarenhet att det är mest kvinnor som skriver elaka kommentarer till andra kvinnor och män, men så är det ju i verkligheten också att kvinnor generellt sätt snackar mer skit än vad män gör.
Ja oavsett vem gör vad hit o dit. Om nu tjejer har större empati osv så borde dem också vara smartast att inte bitcha runt eller vilket ord man vill sätta där.