Har HTBQ rörelsen gått överstyr?
Man ser dessa artiklar överallt någon HTBQ person har gjort något totalt vardagligt och hamnar i branschtidningar, bloggar, Aftonbladet mm.
en vanlig hetro person skulle aldrig få samma uppmärksamhet.
och ärligt talat allt för ofta är det rätt meningslösa artiklar utan någon vettig substans. i företags tidningarna känns det som om man vill skryta med att man har någon som är htbq. detta sker till viss del även med kvinnor.
exempel såg ett företags tidning där var månades arbetare en ung kvinna, tänke intressant undra vad hon har gjort för något bra, efter jag läst hela sidan och det står inget vad hon gjort annat än att arbeta som 30 av hennes kollegor.
då vet jag att en manlig kollega till henne kommit på en lösning som spar företaget miljoner per kvartal. han fanns inte med i tidningen. (intern tidning så det handlar inte om att bevara företags hemligheter)
varför denna hets att höja folk till skyarna för deras sexuella läggning eller kön?
är folk så ytliga att man bedömer hur bra en person är baserad på det ?
för egen del är jag blind för sånt här, hur en person ser ut, läggning eller religion finner jag lika intressant som att se färg torka. det som är intressant att bedöma en person är beteende och kunskaper.
vad anser ni?