Känner sorg och besvikelse efter förlossningen
Hej!
För en månad sedan föddes vårt andra barn med ett akut snitt. Jag var så taggad på att få föda igen nu när jag visste lite mer vad det handlade om och visste mer vad jag behöver för typ av stöd.
Vattnet gick hemma, vi åkte in till förlossningen för kontroll. I bilen på väg in började jag få värkar men de var inte särskilt smärtsamma. Väl inne i undersökningsrummet på förlossningen så upptäckte de att bebisen låg snett och därför skulle behöva födas med kejsarsnitt. I väntan på snittet tilltog värkarna och började göra ont, men jag tror att jag hade kunnat hantera dem bättre i lugn och ro, antingen hemma eller i ett förlossningsrum, istället för i en operationssal. 6 timmar efter att vattnet gått så var dottern ute. Jag känner mig så snuvad på förlossningsupplevelsen vilket tynger mig, det är en sorg och besvikelse. När jag nämner detta för såväl make och vänner som bvc så bemöts det med nonchalans och som något jag bara borde släppa ?det fanns inga andra alternativ? ?men det gick ju bra?.
Långt inlägg! Men finns det någon mer som känner igen sig detta? Hur bearbetade ni känslan? Eller är jag bara överkänslig?