• Loea

BIM December 2019

Fnattilur skrev 2019-12-20 15:48:00 följande:

Hejsan! Har följt den här tråden ett tag men inte skrivit något. :) Har BIM 22/12 och är alltså på BIM -2. Jag och min man är båda 40 år och har två barn på 13 och 11 år. Vi inte planerat ett till barn, men sagt att händer det så händer det. Tog ut min kopparspiral i våras men vi har sex rätt sällan plus att det står överallt hur svårt det är att bli gravid i den här åldern..

Saken är att jag känner mig till 100 % gravid. Har molvärk som jag känner igen sedan min senaste graviditet, har fått dålig aptit, speciellt på morgonen, och jag är en riktig frukostätare i vanliga fall! Idag har jag dessutom fått känningar från fogen i blygdbenet.. Jag har inte testat än, utan inväntar BIM. Testar nog på julafton om den inte kommit. Berättade mina misstankar för min man först idag (han jobbar borta under veckorna) och han blev väldigt glad och förhoppningsfull! :)

Åh vad spännande!! Låter ju riktigt lovande. Jag har också fått dålig aptit på morgonen, även om jag i vanliga fall är vrålhungrig då. Hur känns känningar i fogen i blygdbenet? Vet inte ens vart den fogen är haha.
  • Loea
    Fnattilur skrev 2019-12-20 17:36:42 följande:

Känns som när jag hade foglossning förra graviditeten. Vilket nog inte är till någon hjälp om man inte haft det själv. Är svårt att förklara.. Är mitten på blygbenet, där fram alltså. Googla efter bild. :)

Haha får göra det, blev nyfiken! Men tack för svar :)
  • Loea
    Tjoppa12 skrev 2019-12-20 19:17:00 följande:

Ja, oftast. Den här gången fick jag inte det minsta aning till positivt, och kände inget. Men sen slutade jag ju testa. Men men. Jag tror mensen kommer vilken dag som helst, annars känns det som det borde visat positivt nu. Rolig början på 2020, ligga ligga ligga! Man får väl se det så haha..

Ja jag är lite osäker på när cykeln börjar om om jag inte får mensen liksom. Får väl börja köra ägglossningsstickor igen för att inte missa det. Haha ja man får försöka se det positivt!
  • Loea
    Hadt skrev 2019-12-21 07:30:49 följande:

Kunde inte hålla mig! Tog ett nytt CB testa tidigt nu precis och strecket kom direkt! Tog då ett vanligt test från apoteket och det dök upp ett till streck.

Kunde inte hålla mig så tog ett CB med veckoindikator och efter vad som kändes som en evig väntan så visade den Gravid 1-2 veckor!

Wow alltså! Kan inte fatta det är helt skakis nu!

Har sån himla mensvärk sen igår så nu är man ju rädd för missfall men läst att mensvärk är vanligt så håller tummarna!

Kommer inte kunna hålla mig till julafton så kommer berätta för sambon ikväll när vi båda kommit hem efter våra bestyr <3

Åh grattis!! Vad roligt! :D
  • Loea

Nu är ser 1,5 veckor sen jag trodde att jag skulle få min mens och har fortfarande inte fått minsta lilla. Nu har brösten dock blivit större de senaste dagarna så trodde att den var på gång nu men ingenting hittills. Har sånna lotionflytningar och värk till och från i den delen av magen. Funderar på om min ägglossning var senare än jag trodde och att jag blivit gravid mer nyligen än vad jag isf hade räknat med. Men vill bara att mensen ska komma nu om jag nu ändå inte är gravid, orkar verkligen inte vänta mer.

• Loea
    hundenhubbe skrev 2019-12-23 08:28:37 följande:

Okej, nu känns det sant! Plusset har ökat fint på graviditetskollens sticka också :) bim-1 äl+13 Enligt app!

Symtom jag haft dessa dagar: mensvärk(fast väldigt långt ner, typbpå pubis xD och i äggstocksttrakten), vita lotionflytningar (mycket!), högre temp, gasig/uppblåst, hunger, illamående, förkyld, ömma /knöliga bröst och huvudvärk till och från.

Åh ett digitalt test ljuger ju inte, Grattis!! Vad kul :D
  • Loea

Har någon annan en rand ner från naveln? Kan inte komma på om jag haft en sån innan mens. Vet någon vad det betyder?

• Loea
    Grilimy skrev 2019-12-23 16:31:07 följande:

Det här jag haft de graviditeter jag väntat pojkar. Kan ju vara en slump förstås. :)

Hur tidigt kunde du se strecket? :)
  • Loea

Vaknade imorse av att smärtan i magen tilltagit ytterligare och min första tanke var att detta är ju fan inte normalt. Nu har mensen varit sen i över två veckor och jag har haft ont till och från, brösten har varit svullna de senaste dagarna och jag har väl som vanligt haft alla symptom som finns utom just ett positivt test. Men nu äntligen kom min mens! Sån himla lättnad, var rädd att jag fått utomkvedskap eller att något annat var helt galet. Nu kan jag äntligen få börja min nästa cykel. Ta nya tag. Och med gott samvete kunna ta en öl med vänner ikväll.

Har väntat på att få veta säkert så länge nu känns det som. Mensen och testerna är ju de starkaste bevisen på graviditet och när en av dom visar på något eventuellt är det svårt att inte lyssna lite på det. Kanske inte varit mest att jag hoppats nu den senast veckan utan mer att tänk om jag faktiskt är gravid och så sitter jag här och äter grejer man inte ska äta då, så har undvikit massa i fall att. Man vågar inte leva fullt som vanligt även om man vet att det antagligen kommer komma en mens.

Känns som att jag ändå lärt mig lite av den här väntan. Tvingat mig att ha lite distans till processen. Så glad för alla er som plussat redan! Lycka till! :D och vi andra ses i januari-tråden!

• Loea
    Mammaresan skrev 2019-12-25 01:26:55 följande:

Hoppas ni haft en fin jul allihopa! Jag känner mig spänd/nervös inför imorgon. Känt av livmodern idag (lite molande) men har åkt på någon sjuka så inte säkert att det inte är lite av det som får det att kännas. Haha! Oavsett så har jag ju koll på mitt sekret och tapp. Dessa två indikerar på att de förbereder sig på mens (tappen har sjunkit lågt och är fortfarande stängd men inte riktigt lika hårt sluten). Sedan så brukar jag lukta på ett speciellt sätt i underlivet när jag är gravid. Haha jag vet helt knäppt men brukat lukta salt hav vilket jag inte gör nu/längre (samma lukt som fostervatttnet har och har den lukten under/runt ägglossning). Tecken på att jag kanske ändå är gravid är istället att jag fick något på stickan idag som potentiellt kan bli något. Jag har aldrig fått streck innan trots utgången tid och uttorkade test. Meeen det är ju fortfarande negativt testet från idag. Molandet är väl också en del som talar för då jag inte känner av något innan/under mens annars.

Sååå ja det blir med spänning för att se vad som händer imorgon. På ett sätt känns det skönt att jag inom några dagar kommer veta definitivt om jag är gravid eller inte. Är jobbigt med den här berg- och dalbanan... så kan jag planera livet därefter sen. Oavsett utgång. <3

Förstår precis vad du menar, väntan är värst! Om mensen sen kommer har man iaf en chans att ta nya tag och satsa på nästa cykel. Ovissheten och väntan och alla kanske tar så mycket energi. Håller tummarna för att du får ett svar snart!
  • Loea
    Mammaresan skrev 2019-12-27 08:42:12 följande:

Tack för att jag har fått följa med på resan så här långt och få se alla fina plus som så många av er fått!

Här lämnar jag er nu. Mensen kom imorse och jag fick mitt sista negativa test så nu är den här berg- och dalbana äntligen över. Bara så jävligt att jag åkt på någon magsjuka och ha såå ont av mensvärk helt plötsligt. Har inte haft riktig mensvärk på över 9 år. Det blir värmedyna och spyhink idag. Hoppas bara på att krya på mig nu!

Stort lycka till ni andra som fortfarande väntar! <3 Kanske har jag lyckan och turen att komma tillbaks här om några år. Vem vet! :)

Usch din stackare! Otur med magsjukan alltså.. Men nu är denna cykeln över iaf, kände samma när jag äntligen fick min mens. Nu kan man satsa på nästa. Håller tummarna för oss!
  • Loea
    Loea skrev 2019-12-27 09:25:35 följande:

Usch din stackare! Otur med magsjukan alltså.. Men nu är denna cykeln över iaf, kände samma när jag äntligen fick min mens. Nu kan man satsa på nästa. Håller tummarna för oss!

Oj såg att jag blandade ihop ditt svar med en ovanför! Förlåt, är visst lite snurrig.
  • Loea
    Supertrio skrev 2019-12-28 07:33:26 följande:

Och så kom mensen här på morgonen..!:( Så himla tråkigt och heeelt annorlunda mot mina tidigare cykler. Alla symptom och konstiga tecken denna gång var alltså pms. Nu kan jag iaf stryka dom till nästa försök!:P Hoppar över till januari-tråden och håller tummarna för att min sambo vill göra ett försök till.... Lycka till ni som är kvar här!:)

Känner igen det också, varje gång har jag nya konstiga symptom som man tänker att detta kan väl ändå inte kroppen fejka. Hade tex väldigt mkt ilningar i ljumskarna denna gången. Man lär sig alltid något nytt!

Tycker din sambo att det är påfrestande att försöka?
  • Loea
    Supertrio skrev 2019-12-28 12:22:09 följande:

Eller hur!? Så mycket konstiga symptom som jag aldrig annars har innan mens. Brukar aldrig ha mensvärk från ÄL till BIM men denna cykel hade jag det + ömma bröst med ilningar etc etc. Kroppen var helkonstig. Blev också sjuk + ömma tänder/tandkött. Vilket kändes för mycket av en slump. Men det var det visst.. suck.

Vi har två ganska små barn sen innan och min sambo var inte helt övertygad om att försöka med nr 3. Men vi kom ändå fram till att vi skulle göra två försök (nov + dec). Och om det inte gick så skulle vi pausa till april. Min sambo tycker att det tär för mycket på mig, och vår vardag är stressig som den är just nu av olika anledningar. Men jag känner ju att det vore så himla jobbigt att bara släppa allt nu och göra paus till april.. vill ändå köra på:) Har du barn sen innan? Vilket försök är ni på?

Ja sen jag slutade med prevmedel så har jag haft jätteont och mått riktigt dåligt mellan ägglossning och mens. Slutade i september tror jag. Så har haft två cykler då jag trott att min ägglossning och alla symptomen var gravidtecken eftersom cykeln var så väldigt mycket längre än vad jag förväntade mig. Så vart inte det minsta sugen på att ligga på mina fertila dagar. Sen vart det tredje försöket nu då om man räknar från alla från att jag slutade med prevmedel då. Och denna gången vart mensen två veckor försenad istället. Man tror ju inte det är sant med alla skumma symptom man får, kroppen vet verkligen hur den ska lura en. Detta skulle vara första barnet isf för oss.

Åh förstår att det är jobbigt att pausa. På något sätt har man ju redan hunnit börja räkna på ev födelsemånad för barnet och tänker att det ska bli nästa år då. Vi funderar också på att pausa efter denna gången då vi helst inte vill att barnet ska behöva vara född sist på året. Spelar väl egentligen ingen roll och man bryr väl sig bara om sånt tills man fyller 18 men ändå. Skulle ni köra med skydd tills april isf? Eller är det mer om det händer så händer det? Hur länge försökte ni med era tidigare? Man går verkligen helt upp i det när man väl vill och önskar. Önskar jag kunde vara mer som min sambo som tänker mer att äsch det löser sig. Men det går liksom inte när man känner så mycket kroppsliga symptom i sin egen kropp.
  • Loea
    Supertrio skrev 2019-12-28 18:40:23 följande:

Åh hoppas verkligen att det blir er tur nästa cykel! Man blir ju som sagt helt uppe i det när man håller på, hela livet handlar till slut bara om ägglossning-symptom-väntan-analysera-och känna efter. Med våra två andra barn så hade vi väldig tur, det gick väldigt fort och lätt allting. På andra försöket med barn nr1 och på första försöket med barn nr2! Så jag hoppades ju såklart att det skulle gå lika smidigt denna gång men det verkar tyvärr inte vara så..

Vi vill helst inte heller att barn nr3 ska vara född sent på året (början på oktober som BF kommer bli nästa cykel känns i senaste laget). Sen är det självklart för-och nackdelar med allt men vi vill helst undvika det. Så det blir förhoppningsvis ett försök nu i januari och sen pausar vi feb-mars. I så fall kör vi med skydd. Första barnet är född i februari och det var kanon tyckte jag. Så gärna ett januari/februari barn. Men oktober är ju närmare!:)

När fick du din mens? Jag fick ju min idag så just nu känns ägglossning ljusår bort...:(

Ja precis så är det! En enda lång väntan från början till slut. Och jag har tyvärr inte begåvats med något vidare tålamod i vanliga fall så får anstränga mig för att skärpa mig. Nu har jag iaf lärt mig att inte hålla på och överanalysera något innan bim. Lika bra att vänta till mensen kommer liksom.

Men ändå skönt kanske att veta att det inte är på något sätt omöjligt för er iaf? :) kroppen är verkligen lustig på så sätt, att ibland går det och ibland inte. Det kanske handlar om stress?

Ja håller med! Feb-april känns som optimala månader enligt mig. Vill helst undvika nov-dec men sån lyx har man väl inte bara för det haha. Oktober är ju ändå okej. Vet dock inte om jag har tålamod att ha uppehåll. Vill så gärna ha ett barn nästa år.. Att vänta hela nästa år också känns nästan outhärdligt just nu.

Förstår dig verkligen, min mens kom 25/12 men den verkar vara över redan idag. Hoppas att det rullar på snabbt till ägglossningen. Långa cykler kan verkligen kännas som en evighet alltså.
  • Loea
    Supertrio skrev 2019-12-29 10:15:05 följande:

Håller helt med dig, att vänta hela nästa år också känns outhärdligt:( Hoppas verkligen på en tidig oktober-bebis!!:) Nästa cykel är säkert vår tur! Håller alla tummar o tår! Ska verkligen försöka att inte stressa upp mig denna gång, utan ha sex när jag känner att jag får ägglossningssymptom och sen inte känna efter en massa! Förra cykeln fick jag alla graviditetstecken man kunde få men det var ju bara pms. Och jag ska definitivt inte ta något tidigt test och analysera ihjäl mig. Bara invänta mens eller ej... puh. Lättare sagt än gjort, jag vet!;)

Låter som en bra plan! :) jag kan känna att till och med sexet blir ett tråkigt måste bara för att man vet att man tar ägglossning och stickorna gör det väl inte bättre.

Ja tillslut känner man ju att man inte kan lite på sin kropp alls när alla symptom som finns helt plötsligt poppar upp. Ska också försöka att inte analysera så mycket!

Hoppas hoppas att det är vår tur denna gången och att det blir en oktoberbebis :)
  • Loea
    Harry900 skrev 2019-12-30 17:17:00 följande:

Någon som är i samma sits just nu?... försenad mens eller möjligen hoppar över

Ja min mens var två veckor försenad. Så min cykel blev på 49 dagar. Om du har tagit negativa gravtest är mitt enda tips att ha is i magen och vänta ut det. Din mens kommer komma men kanske inte än på några veckor :) jag tyckte väntan har outhärdlig då det kändes som att man var fast i något mellanting. Man ville bara att nästa cykel skulle börja så man iaf kunde gå vidare. Nu gjorde min det tillslut, så skönt! Hoppas din mens kommer igång snart också :)
  • Loea
    Harry900 skrev 2019-12-30 19:42:28 följande:

Ja så jäkla irriterande är detta! Sist vi försökte med första barnet så försökte vi i nästan ett halvår o månaden innan hon blev till så bara mensen försvann den liksom hoppade över en månad helt.. sen kom den månaden där på o då blev jag gravid sen.. man hoppas ju man är gravid nu men testet ljög inte.. men ändå tänker man att jo men ägglosNingeb kanske var senare jag kanske testade för tidigt .. men är antingen som du säger eller så hoppar den över helt den här gången med -.- usch va jobbigt! Man vill bara antingen få ett plus eller få mens så man kan fortsätta... vet inte varför man vill försöka skynda på nått men annars undrar man ju om nått är fel varför det tar sån tid :/

Ja hade precis samma typ av tankar. Och det finns ju dom som inte plussar förens senare, flera dagar efter bim. Men oddsen att man är en sån är ju inte så höga. Man lägger ju om sitt liv också om man är gravid, äter inte vad som helst och dricker inte. Vart en del julbord där jag inte visste om jag verkligen kunde lita på testen eller inte så blev till att safea. Ja om man ändå inte är gravid så vill man ju bara att mensen ska ha varit då att man kan fokusera på nästa liksom. Mest meningslösa tiden är ju den man bara väntar på ingenting känns det som. Blev dessutom nojig att något var fel också. Men det var inget konstigt för mig iaf, förutom förseningen!
  • Loea
    Harry900 skrev 2019-12-30 20:29:37 följande:

Ja men exakt! Så länge nu

Som man avstått all go gravlax, mögelost, alkohol och dyl för att man tror, hoppas och vill vara gravid.. så är man inte det snark. Får otåligt vänta o se bara.. försenad mens eller gravid är det ju bara.. men vill veta NU hahaha

Ja precis, blir ju att man redan lever som gravid.. Haha förstår dig helt! Hoppas verkligen det kommer igång snart för dig :)
  • Loea
    Pewc skrev 2019-12-30 20:16:28 följande:

Igår kväll kom min mens, två dagar innan beräknat deb här gången. Tredje försöket efter ett MA i vecka 19 där att vi förlorade våran son. Känns så jäkla hopplöst även fast vi inte har försökt speciellt länge!

Hoppas nu på Januari och 2020 ?

Varje dag känns som en evighet och månaderna går så snabbt samtidigt som det går så långsamt. Känns som att man hållt på hur länge som helst fast det bara handlar om några få månader.

Hoppas att januari blir en bra månad nu!
Svar på tråden BIM December 2019