Supertrio skrev 2019-12-28 18:40:23 följande:
Åh hoppas verkligen att det blir er tur nästa cykel! Man blir ju som sagt helt uppe i det när man håller på, hela livet handlar till slut bara om ägglossning-symptom-väntan-analysera-och känna efter. Med våra två andra barn så hade vi väldig tur, det gick väldigt fort och lätt allting. På andra försöket med barn nr1 och på första försöket med barn nr2! Så jag hoppades ju såklart att det skulle gå lika smidigt denna gång men det verkar tyvärr inte vara så..
Vi vill helst inte heller att barn nr3 ska vara född sent på året (början på oktober som BF kommer bli nästa cykel känns i senaste laget). Sen är det självklart för-och nackdelar med allt men vi vill helst undvika det. Så det blir förhoppningsvis ett försök nu i januari och sen pausar vi feb-mars. I så fall kör vi med skydd. Första barnet är född i februari och det var kanon tyckte jag. Så gärna ett januari/februari barn. Men oktober är ju närmare!:)
När fick du din mens? Jag fick ju min idag så just nu känns ägglossning ljusår bort...:(
Ja precis så är det! En enda lång väntan från början till slut. Och jag har tyvärr inte begåvats med något vidare tålamod i vanliga fall så får anstränga mig för att skärpa mig. Nu har jag iaf lärt mig att inte hålla på och överanalysera något innan bim. Lika bra att vänta till mensen kommer liksom.
Men ändå skönt kanske att veta att det inte är på något sätt omöjligt för er iaf? :) kroppen är verkligen lustig på så sätt, att ibland går det och ibland inte. Det kanske handlar om stress?
Ja håller med! Feb-april känns som optimala månader enligt mig. Vill helst undvika nov-dec men sån lyx har man väl inte bara för det haha. Oktober är ju ändå okej. Vet dock inte om jag har tålamod att ha uppehåll. Vill så gärna ha ett barn nästa år.. Att vänta hela nästa år också känns nästan outhärdligt just nu.
Förstår dig verkligen, min mens kom 25/12 men den verkar vara över redan idag. Hoppas att det rullar på snabbt till ägglossningen. Långa cykler kan verkligen kännas som en evighet alltså.