• Loea

BIM December 2019

hundenhubbe skrev 2019-12-13 11:13:55 följande:

Jag tror inte att du kan ha ägglossning och hoppa över mensen? Ägglossningen gör ju så att progesteron produceras som startar mensen. Så hoppar mensen över en månad så har man inte vet ägglossning. Ibland spelar ju kroppen än ett spratt När man vill mycket... min var en gång 1 vecka sen utan några tecken :( hoppas i ditt fall att det är ett plus!

Tack för svar! Då vet jag att jag kan vänta mig en mens iaf / ev graviditet. Har varit så mycket symptom de senaste två månaderna, som bara visat sig vara ovanligt stark ägglossning. Så nu vet iaf hur min ägglossning känns, bekräftade den med ägglossningsstickor också denna månaden. Och lyckades få till det i samband med det. Men nu är alla symptom som bortblåsta och det känns nästan som om jag haft mens men glömt bort det haha.

Är väl bara att vänta och se, tillslut kommer den väl. Om inte så får jag ta ett nytt gravtest om en vecka.
  • Loea
    Fråntretillfyra skrev 2019-12-13 12:49:39 följande:

Okej nu vågar jag nog säga att jag är gravid (a)

Yay grattis!! Vilken dag är du?
  • Loea
    Lillaräkan1919 skrev 2019-12-13 13:33:30 följande:

Det finns ju ett scenario till och det är ju att du kan känna av att ägglossning är påväg men att den faktiskt uteblir, det är ju rätt vanligt att 1-2 ägglossningar per år uteblir. Bara en tanke att du känner av mer om ägget inte släpps fast det är "redo" om du förstår hur jag tänker :)

Ja så skulle det kunna vara! Dock har jag fått mens de andra gångerna det kännts så. Tidigare månader har det känts som att värre än så här kan det ju inte bli iaf, men nu hittade kroppen ytterligare ett sätt att lura mig på. Detta med att ligga i limbo mellan mens/ingen mens/gravid är inte något för mitt psyke alltså.
  • Loea
    Lillaräkan1919 skrev 2019-12-13 13:55:42 följande:

Nä förstår hur du känner! det är jättejobbigt! är det första barnet? 

jag har haft det superrörigt med ägglossningar mm nu med andra men sen började jag äta bidrottninggele å då jädrans blev det fart på ägglossningarna :P så vill du bli lite extra förvirrad så testa det, men det funkar verkligen för hormoner och fertilitet :)

Haha ja det är ju det. Man har noll koll och vill så himla gärna. Har dock varit gravid för några år sen. Det vart helt oplanerat. Var utan preventivmedel en månad och hann inte ens få min första mens. Hade slarvat med kondom en gång och ändå blev det så. Sån sjuk kontrast mot nu när man känner att allt är upp och ner och man försöker göra alla rätt. Då tog jag bara ett random gravtest på kvällen och det visade tydligt plus, fast att jag inte ens missat mensen än. Nu är allt så mycket svårare.

Åh tack för tipset! Gör ägglossningarna ondare då eller vad blir det fart på? :)
  • Loea
    Lillaräkan1919 skrev 2019-12-13 15:25:17 följande:

Det reglerar hormonerna så att ägglossningen förhoppningsvis blir av och att ägget fäster bättre för att hinnan är mer mottaglig osv. Det funkade iaf på mig ?? Jag provade länge utan å de gick inte så iaf nått som kan hjälpa till ??

Najs! Ska testa det :)
  • Loea

Fortfarande ingen mens här. Bim+5 nu. Testade negativt på morgonen bim+3. Ingen mensvärk. Något ömma bröst och ilningar ner mot ljumskarna. Fortfarande svullen mage. Önskar bara mensen kunde dyka upp om den nu om jag ändå inte är gravid.

• Loea
    Fantasifulltnamn skrev 2019-12-15 16:04:39 följande:

Hallå, jag har ju tänkt att jag missat min ägglossning då jag använde mig utav äl stickor som jag inte alls lita på.fick "starkare" utslag på cd 8 och 9,sen sjönk de igen. Men nu börjar stickorna stegra igen på cykeldag 18, aldrig fått såhär starkt innan. Men det är bara "nästan positivt", ska ta ett till senare. Men jag har fortfarande lotion flytningar. Vad tror ni? Vad händer? Har jag missat äl eller är det den som kommer nu? Har en cykel på 28 dagar vad jag vet.

Kan tillägga att jag har ilningar i ljumskarna sen ca 5dagar tillbaka och har lite svag mensvärk som kommer och går sen ett tag tillbaka.

Men kan det inte vara att ni kanske lyckades träffa rätt och det är gravidkänningar du har? När borde bim vara normalt sett?
  • Loea
    hundenhubbe skrev 2019-12-15 14:39:25 följande:

Önskar oss båda ett fint Julplus! Tror jag ska börja testa i helgen :) vi ska till svärföräldrarna på minijul i mellandagarna och hade varit så kul att slå in ett test då dom inte anar något!

Oj vill ni berätta så tidigt alltså? Hade inte du bim någon gång runt julafton? Förstår dock grejen med att slå in och överraska, hade också velat göra så! :)
  • Loea
    Patzy90 skrev 2019-12-15 12:57:35 följande:

Äl +4 tiden går så sjukt långsamt. Vi testade bisolvon kuren denna månad. Någon som testat den? :)

Vad är bisolvonkuren för något? :)
  • Loea
    Patzy90 skrev 2019-12-15 12:57:35 följande:

Äl +4 tiden går så sjukt långsamt. Vi testade bisolvon kuren denna månad. Någon som testat den? :)

Vad är bisolvonkuren för något? :)
Svar på tråden BIM December 2019