• Loea

BIM December 2019

Hej allihopa!

Har följt på avstånd ett tag men har nu lagt in mig också (10/12).

Slutade med preventivmedel som jag haft i en jäkla massa år för tre månader sen. Första två månaderna vart jag sjukt naiv och vi körde lite när som och räknade på en cykel på 28 dagar. Det har dock visar sig att jag har en cykel på 34 dagar så när vi så fint legat alldeles för tidigt fick jag en jäkla ladda symptom. En mensvärksliknande känsla, yrsel, svullen som bara den vid magen, lätt illamående, trötthet osv. Vart helt övertygad om att jag var gravid och ville absolut inte ligga. Visade ju sig att detta var min ägglossning. Så har gått runt i två omgångar nu och trott att vi lyckats.

Litar inte det minsta på min kropp nu, det enda jag litar på är ett plus på stickan. Tydligen har jag bara sjukt jobbiga ägglossningsperioder/mensvärk som håller i sig mellan ägglossning och mens, kul!

Men, denna gången tröttnade jag på att gissa och körde med ägglossningsstickor. Fick höjning torsdagen 5/12 och vi lyckades få till det. Sen skulle jag tyvärr resa bort över helgen men har iaf bättre chanser än tidigare gånger då vi ovetande kört på avhållsamhet.

Känner inga mer symptom än att jag är svullen över magen och känner en mensvärksliknande känsla sedan förra helgen. Dock är det inte mer än tidigare gånger så får väl försöka lugna mig och inte testa innan iaf måndagmorgon.

Sorry för längden på inlägget, behövde visst skriva av mig lite.

2/12 - Nixtie 

3/12 pusselmamma 

4/12 - Linnmal, Emmiealina 

5/12 - boshab 

6/12 - EllaLo, En sladdis? , Barbrastrei

7/12 - Hoppas96, saran92 , paramore, Snuffles 

9/12- Asplövet18, S9191, jenno0 

10/12 - Loea

11/12 - MW90 

12/12 - Mirum, FELT, s0ff

13/12 - Tjoppa12 

14/12 - Loppan883 , Steeph, Sarakarolina 

16/12 - solkakan 

19/12 - liloma, Nyckelpiga2017 

20/12 - Mevi1315, Rosahimmel86 

22/12 - MissJibs, Luthiens 

23/12 - patzy90, myownworstenemy, 

24/12 - Nicciz, hundenhubbe, NervösAnonym 

27/12 Fantasifulltnamn, erla91, Snarttrettiochtrevar89 

28/12 - Supertrio, larssonc 

29/12 - Link92 

30/12 - PelloBello 

31/12 - Em595, Pewc 

Plussat: 

Linnmal 

Emmiealina 

Hoppas på sladdis 

FruA2019 

Mamma2014 

Smuffsan 

Bobbycar92

• Loea

Väntar på att ta ett test imorgon om mensen inte kommit då. Men är det någon mer som har mensvärksliknande känsla hela vägen från ägglossning till mens? Har haft det ända sen jag slutade med preventivmedel för 3 månader sen.

Har inga andra symptom förutom att jag höll på att spy precis på jobbet. Mår så jäkla illa. Men vet att det antagligen inte har med graviditet att göra, får så skumma placebo känslor av väntan.

• Loea
    Steeph skrev 2019-12-09 11:28:45 följande:

Japp jag har likadant! Molvärk från ÄL till mens... och slutade med piller för 1,5 månad sen. Väldigt drygt då jah knappt är smärtfri några dagar per månad nu.

Samma här, halva månaden ju. Funderar på om det kommer släppa sen och övergå till typ en till två dagars mensvärk.. Är ju jäkligt segt att ha ont så mycket.
  • Loea

Kunde inte hålla mig och gjorde ett av de billiga gravtesten nu när jag kom hem. Visade ingenting. Blir knäpp av att må dåligt så här länge och sen är det bara ingenting. Borde ha mens imorgon. Får väl se med oddsen känns ju inte jättebra.

Har noll tålamod också och vill bara dumpa över alltihopa på min sambo. Ge honom ansvar över ägglossningstest, 2 veckors mensvärk och skengraviditeter. Kan verkligen inte ha inställningen "det händer när det händer, låt det bara vara" som han har..

• Loea
    Anonym (Bebis2020) skrev 2019-12-10 07:23:44 följande:

Hej!

Har följt här ett tag nu och tänkte dela med mig av min lilla historia.

Jag hade bim 4/12 +- 2 dagar, min mens brukar inte komma exakt på dagen. Den 2/12 fick jag en blödning som verkligen var rött blod och tänkte att det var kört. Men efter att bara fått en liten blödning 2/12 och 3/12 tyckte jag det var konstigt då jag brukar blöda extremt mycket i 7 dagar. Men inga positiva tester. Senast i lördags 7/12 var testet negativt. Men när mensen inte kommit än så testa jag igår och då blev det såhär! På kvällen tog jag även ett digitalt som visade Gravid 1-2! Heja alla, testa inte förtidigt för man blir bara besviken.

Så fint att höra. Man slängs så mycket fram och tillbaka i känslorna. Skönt att höra att allt inte är spikrakt ens när det handlar om test efter bim. Kanske är naiv men hoppas hoppas att det är samma för mig.
  • Loea
    Hoppas96 skrev 2019-12-10 13:12:33 följande:

Jag tro

Tack att jag äntligen fått plus bim+3 <3

Grattis!! Hur har det sett ut för dig innan? Har du gjort några tester innan? Hur många månader har ni försökt?
  • Loea
    Jasmine00 skrev 2019-12-10 23:17:28 följande:

Hade sex senast den 2/12 (bor för tillfället inte i samma kommun som min sambo) finns det ens någon möjlighet att jag redan kan ha fått en blödning såhär tidigt eller är det mens 100%? Har ju iofs haft sex efter det några dagar, fan vill sååå mycket vara gravid känns som jag hoppas för mycket :(

Förstår vad du menar. Man blir knäpp till slut och analyserar sönder allt. Det jobbigaste är att samma symptom kan vara både mensvärk/ägglossning/graviditet osv. Omöjligt att säga så tidigt. Vissa har ju lyxen att kunna ta ett testa tidigt en vecka innan bim och få ett plus men det verkar som att många inte plusar förens några dagar efter bim. Blödningen skulle kunna vara från när ett potentiellt ägg fäste, men kan lika gärna vara mens. Men hoppet är inte ute än. Vänta till din bim och ta ett test då kanske? Håller tummarna!
  • Loea
    Lillaräkan1919 skrev 2019-12-11 07:44:55 följande:

Jodå de var precis som jag misstänkte men ändå inte vågade hoppas på efter månader av besvikelser, jag är gravid!!

Grattis grattis! Vad kul! Har du haft några symptom?
  • Loea
    Lillaräkan1919 skrev 2019-12-11 09:12:20 följande:

Faktiskt bara humörsvängningar en vecka innan bim som jag trodde va pms men på BIM -1 kände jag av brösten och svagt illamående. Igår grät jag halva dagen för ingenting å då började jag ana.. idag har jag molvärk i mage å bröst :) men inte nå galna tecken som jag letat efter varje månad tidigare detta år :)

Intressant! Jag börjar känna att det snarare är ett graviditetstecken om jag inte har några symptom haha.
  • Loea
    Hoppas96 skrev 2019-12-11 08:53:58 följande:

Har blödit hela natten så mitt plus var inte långvarigt.. Bm sa på telefon att det med största sannolikhet är ett missfall. Fy fan vad jobbigt detta är..

Åh nej vad tråkigt.. När man redan plussat och allt.. Håller tummarna för att det går vägen nästa gång!
Svar på tråden BIM December 2019