• Dhalia

Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

Trädet91 skrev 2020-10-02 18:49:14 följande:

Grattis!

Förstår att du känner dig nervös. Jag är i v 9+3 och fortfarande orolig över att det inte skall gå bra men får försöka njuta av det ändå. Finns inte så mycket man själv kan göra som påverkar. Håller tummarna för dig :)

Ja tror också de bästa är att försöka njuta av de. Man kan inte göra så mycket och hur mycket än man försöker förbereda sig på de värsta så faller man så hårt ändå.. ja hade det i bakhuvudet hela tiden inför UL men ändå så blir man så himla ledsen.

Håller tummarna att allt går bra för er alla :)
  • Dhalia
    GlitterLina skrev 2020-10-04 11:43:56 följande:

Idag är min riktiga testdag :( & det verkar skita sig denna gången oxå :( :( från i torsdags såg resten bättre ut men nu går det bara utför :( vissa negativa & nån knappt positiv

Va tråkigt såg ju så bra ut i början :( massa kramar <3
  • Dhalia

Skönt att allt kommit ut, GlitterLina. Var själv förra veckan för kontroll och var samma här att allt kommit ut som de ska. Tog grav test idag som kan mäta väldigt tidigt och det var negativt så tror allt är bra. Jag hade efter cytotec nästan varje dag i en vecka fick jag plötsligt jätteont i magen och därefter kom någon klump men allt emellan hade jag typ ingen blödning. De var lite jobbigare med ett MA så här tidigt jämfört när jag fick senare för då kom allt ut ordentligt med cytoec kuren, hade inte alls ont efteråt. Nu blev de ganska långdraget av någon anledning, men nu blöder ja inte alls mer vilket är skönt.

Nästa blir IVF på Sahlgrenska men det kommer bli efter nyår för vi hinner inte innan jul eftersom ja ska få göra en kavusundersökning mensen kommer. Ska prata med dem om ja kan få trombyl och progesteron till v12 eftersom Livio går med på de vid FET (hoppas att det blir får bli ett syskon då).

• Dhalia
    Clemmentina skrev 2020-10-18 21:05:48 följande:

Skönt att allt kommit ut! Vad är en kavusundersökning? Hoppas det ger effekt och att de går med på medicinen.

De är undersökning av livmoderhålan, dem spolar med vätska och kollar samtidigt med ultraljud så syns det tydligare hur de ser ut. Ja hoppas det också, annars har ja läst just trombyl kan man själv ta tex aspirin och dela tabletten så den motsvarar trombyl 75mg. Men ja skulle ju föredra att dem vet om de så man inte smyger med sånt... känner mig ganska desperat vid de här laget.
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2020-10-21 12:55:17 följande:

Då är jag med! Var det läkaren som förslog det eller fick du själv komma med förslaget? Hoppas du får trombyl utskrivet. Förstår din känsla där!

De läkarens har haft ett septum i livmodern som dem opererat bort men eftersom corona kom så gjorde dem aldrig återbesök direkt efter. Men de har Livio kollat upp också så allt va okej innan IVF. Hoppas de också!
  • Dhalia
    Onemore2018 skrev 2020-11-06 15:26:36 följande:

På sprutdag 2 slutade mensen och idag är det sprutdag 3. Jag är så trött... någon mer?

Oj då har du frågat dem om de okej att fortsätta? Tänkte så de inte påverkar negativt vid insättningen.
  • Dhalia

Aha men då kanske den var kortare bara denna gången och inte beror på sprutan? Tänkte för då har inte allt kommit ut som skulle kommit ut annars, har ingen aning om de kan påverka negativt men kan ju va bra att fråga dem ifall att.

• Dhalia

Idag var jag på Sahlgrenska för undersökning av livmoder en annan läkare gjorde istället för en som jag brukar ha. Men hon kändes som en surkärrning jag berättade att jag gjorde privat IVF så frågar hon först varför jag gjorde de?! Corona för fan ni stängde ju.. sen berättade jag att jag blev gravid men fick ett MA och om jag vid nästa IVF kunde få extra progesteron att fortsätta att ta om ja blir gravid. Så säger hon "man överdoserar så mycket med det redan de ska man bara ta i början inte fortsätta med". Men kollegorna märker att jag blev lite paff och de frågade snällt om jag testat sköldkörteln men de va ju så länge sen jag gjorde de så de satte dem att de kan dem testa igen. Blir trött att dem inte tänker lite längre fan utan bara kör på utan att förändra. Men ja skulle få prata med den läkaren jag brukar så ska ta upp de igen. Stor skillnad när de privat alltså!!

• Dhalia

Ja önskar också dem kunde individanpassa mer även om de nu inte skulle hjälpa vad har man att förlora egentligen, så länge de inte skadar en graviditet så kan man väl prova annat och inte bara fortsätta inom ramen hela tiden.. oron att dem inte gör annorlunda kan väl inte vara bättre för en graviditet heller!? I januari är planen för IVF de va så fullt nu i december. Vi försöker ju själva under tiden så klart även fast förhoppningarna att det ska gå naturligt inte finns där så kör jag med CB ägglossningingsstickor fortfarande...

Har möte med min läkare redan nästa vecka igen för 3d ultraljud så har då chansen att ta upp allt igen.

• Dhalia
    GlitterLina skrev 2020-11-17 08:29:37 följande:

Då va ultraljud hos Ivf läkarn klar :) allt såg bra ut & insättning av embryot blir nu på tisdag, 3dje gången gillt nu då!

Lycka till hoppas de går vägen nu :)
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet