• Dhalia

Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

Å de nog livmodern som växer ja :)

• Dhalia
    Trädet91 skrev 2020-09-01 19:42:35 följande:

Känner igen det där med att man blir orolig så fort det inte längre molar i magen! Nästan så att man känner sig lugnad när magen börjar göra ont igen :) Är också på 5+1 idag efter ett tidigt missfall innan sommaren. Får hoppas att våra små embryon vill stanna kvar denna gången!

Beklagar missfallet men skönt att det gick snabbt igen! Precis då vet man de händer lite saker där inne :) trodde aldrig jag skulle längta efter den värken men nu gör jag de :D åh spännande då är vi samma, ja hoppas också <3 känner du några fler symtom?
  • Dhalia
    Trädet91 skrev 2020-09-01 20:57:44 följande:

Jag känner av ömma bröst och yrsel och lite illamående om jag är hungrig. Ett annat intressant symptom är min vilopuls som har ökat med ca 10slag/min sedan återföringen. Var likadant förra gången jag plussade och två dagar innan missfallet så sjönk vilopulsen. Undrar om det har något samband eller om det bara är en slump. Får se hur vilopulsen ter dig denna gången. Känner du av några andra symptom?

De la jag också märke till kände mitt hjärta slog så hårt, i förrgår låg de på 84 då för jag kände nästan som hjärtklappning idag var det 79 känner de liite lugnare. Har varit en del frusen också, min sambo tycker jag är varm.. ingen aning om de något bra tecken.
  • Dhalia
    Grustradgarden skrev 2020-09-02 12:21:57 följande:

Av 5 embryon klarade sig bara 1 till frysen.. känns så tråkigt! :( hoppas på det lilla livet som jag ruvat på i 6 dagar nu.

Åh förstår man hoppas på ännu fler till frysen men tänk vissa får aldrig till frysen så de jättebra med 1 också :) Nu håller vi tummarna för den i lilla i magen, är ju ett gott tecken iaf <3
  • Dhalia
    GlitterLina skrev 2020-09-03 13:40:00 följande:

Pratade med Nordic ivf igår eftersom jag måste meddela att mensen kommit så de kan skriva in & planera mina besök. Tydligen så misstänker dem att det finns liiite graviditet kvar från min första ivf graviditet i mars :( så på torsdag måste de undersöka mig & spola äggledarna igen :(

Men ojj hur upptäckte dem detta nu?? Tänkte eftersom det gått så lång tid...att man inte såg tidigare eller..
  • Dhalia

Dag 2 utan lutinus och ingen blödning i sikte, tror jag kan pusta ut nu verkar som lillen håller sig kvar om de någon mer som är orolig för att sluta med lutinus efter man plussat i färsk cykel :)

Vid min första misslyckade IVF så kom mensen på dag 2 efter jag slutat med lutinus.

• Dhalia
    GlitterLina skrev 2020-09-03 23:52:43 följande:

När jag gjorde återkoll i maj så sa de att de va liiiite osäkra om allt va ute, de såg nåt som de ej visste va det va

Okej håller tummarna att allt ser bra ut!
  • Dhalia

Vi har tid den 16 sep. Blir i v7+2 om allt går som det ska :) är också jättenervös såå orolig att den ska ha stannat :( känner ingen illamående alls hittills..

• Dhalia
    Alex1992 skrev 2020-09-04 17:08:34 följande:

Jaaa! Vi får bara hoppas på de bästa!! Vad har du för symptom ? Illamående kanske kommer senare eller inte alls, vet flera här som inte haft så mycket symptom och att allt har gått bra :D. Mina symptom är kissa ofta, trött, halsbränna då o då, ömma och större bröst, lite känningar i mage/ljumske då o då :)

Jag brukade ha ömma bröst men ikväll känner jag inte alls nu att dem är ömma typ helt borta.. kanske har varit hela tiden från lutinuset då.. nu börjar man nojja asså haha:O annars har jag haft ont i korsryggen till och från å haft molvärk speciellt på kvällarna, känt lite också i ljumsken.. sen har jag varit frusen av mig å liiite trött på kvällarna. Vaknar numera varje natt å känner jag måste kissa :) men mår jag ganska bra annars :)
  • Dhalia
    Trädet91 skrev 2020-09-04 19:11:40 följande:

Jag har faktiskt heller inte känt av något tydligt illamående. Skönt på ett sätt att slippa det men håller med om att man blir orolig eftersom det är ett vanligt symptom. Den där frusenheten som du pratade om att du kände gör jag också, särskilt på kvällarna fryser jag ihjäl samtidigt som jag känns varm utanpå! Läste någonstans att det kunde vara ett vanligt symptom i början :)

Ja visste inte de men jag läste också de och att man kunde vänta en pojke ifall man var mer frusen, hur bra det nu stämmer får vi väl se haha :D ja de nog skönt att slippa må illa faktist tror bara jag får se lillen leva så lär jag nog uppskatta att jag slapp de men nu är jag bara orolig.
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet