bellis2 skrev 2020-08-11 15:18:59 följande:
Det kan hända saker på ett par timmar med embryon. Ju fler dagar de väntar desto bättre. Jag har läst klinikers svar i Sverige på denna fråga och jag kan inte förstå det. Det är ju bara att titta på bilder på embryon på olika dagar och se hur det skiljer sig åt. Tyvärr är det standard här och det är bra åtminstone att du har fått dag 3.
Nej, det gör tyvärr inte det. Kostar ca 10 000 om man ska köpa Pergoveris i Sverige. Vissa tar både Gonal-F och Menopur så att det ska motsvara Pergoveris.
Nu kan jag inte din historia men utifrån det lilla jag har läst verkar det inte vara något alls fel på ditt ägguttag. Av 10 ägg brukar man räkna med att man får till fyra embryon. Det enda som egentligen krävs är ett bra ägg.
Om det nu inte skulle gå vägen på torsdag (hoppas inte!) och ni går privat och betalar så hade jag funderat på att ta mig till utlandet om ni har möjlighet till det. De analyserar och följer upp på ett annat sätt.
Håller tummarna för dig!
Ja det måste ju va bättre än dag 2 iallafall speciellt om dem generellt klarar sig till dag 3 ändå. Har läst de någon brytningspunkt i utvecklingen runt den tiden om dem därifrån blir blastocyst eller inte. Så kan ju va mer psykiskt att folk vill gärna få något trots att man egentligen förskjuter resultat.
Men har du kört Pergoveris och gjort IVF utomlands?
Har faktiskt hela tiden trott de kanske låg befruktningsgrad på våra, iaf så blir dem inget vidare. Nu har vi kämpat i 4år och börjar verkligen bli påfrestande när inte ens IVF hjälper trots bra spermaprov.
Tanken har slagit mig och isåfall Olga kliniken kanske, lyssnade på Cillas podd Jag vill ha barn och blev helt såld där. Skulle önska att Sverige också var lite snabbare i utvecklingen och kunde göra tex DNA fragmentation test och PGS. Men vi har ett till försök kvar privat plus ett tredje gratis via landstinget så hoppas vi slipper det.
Tack så mycket!