• AndraSladdis

Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet

Astrid40 skrev 2020-05-13 07:32:09 följande:
    Tack, det ska jag göra. Inte sovit en blund inatt. Hörs senare
    Stort lycka till där! Ser fram emot att höra att allt var bra.
  • AndraSladdis
    Grustradgarden skrev 2020-05-12 14:08:22 följande:
    Tack för svar! Hoppas att det är samma för oss. Doktorn sa också att det är förklaringen till varför vi inte lyckats själva, hoppas så att mikroinjektionen kan hjälpa! Vet du vilken pod det var? Tack och kram tillbaka!
    Vi var i samma sits. Första cykeln: 15 ägg, 5 mogna, inga befruktade. Doktorerna sa att ICSI löser befruktningen i de flesta fall. Det är oklart om det löste det just för oss, för att vi fick fortfarande bara ett befruktat ägg med ICSI nästa cykel (utav 6 mogna). Men det där 2-dagarsembryot återfördes i FET och jag har precis testat positivt med tidiga tester. Så det finns hopp! 
  • AndraSladdis

Oj så skönt! Njut!! 

Hjärta

Astrid40 skrev 2020-05-13 13:34:35 följande:

Lycka! Allt såg fint ut på vul. Fint hjärtslag, navelsträngen rörde sig i takt ned hjärtat. Lagom mängd fostervatten och storleken på lilla Pyret var också bra och stämmer överens med v 10+2. :D

Nu kommer jag sova några veckor till på nätterna till nästa besök, första veckan i juni, men då på ultraljudsmottagning med kub och nupp-test. Nu glöds vi så länge :D

• AndraSladdis
    Alex1992 skrev 2020-05-14 07:49:56 följande:

Lycka tjejer!! Tog ett nytt test imorse och strecket är starkare!!! Är jag verkligen gravid?...är i chock...första gången jag har plussat. Så har bestämt mig för att ta ett digital test på söndag då det är min officiella testdag så ingen mer test tills dess :)

Grattis!! Vilka test kör du med?

Jag har bara tagit tidiga tester, och de visar tydligt plus men sträcket har inte blivit så mycket starkare på två dagar. Är lite orolig.

• AndraSladdis
    Alex1992 skrev 2020-05-14 13:17:18 följande:
    Jag har testat med early predictor :) både testen, den första var väldigt väldigt svag men idag 2 dagar senare är det ingen tvekan då det har ökat med dubbelt ungefär. Jag har ingen erfarenhet om ökningar på streck osv...men ja tror inte du behöver oroa dig så länge du har ett PLUSS! Ett pluss är ett pluss! Ta ett digitalt på testdagen!! Försök att inte testa mer...tror man bara kommer stressa upp sig, nu har vi plussat så vi ska njuta och vänta tills testdagen :)

Ja jag tror du har rätt, man stressar ju upp sig något enormt. Det är bara att jag läst/hört att hormonnivåerna bör dubblas varannan dag, och har följt personer i olika grupper som inte fått en bra stegring och sen fått ett tidigt missfall precis efter. Och Astrid här nämnde också att hennes sträck på testdagen var mycket starkare än de gånger hon fått tidigt missfall.

Men det är klart, risken för missfall är ju ändå inte över förrän typ v. 12, och kanske bättre tidigt om man måste råka ut för det.

Detta är mitt enda embryo, och kliniken tyckte det var knappt lönt att fortsätta med IVF, så jag har så mycket känslomässigt investerat på detta pluss :). 

• AndraSladdis
    Alex1992 skrev 2020-05-14 13:17:18 följande:
    Jag har testat med early predictor :) både testen, den första var väldigt väldigt svag men idag 2 dagar senare är det ingen tvekan då det har ökat med dubbelt ungefär. Jag har ingen erfarenhet om ökningar på streck osv...men ja tror inte du behöver oroa dig så länge du har ett PLUSS! Ett pluss är ett pluss! Ta ett digitalt på testdagen!! Försök att inte testa mer...tror man bara kommer stressa upp sig, nu har vi plussat så vi ska njuta och vänta tills testdagen :)
    Det låter bra! Jag har testat flera RFSU, flera Babyplan, en Clearblue Early och en vanlig Clearblue. Jag tvekar efter alla dessa inte på att det är ett sträck, men det är just ökningen jag är fundersam på. Men visst, jag ska ge det en chans någon dag till och inte testa varje morgon och kväll :).
  • AndraSladdis
    AndraSladdis skrev 2020-05-14 21:07:02 följande:
    Det låter bra! Jag har testat flera RFSU, flera Babyplan, en Clearblue Early och en vanlig Clearblue. Jag tvekar efter alla dessa inte på att det är ett sträck, men det är just ökningen jag är fundersam på. Men visst, jag ska ge det en chans någon dag till och inte testa varje morgon och kväll :).
    Alla utom vanlig Clearblue var "testa tidigt". Det framkom inte så tydligt från mitt inlägg.
  • AndraSladdis
    Anonym (Kanel) skrev 2020-05-14 22:41:43 följande:
    Hcg-nivåerna fördubblas ungefär på två tre dagar. Men det betyder inte att strecken blir dubbelt så mörka på två tre dagar, de är inte så kloka ;) Själv brukar jag se en stegring sådär på tre fyra test i varje fall, om man lägger dem bredvid varandra. Man ser kanske inte skillnaden på igår och idag så klart men då man har några dagar så börjar de se lite mörkare ut :) Och då testar jag alltså från att embryot är ca 10-12 dagar gammalt då de första strecken brukar synas för mig.

På testdagen dvs då embryot är ca 19-20 dagar brukar mina test vara riktigt klart mörka, typ jämnstarka. Då embryot är 14 dagar är det ett helt klart plus som man inte behöver svänga på för att se. Ungefär så ser det ut för mig då det går bra. De gånger testen på 4 dagar fortfarande inte börjar se klart mörkare ut, eller senast om den femte dagen i rad inte ger ett klart mörkare streck så har testen tvärtom börjat blekna småningom och mensen har till slut kommit försenat. En biokemisk graviditet alltså.

Jag oroade mig för samma sak då jag blev gravid denna gång. Det finns inget annat svar än att vänta några dagar och se om testen blir mörkare. Digitala test har visat fel för mig så jag kan inte rekommendera dem heller. Visade 3+ samma dag som det togs blodprov vilket visade att jag skulle vara typ i fjärde veckan dvs vecka 1-2 hade varit knappt korrekt, medan jag var åtminstone två veckor längre. Missfallet hade alltså skett redan och Hcg sjunkit, men veckotestet skröt glatt med 3+ in your face..... så jag kör alltid på stickor och jämför färger, trots att många tycker det är vansinne ;) Den som kan borde vänta till testdag, om man inte vill veta vad som händer innan dess :)

Lycka till och försök hålla ut! Inom några dagar ser du vart det bär! Håller tummarna hårt! Vi försökte också många många år och många många ivf <3

Okej, tack. Det första sträcket syntes för mig när embryot var 9 dagar gammalt, nu är det 12 dagar. På just det testet ser sträcket lite mörkare ut, men inte så mycket. Nu har jag ett helt annat test som togs på torsdags och jag tänker ta på söndag igen och jämföra sträcket.

Digitala har jag också tagit i dag och det var positivt, men som du säger, stegringen är viktigare än plusset.

• AndraSladdis
    Anonym (Kanel) skrev 2020-05-14 22:41:43 följande:
    Hcg-nivåerna fördubblas ungefär på två tre dagar. Men det betyder inte att strecken blir dubbelt så mörka på två tre dagar, de är inte så kloka ;) Själv brukar jag se en stegring sådär på tre fyra test i varje fall, om man lägger dem bredvid varandra. Man ser kanske inte skillnaden på igår och idag så klart men då man har några dagar så börjar de se lite mörkare ut :) Och då testar jag alltså från att embryot är ca 10-12 dagar gammalt då de första strecken brukar synas för mig.

På testdagen dvs då embryot är ca 19-20 dagar brukar mina test vara riktigt klart mörka, typ jämnstarka. Då embryot är 14 dagar är det ett helt klart plus som man inte behöver svänga på för att se. Ungefär så ser det ut för mig då det går bra. De gånger testen på 4 dagar fortfarande inte börjar se klart mörkare ut, eller senast om den femte dagen i rad inte ger ett klart mörkare streck så har testen tvärtom börjat blekna småningom och mensen har till slut kommit försenat. En biokemisk graviditet alltså.

Jag oroade mig för samma sak då jag blev gravid denna gång. Det finns inget annat svar än att vänta några dagar och se om testen blir mörkare. Digitala test har visat fel för mig så jag kan inte rekommendera dem heller. Visade 3+ samma dag som det togs blodprov vilket visade att jag skulle vara typ i fjärde veckan dvs vecka 1-2 hade varit knappt korrekt, medan jag var åtminstone två veckor längre. Missfallet hade alltså skett redan och Hcg sjunkit, men veckotestet skröt glatt med 3+ in your face..... så jag kör alltid på stickor och jämför färger, trots att många tycker det är vansinne ;) Den som kan borde vänta till testdag, om man inte vill veta vad som händer innan dess :)

Lycka till och försök hålla ut! Inom några dagar ser du vart det bär! Håller tummarna hårt! Vi försökte också många många år och många många ivf <3

Detta är 9 dagars embryo och 12 dagars embryo bredvid varandra. Är det tillräcklig skillnad? Det var det som jag var osäker på.

• AndraSladdis
    AndraSladdis skrev 2020-05-15 19:36:02 följande:

Detta är 9 dagars embryo och 12 dagars embryo bredvid varandra. Är det tillräcklig skillnad? Det var det som jag var osäker på.

Verkar som att bilden hamnade uppochner, så 12 dagars är överst.
Svar på tråden Ivf 2020 - ofrivillig barnlöshet