Anonym (Funderare) skrev 2020-07-16 21:33:52 följande:
Men åhhhh!!! :(
Fy så jobbigt!! , så både 13 å 18 var 1:5 ? Fyy, kan just nu inte tänka hur de skulle kännas. Men de fick iaf ett resultat på blodprovet, sa de nå mer?
Ja okej, visste inte att uteblivna nipt drog upp risken.
Åhh vet inte va jag ska skriva :/ går du vidare med fostervatten/moderkaka nu?
Jag hoppas å håller tummarna! Det är fortfarande mer chans att de inte är nåt eller hur?
Kramar
13 och 18 är ett kombinerat resultat, de kan inte göra skillnad på de två i KUB. Jag vet inte hur blodproven låg, de kunde bara göra ultraljudet och inte se det.
Vi fortsätter med moderkaksprov på måndag. Det känns som att det här kan ev. bli en utdragen process där man ev. vill bekräfta svaret på moderkaksprovet med ett fostervattensprov, eftersom fostret inte visade några anatomiska avvikelser förutom att vara 3-4 dagar litet i storlek. På måndag vet vi mer.
Jag tänker redan framåt på om vi vågar fortsätta med IVF efter detta eller inte. Vi har ett paket så vi kan göra något försök till, men vågar man ta risken att vi får kromosomavvikelse och sen abort en gång till. I Sverige kan man inte göra kromosomanalys av embryon. Dessutom får vi extremt få ägg. Det blir en diskussion med kliniken. Men först gå igenom den här långdragna processen.