Vad blir det för mat?
Vad äter ni till middag idag? :)
(Vi ska äta stuvade makaroner, falukorv och morotsstavar.)
Vad äter ni till middag idag? :)
(Vi ska äta stuvade makaroner, falukorv och morotsstavar.)
Köttfärssås med vitlöksbröd och sallad
Stekt falukorv och makaroner
Har precis ätit. Det blev i afton kokta saltrullar med gurkstavar och chilidipp, biffchips och grönmögelchips med avokadoröra samt salta kex med holländsk lagrad gouda och hjortronsylt.
Sköljde ner detta med en enkel drink på guaranadryck och några teskedar Licor 43.
Cotton candydruvor och Baileystryffel vid sidan av. Det är ju ändå lillördag idag.
Stekt falukorv och makaroner
Hitta en intressant rätt med malfadine(pasta som älskar kletiga såser.)
Och var i grunden broccoli, vitlök, citron jos och zest, sen ska lägga till lök, kyckling och körsbärstomater.
I mitt huvud låter detta riktigt gott.
Även lite parmesan såklart, och rejält med svartpeppar, då vi älskar detta.
Korvsoppa
Hemmagjord korvpytt med Scorpion chili korv.
Köttfärspaj
Idag har jag jobbat hemifrån och mitt barn var hemma sjuk. Jag lagade pasta med lövbiff till lunch med lite lök och champinjoner och matlagningsgrädde.
Till middag blir det något jag såg på instagram. Man tar pizzadeg och formar till ovala bröd, lägger mozzarella i mitten och viker ihop, gräddar en stund. Sedan tar man en kycklingfilé som man har bankat ut och panerat och stekt (tänkte steka i ugn för hälsans skull) och lägger mitt i brödet. Garnera med en hemmagjord ranchsås och ruccola och riv lite parmesan över alltihop. Hoppas det blir lika gott som det såg ut!
Trevlig helg allihop!
Så slut i benen så det får bli kaffe och Polarbröd..
Baconpastasås och pasta
Lax i foliepaket, ugnsbakad med pressad potatis och romsås
Hemmagjord pizza
Skinksås och pasta
Risotto
Omelett