• mcs1988

Vad blir det för mat?

Vad äter ni till middag idag? :) 

(Vi ska äta stuvade makaroner, falukorv och morotsstavar.) 

• Svar på tråden Vad blir det för mat?
  • Sampo
    Anonym (Zoom) skrev 2024-12-10 10:56:51 följande:

Igår gjorde jag en tomatsoppa med broccoli och en halv ask bönor i, mixade den och strödde fetaost ovanpå innan jag åt den.

Jag stekte även lite torsk (enkelpanerad) och gjorde pommes-stora stavar av potatis och stekte i ugnen med lite olja och kryddor.

Det blev gott! 

Fetaosten gjorde den här soppan ännu mer utsökt, helt klart! Jag älskar att lägga till ost i soppor för att göra dem mer fylliga. Tack för idén
  • Mayjel
    Sampo skrev 2024-12-11 11:57:58 följande:
    Fetaosten gjorde den här soppan ännu mer utsökt, helt klart! Jag älskar att lägga till ost i soppor för att göra dem mer fylliga. Tack för idén
    Mi tooo! Älskar fetaost med sin karakteristiskt höga saltsyrlighet Tungan ute

Köpte ett färdiggräddat pinsabröd (är lite som pizzabröd) häromdan som jag tänkte toppa med lite cheddarost och tomatsås innan den åker in i ugnen på 7 minuter. Brödet blir sååå gott med smält ost på!
  • PH76

Samma som i stort sett varje vardag, kyckling, svart ris och sallad, med en yogurtsås gjord på 0% yogurt.

• Anonym (Zoom)
    PH76 skrev 2024-12-11 17:36:29 följande:

Samma som i stort sett varje vardag, kyckling, svart ris och sallad, med en yogurtsås gjord på 0% yogurt.

0% yoghurt eller 0% fett?

Annars låter det lite konstigt! Skrattande

Igår lagade jag kycklinglårfilé i ugn med kryddigt ris. Har med mig lite till lunch idag på jobbet. 
Svar på tråden Vad blir det för mat?