• mcs1988

Vad blir det för mat?

Vad äter ni till middag idag? :) 

(Vi ska äta stuvade makaroner, falukorv och morotsstavar.) 

• Svar på tråden Vad blir det för mat?
  • Mayjel

Pizza med oxfilé och gorgonzola samt pommes frites med smälta cheddarostskivor från Väddö. Har haft nog med fastedagar nu och det är lördag. 

• Thelma82
    Mayjel skrev 2024-11-22 18:17:14 följande:
    Mmm 😋 Löksoppa är gott det .
    Ja, var riktigt gott! Många år sedan sist
  • Anonym (Zoom)

Igår blev det pasta med räksås och ugnsbakad camembert som efterrätt. 

• Mayjel
    Thelma82 skrev 2024-11-25 15:05:31 följande:

Hamburgare i salladsblad till mig. I bröd till maken.

Kör du på lite nyttigare alternativ med hamburgaren då? Låter bra Glad 

Själv brukar jag växla mellan normala måltider, lite onyttigare varianter och att fasta. 
    Just idag blir det fastedag eftersom jag åt mina paradsmörgåsar igår med vitt bröd, herrgårdsost, kokta nötrullar, en egengjord äpple och rödvinsröra samt lite picklad rödlök och färsk gurka på toppen. Väldigt gott men inte så nyttigt med kombinationen vitt bröd, majonnäs och ost. 
  • Thelma82
    Mayjel skrev 2024-11-25 16:04:23 följande:
    Kör du på lite nyttigare alternativ med hamburgaren då? Låter bra Glad 

Själv brukar jag växla mellan normala måltider, lite onyttigare varianter och att fasta. 
    Just idag blir det fastedag eftersom jag åt mina paradsmörgåsar igår med vitt bröd, herrgårdsost, kokta nötrullar, en egengjord äpple och rödvinsröra samt lite picklad rödlök och färsk gurka på toppen. Väldigt gott men inte så nyttigt med kombinationen vitt bröd, majonnäs och ost. 
    Låter jättegott! 

Jag äter lchf-inspirerad sedan flera år tillbaka. Inte strikt men byter ut bröd, pasta, ris, potatis 😊
Svar på tråden Vad blir det för mat?