Behöver gå ner i vikt
Hej!
Jag behöver hjälp.
15kg övervikt har blivit 20kg övervikt, trots att jag tränar
på crosstrainer 30 varannan dag samt promenerar när
min 5månaders bebis tillåter (hon gillar inte vagn).
Gör även lite övningar på golvet efter crossen tex sit ups,
armhävningar, utfall osv. Att det inte blir varje dag är för att det inte alltid hinns med då jag måste parera lillans sovtider och om natten varit tuff prioriterar jag att vila när hon sover. Men ca varannan dag blir träningen av.
Jag ammar fortfarande fullt, har börjat med smakisar men inte bytt ut något ännu.
Så ja, det är min kost som ställer till det. Jag måste ändå säga att den inte är helt galen, jag vet ju vad jag bör undvika men ibland (läs oftast) bara går det inte. Jag orkar inte och har ingen disciplin. Blir jag hungrig, vilket jag är ofta så äter jag. ????
Jag skulle funka med en strikt diet... Ex nutrilett alt herbalife tills jag vant mig av vid ett mindre intag. För att det innebär ingen mat, dvs inget att slarva med. Men törs man det samtidigt som man ammar? Eller sinar mjölken? Blir den sämre?
Snälla ge mig tips. Jag står inte ut med denna övervikt men lyckas ändå inte motivera mig själv. Tiden att laga mat är väldigt knapp så det ska gå snabbt. Och nej, jag har ingen hjälp med detta. Vore tacksam om ni kunde bomba mig med tips. Hur lyckas man banta, amma och orka samtidigt?
Tacksam för råd/tips