• Ereya

Följas åt till plus? Oktober & anonymt!

Obalem skrev 2019-10-19 18:29:17 följande:

Åh jag längtar för din skull till måndag också!! :D jag är splittrad! Både att jag helst vill ta imorgon typ men den bättre delen av mig (men tråkigare) tycker att ja borde vänta till tisdag ;) vilken kväll va!! Omg

Alltså jaaa man slits verkligen åt två håll. Vill testa igen imorgon bitti och samtidigt vänta till måndag... Ahhh... Jag ska köpa mig något riktigt fint om jag bestämmer mig för att vänta tills dess. Att hålla ut till tisdag är ju hemskt, haha!
  • Ereya
    Soffiproppan83 skrev 2019-10-19 18:34:33 följande:

Jag vill inte hålla mig från att ta test men jag vill inte heller ringa och meddela ett resultat :)

Jag har tre barn sen innan och blivit gravid samma månad som vi bestämt att vi ska ha bebis. Jag känner mig sjukt skum i kroppen.

Det som gör mig mer tveksam denna gången är att jag är 36 år. Vi tänkte inte ha fler men vi kom på andra tankar. Detta blir definitivt den sista!

Kanske får köpa ett test i morgon o ta på måndag morgon innan mannen åker ????

Hoppas det går fort för er! Jag känner igen den där skumma känslan. Med dina tidigare barn, visste du/kände du på dig att du var gravid innan du testade?
  • Ereya

Här är dagens. Kunde inte hålla mig. Låg och vände och vred mig hela natten och steg upp kl 4 och testade. Möjligen syns det lite mer än igår, men jag har bestämt mig för att inte testa igen förrän åtminstone onsdag eller torsdag då jag inte vågar säga att detta är positivt. Vill inte bli besviken sen när jag får mens. Tur att nästa cykel är runt hörnet, och nästa försök <3

Hur går det för er allihop?

• Ereya
    Alehed90 skrev 2019-10-19 21:21:02 följande:

Ser positivt ut tycker jag! Grattis! :)

Tack snälla för att du kollade, dock vågar jag inte ta emot ett eventuellt grattis än då testerna var så himla himla svaga... Vi får vänta ett par dagar till helt enkelt. Hur går det för dig? :)
  • Ereya

Wow så dåligt man ser här på FL! Kvalitén blir verkligen sämst haha. Provar med en till.

• Ereya
    Obalem skrev 2019-10-20 09:21:10 följande:

På denna kan ja skymta något! Men som sagt, fl är sämst för bilder tyvärr :(

Jag tror på dig!! Vi siktar in oss på onsdag då?! Såå spännande detta :D

Jaa onsdag it is <3 älskar att du fått så känslig näsa haha! Det måste ju bara betyda graviditet tycker jag :)
    Soffiproppan83 skrev 2019-10-20 12:59:52 följande:

Gravtest inköpt! Nu inväntar vi morgondagen!

Men idag känner jag typ ingenting! Förutom min svullna mage då!

Vi får se annars försöker vi ett nytt test i helgen!

Kämpa på, kul att du handlat hem test. Vilka blev det? :)
    Anonym (Skåne) skrev 2019-10-20 14:11:46 följande:

Hej! Ny i tråden. Jag slutade med minipiller i fredags. Min man har ett (stort) barn sedan innan.

Eftersom vi är lite äldre så räknar jag inte med något men jag har ju liksom alltid velat bli mamma... Har tyvärr inte hittat rätt med kärleken förrän nu, men då är det å andra sidan verkligen RÄTT.

Vi har varit tillsammans i 1,5 år och allt har gått fort, har redan gift oss och köpt hus.

Välkommen <3 Jag håller tummarna för er och att du snart får ditt plus. Visst gör rätt kärlek mycket :)
  • Ereya
    Amidina skrev 2019-10-20 19:18:00 följande:

Hej hopp! 3dpo här och joinar er gärna i kampen mot plusset! Jag är 34år, gift, aldrig varit gravid förr. Ganska mild endometrios och ett myom, en karl som efter en massa kämpande fått upp sina spermienivåer till normala, och 2års försökande i bagaget.  Nu får det ju ändå ge sig liksom! Har ca 11 dagar kvar till BIM, och plöjer graviditets- och spädbarnsvideos som en galning. 

Vilken krigare du är, välkommen hit. Ska hålla en extra tumme för dig! <3
  • Ereya
    Grilimy skrev 2019-10-20 18:37:10 följande:

Hej!

Jag följs gärna åt :) Andra äl och var säker på graviditet pga tydliga tidiga symptom (se gärna annan tråd jag nyss skapade) men sen igår morse så mår jag precis som innan. Alla kraftiga symptom borta. Ska ha mens på fredag så nu har jag slutat hoppats. :( Men ställer in mig på nästa äl i nov. :) Har oplanerade barn tidigare och haft lätt att bli gravid.

Hoppet är inte ute förrän mensen är här, kom ihåg det! Jag har också bim på torsdag-fredag och väntar med att testa tills då.
  • Ereya

Har sett flera idag här på FL son testat med samma test som jag på samma dag och fått samma svaga skugga. Nu har de testat med andra test och fått solklart positivt, så nu kan jag inte hålla mig till torsdag. Köper cb imorgon och testar tisdag.

Detta är mitt från i morse. Redigerat, men...

• Ereya
    Obalem skrev 2019-10-20 22:05:32 följande:

Åh håller alla tummar!! Jag ska faktiskt tjuva imorgon :D med RFSU och spara early ifall de inte visar något imorgon! Hoppas :}

Åhhh låt mig veta hur det går!
  • Ereya
    Obalem skrev 2019-10-21 08:52:39 följande:

Negativt :(

Tempen fortsätter stiga i bra takt, är uppe på strax över 37. Men förutom de, molvärk, ökade besök på toaletten för att kissa och täppt näsa så känns de inte mycket idag alls. Äl+10/11

Åh äsch då, men ge inte upp. Jag fick också neg på ÄL+10 och solklart plus på ÄL+14 första gången! Hoppet lever. :)
  • Ereya
    Soffiproppan83 skrev 2019-10-21 07:06:34 följande:

Gjorde test i morse men det visar negativt!

Jag får avvakta till helgen och hoppas.på ett plus då!

ÄL+10 och 11 är väldigt tidigt ändå, så är inte så konstigt om det visar neg än. Jag håller tummarna för ett plus senare i veckan :)
  • Ereya
    Soffiproppan83 skrev 2019-10-21 09:18:24 följande:

Ja jag tar ett nytt till helgen för då har det gått två veckor. Jag är inte säker när jag hade äl men jag hade ont i magen förra helgen så jag tror det var då.

Bra att vänta, är ju det bästa egentligen. Att det får gå 2-3 veckor sedan befruktning och sen testar man.
  • Ereya

Cb Rapid Detection inhandlat, imorgon smäller det. ÄL+13, BIM-1!

• Ereya
    Alehed90 skrev 2019-10-21 20:42:17 följande:

Jag håller tummarna för morgondagen! :)

Här går det segt, väntar fortfarande in äl! Men nästa vecka, då är det dags!

Heja, hoppas ni får till det många gånger <3 Tack, jag låter er veta!
  • Ereya

Inatt upphörde alla gravidkänslor, den där aningen som sa att jag faktiskt var det. Vaknade upp i morse och visste att jag inte var gravid. Testade negativt och fick sedan mens under dagen. Fick gosa med bebis och se fram emot bästa väns besök till helgen, så jag mår bra :) lycka till allihopa, häng gärna kvar här och låt oss veta hur det går!

Svar på tråden Följas åt till plus? Oktober & anonymt!