• Ereya

Följas åt till plus? Oktober & anonymt!

dudetten skrev 2019-10-17 14:34:06 följande:

Jag tror att ni båda är gravida tjejer ???????? min känsla säger att jag inte är eller att det kommer bli något denna månaden :) gjorde ett negativt test till imorse så nu inväntar jag mensen och försök nummer 2 ????

Åh tror du? <3 tänk om! Åh nej hoppas din känsla är fel, så tråkigt om det är så. Hur länge har du kvar till BIM?

Jag blev så hemskt pmsig nyss, blev jättearg från ingenstans och sen började jag gråta. Jag måste ju vara gravid annars vet jag inte vad som är problemet, haha. Har sån stark magkänsla att jag faktiskt är det. Sa till min sambo under min arg-moodswing att om jag blivit gravid på första försöket kommer jag bli arg på honom för INGEN blir det på första! Och om jag får mens kommer jag bli lika arg för att jag INTE blev det hahahaha! Logiken! :)
  • Ereya
    Obalem skrev 2019-10-17 15:17:22 följande:

Jag håller helt med dig! Jag är så taggad för din skull också fast jag inte vet vem du är ;D

Men du, de låter verkligen lovande dedär!! Jag har sug på mars (jag som inte äter choklad) nu när du säger de haha.

Hoppas din känsla stämmer :) snart söndag!

HUR härligt vore det inte att plussa och ha BF på typ exakt samma dag?! OM jag är gravid har jag BF 30/6!

Som jag skrev i kommentar ovan: Jag har en sån himla stark magkänsla att jag är gravid. Helt sjukt. Tre dagar kvar, sedan borde vi veta....
  • Ereya
    syltburk skrev 2019-10-17 17:28:13 följande:

Hej alla!

Jag har BIM på tisdag men har såklart tjuvtestat. Det visar NOLL på testa tidigt och jag börjar tappa hoppet.

Har hälsporre och skulle medicinera med Ipren full dos i en vecka. Slutade efter 1,5 dagar pga att jag tänkte det inte skulle vara så bra för bebisverkstaden?

Nu är jag sjukt deppig.

Åh typiskt :( ge inte upp hoppet. Hoppet är inte ute förrän mensen är här. Och nej, Ipren är inte jättebra att ta om man är gravid, bra att du slutade. Dock får man ibland väga för och nackdelar och jag tror inte det händer något så från den korta tiden med smärtstillande.
  • Ereya
    Onegemensamtbarn skrev 2019-10-17 19:37:28 följande:

Här har vi precis klarat av mensen så nu hoppas jag på ÄL nästa vecka,dock tror jag knappt det eftersom jag precis slutat med mina p pillerna men hoppet e sista som lämnar en så blir ligga av nästa vecka o sen invänta BIM i början av november.

Lite efter er andra.

Håller alla tummar o tår för att ni snart får era plus!!!

Kämpa på! Jag slutade med minipiller i början av september och hållar stenhårt tummarna för ett plus nästa vecka :) som du själv säger, hoppet är det sista som lämnar en!
  • Ereya
    Obalem skrev 2019-10-17 21:20:30 följande:

Dehär med symptom hörni... jag jobbar i butik och som allra oftast så kan jag skaka av mig de som sägs men idag bara bröt jag ihop av en HELT JÄVLA ONÖDIGT ELAK KOMMENTAR (förlåt för utbrottet tjejer)... tårarna bara sprutar och jag får gå till min kära sambo för att gråta ut en stund innan ja klarar av att gå tillbaka. Detta har ALDRIG hänt, inte när ja var gravid sist heller! Så ja hoppas de är några hormoner och inte jag som börjar tappa greppet på jobbet haha.

Men usch vad tråkigt att höra, och vilka idioter som säger sånt! Förstår att det tärde. Gråt av dig och res dig sedan upp igen, du fixar det här och snart har du svaret svart på vitt <3
  • Ereya

God morgon hörni, freeedag idag! Hur mår ni vad gör ni var ligger ni i er cykel?

ÄL+9 för mig!

Vaknade inatt och behövde kissa, sen låg jag vaken en ganska lång stund och tänkte att jag nog ändå inte är gravid. Den där vissheten fanns liksom inte kvar. Jag somnade om efter många om och men och känslan att eventuellt kanske jag är det finns kvar. Antar att kroppen var för trött för att orka känna den inatt, haha. Eller också är det för att man vill så himla mycket. Snart söndag, vet inte om jag testar då eller senare, om jag vaknade inatt med den "rätta" vissheten är det dumt att slösa på test, tänker jag.

Övrigt då, här är mina symptom:

Fortfarande täppt i näsan (varit förkyld i över en vecka nu och näsan verkar inte vilja sluta täppas igen)

Molande värk

Väldigt ömma och stora bröst, bara en behå som passar nu

Blödande tandkött

Plus den där konstiga, annorlunda känslan i kroppen (som SÄKERT härstammar från placebo!)

Enorm pms! Grät igår när jag insåg att jag om några år är halvvägs till 60. Sedan blev jag arg och så blev jag skrattig och så började jag om med vattenfallen. Hahahaha.

• Ereya
    Obalem skrev 2019-10-18 18:24:02 följande:

Åh, då kan de absolut vara nidis! Hoppas :D

Va fint av dig! Jag tror på dig också :)

Tyvärr så vet min karl om att vi ska testa på söndag, han är såååå taggad ;D du då??

Min är också så taggad för tester haha! LÄNGTAR tills söndag!
  • Ereya
    Obalem skrev 2019-10-18 13:22:35 följande:

Godmorgon!

Ang dina symptom och känslor så är de nästan omöjligt för mig att veta något men jag tycker iallafall att de låter lovande! Att du fick en dålig känsla är nog för att vi inte kan känna så mycket ännu, trots att man verkligen vill! Så håll ut några dagar till så får vi de svart på vitt istället :) (svårt, jag vet)

Mina symptom och känslor: fortfarande ömma bröstvårtor men jag tycker de börjar lugna ner sig..

mycket flytningar!!

Mensvärks känsla i både mage och underliv..

Täppt näsa insåg jag när ja såg dig skriva de, men kanske tillfällighet.

Alltså galna humörsvängningar här också! Känner helt igen mig i ditt utbrott haha.

Och slutligen kass mage.

Och slutligen småsmå finnar i pannan. Jag har nästintill aldrig finnar men vid min förra graviditet så dök dessa små som blåsor upp i pannan..

Inte så trevliga saker dedär egentligen! Men ger de att plus så klagar jag inte en enda sekund!!

Wow vi har så lika symptom! Helt sjukt! Och samma dag och allt. Tycker du det vore kul om jag skrev ett pm till dig och vi kunde snacka på Facebook eller nåt? Jag har träffat en av mina närmsta vänner här på Familjeliv förra gången jag aktivt försökte skaffa barn och är så himla glad för det. Haha förlåt om det låter löjligt :) var bara en tanke som ploppade upp!
  • Ereya
    dudetten skrev 2019-10-18 18:52:46 följande:

Vi bestämde när vi började försök till bebis att han skulle vara med och testa, men sen tänker jag att två stycken behöver inte bli deppiga varje gång ett test visar negativt, så jag har gjort en låda med en bebispyjamas och bebisstrumpor där det står I love dad på, så tänkte jag lägga gravtestet i den också :D

Undrar när man kan testa om man hade nidis nu? 

Du är klok, och vilken fin gest. Jag har inte vågat köpa några bebissaker än, tänker att det kan jinxa... Fastän det ju inte har någon betydelse :) hoppas hoppas det var nidis!
Svar på tråden Följas åt till plus? Oktober & anonymt!