Soffiproppan83 skrev 2019-10-19 17:21:55 följande:
Jag är inte säker på när jag hade äl. Tror det var helgen vid den 11 oktober, fick ont i magen då som jag brukar. Jag tog ut min spiral i början på oktober och fick mens efter det men jag hade haft mens en vecka innan.
Jag fick ännu ondare i onsdags och den molvärken har inte släppt än och jag känner på mig att något inye står rätt till i min kropp.. tänkte vänta till nästa helg o se om jag får något plus, sist (Tack vare Facebook som visar minnen) är ca 12 dagar efter vad jag tror är äl så nästa helg blir väl bra! Min man jobbar borta i veckorna och vill inte ta test utan honom.
Jag börjar må illa på kvällarna och magen ser ut som en ballong!
Jag har alltid blivit gravid direkt så jag antar att jag blivit det denna gången med!
När ska du prova ta test? Vad känner du i din kropp?
Omg lucky bastard som blir gravid fort :) Det hör man ju inte så mycket om, är så glad att höra och att det faktiskt finns "såna". Tolka mig rätt. Jag hoppas du blir det denna cykel.
Jag testade i morse och det visade något svagt men inte så starkt så jag skulle säga att jag är gravid utan möjliga tvivel. Är på ÄL+10, fick positivt test tidig morgon den 8/10. Jag var gravid första gången när jag var 19, nästan 20, och då hade jag exakt samma "känsla" i kroppen. Visshet. Jag visste direkt att jag blivit gravid och 2 veckor senare plussade jag extremt skarpt.
Jag och min sambo har precis slutat med piller vi också, i början av september, och myser varje dag så kan omöjligt ha missat ägglossningen.
Mina symptom är förutom den där jättekonstiga, annorlunda känslan i kroppen värmevallningar, väldiga hormonsvängningar, mensvärk, finnar och väldigt ont i brösten. :) Det "känns" som att jag är gravid men tänker samtidigt att man inte blir det på första försöket så försöker skjuta bort tankarna så jag inte blir besviken...