IceKitten skrev 2019-10-16 19:36:16 följande:
Otydlig? En del med tanke på att det tydligen skulle vara annorlunda i en liten by än en stor stad.
Otrevlig? Otroligt.
Hmmm.... Din läsförståelse lämnar visst en del att önska. Du skrev
IceKitten skrev 2019-10-15 14:59:40 följande:
Jag tycker bara det är intressant... Personligen hade jag avskytt att vara den sista som visste.
Att veta att hela byn har pratat, skrattat och tyckt synd om mig bakom mig rygg. Jag hade aldrig någonsin haft någonting med någon av dem att göra igen. Jag hade aldrig förlåtit det.
på vilket jag svarade
BurningDiamond skrev 2019-10-15 19:31:15 följande:
Det är kanske där skillnaden ligger. Jag bor inte i en by utan en stad, och kassörskan på ICA har inget intresse av att prata med frisören om att en av deras gemensamma kunder knullar någon annan, eller är ens medvetna om att de har en gemensam kund, än mindre vem denne har en relation med.
Skulle situationen vara sådan att någon drabbas personligen av att min partner är otrogen (vänskaper som tar sig en törn t. ex.) så kan personen i fråga ta diskussionen med den otrogna partnern direkt, inte med mig.
Jag personligen har ett större problem med "godhetsknarkare" och "moraliska väktare" och sladdertackor generellt. Kan man inte umgås med sin omgivning utan att ägna sig åt skvaller och sprida rykten, sensationslystet gotta sig i sina medmänniskors med- och motgångar, så har jag inget att hämta hos dem.
Du verkar ha missat nyckelord som "kanske". Det är du som låter påskina att i småbyar så har folk inget bättre för sig än att sladdra om varandra, och jag kontrar med att jag aldrig upplevt detta fenomen i stan.
Du verkar också ha otroligt svårt att inse att jag inte delar din önskan om att bli upplyst av andra, att du inte kan ta till dig vad jag skriver. Jag kan bara hoppas att du kan jobba på din oförmåga att ta till dig andras åsikter. Jag lägger ner diskussionen med dig.