Inlägg från: Physalis |Visa alla inlägg
  • Physalis

Otrogen partner, vill du veta?

Jag hade genast velat veta så jag kan bryta upp relationen. Helst av min egen man men annars från vem som än var villig att ge mig sanningen. En otrohet hade inneburit att min man brutit sina löften till mig, dels att inte vara otrogen men också att lämna mig om han skulle tröttna på vår relation eller/och om han vill träffa någon annan. Om den var fysisk hade han dessutom satt sitt egoistiska nöje framför min hälsa.

Korrekturläser som en kratta
  • Physalis
    Bjoer skrev 2019-10-11 14:35:38 följande:

"Om den var fysisk..."???

Kanske hört talas om emotionell otrohet? Som exempel.
  • Physalis
    Bjoer skrev 2019-10-15 15:51:06 följande:

Vilket är helt orimligt. Du kan inte styra dina känslor.

Nej men ens ageranden. Emotionell otrohet är inte att få känslor för någon annan, utan att man agerar på dessa och involverar den man fått känslor för. Man kan göra mycket romantiskt och sexuellt tillsammans med en annan utan att röra varandra. Mata sina fantasier, visa sitt intresse för den man är intresserad av, flirtar, drömma tillsammans om en framtida gemensamkap, gå på dejter, telefon/smssex.

Allt detta samtidigt som man låtsas som att allt är som vanligt inför den officiella partnern. Det är emotionell otrohet för mig.
  • Physalis
    Bjoer skrev 2019-10-15 22:17:56 följande:

Jag ser inte riktigt hur det är emotionell otrohet. Otrohet, visst, men inte emotionell. Jag menar, att knulla är också att agera på sina känslor men ingen skulle klassa det som "emotionell otrohet".

Snarare har "otrohet" underkategorier som fysisk och emotionell, men även saker som inte går under någon av dem. Som det mesta du räknar upp ovan.

Visst kan man filosofera men man särskiljer fysisk och emotionell otrohet eftersom de innebär olika saker.

Vad som räknas som otrohet är olika för olika människor. Så dina åsikter om vad som är otrohet är bara dina åsikter och är därmed helt irrelevanta för mig och mitt förhållande.
Svar på tråden Otrogen partner, vill du veta?