Skulle ni acceptera?
Tidigare ikväll hade jag och min man en kortare argumentation, inget bråk eller så men vi tyckte olika. Så säger han ?men håll käft nu? till mig inför barnen. Tycker ni det är ett okej beteende som ni hade accepterat?
Tidigare ikväll hade jag och min man en kortare argumentation, inget bråk eller så men vi tyckte olika. Så säger han ?men håll käft nu? till mig inför barnen. Tycker ni det är ett okej beteende som ni hade accepterat?
Är det okej att kalla andra personer för "extremt bittra" utan något skäl, vilket TS gjorde?
Är det okej att anklaga andra för att visa kvinnoförakt i andra trådar, utan att ge personen möjlighet att försvara sig?
Om man tycker att en person har visat prov på kvinnoförakt i andra trådar, får man antingen hålla tyst i den här tråden. Eller så får man påbörja en mycket offtopic diskussion om det där man anger citat från de trådarna. Att anklaga en person för att ha visat kvinnoförakt är så pass allvarligt, tycker jag, att man måste ge personen en möjlighet till att försvara sig.
För att inte trådar ska börja spåra ur är det mest rimliga att man kommer med anklagelser av denna typ i de trådar där personen har uttryckt sig felaktigt. Om man ska anklaga personer i andra trådar, dränks budskapet i många av trådar av den här typen av anklagelser och bemötanden, etc.
Om någon anser att en person har visat kvinnoförakt i en specifik tråd, är det alltså mest rimligt att det är i den specifika tråden som man kritiserar det beteendet.
TS ställde en fråga om det var acceptabelt att säga "håll käften". När sedan någon svarar på den frågan utifrån sin utgångspunkt, blir hon sur för att det inte var det svar hon ville ha. Det tycker inte jag är acceptabelt. Om TS ställer frågor som hon endast önskar få ett enda specifikt svar på, t.ex. "Nej", får hon skriva det i trådstarten i så fall.
Jag håller med dig om att det TS säger får antas vara sant, tills skäl finns till att tro motsatsen. Jag upplever inte att "Giftskåneman" har ifrågasatt hennes historia utan istället visat på möjligheten att det finns andra faktorer som TS ev. har utelämnat i berättelsen. Hade TS bemött detta med att sakligt redogöra sakförhållandena istället för att gå till angrepp hade vi antagligen inte behövt ha den här diskussionen.
Jag tolkade dig så.
Vad säger din man om situationen? Kan ni prata om problemen? Vad vill du få hjälp med av dem som är i tråden?
Om det inte var ett uppenbart skämt, så uppenbart att t.o.m. barnen fattade det, så NEJ det hade jag verkligen inte accepterat.
Nä så klart inte
Nu får ni sluta tjafsa och återgå till tonic. Tråden har rensats och allt ot efter detta meddelande kommer tas med varning. /Admin
Nej. I en relation finns det en lägsta nivå för mig för vad som är ok när det gäller kommunikation, och det där är uttryck som ligger under den nivån.
Nej. I en relation finns det en lägsta nivå för mig för vad som är ok när det gäller kommunikation, och det där är uttryck som ligger under den nivån.