Fritt skrev 2019-09-14 22:20:06 följande:
Det hade jag gjort om jag hade mått dåligt vilket du ju gör om du är frusen och har ont i ryggen. Då får du också något "att ta på" och något som går att följa upp. Klarrött är ändå ett gott tecken om alternativet är risk för utomkvedshavandeskap, jag har inte läst eller hört om någon som blöder klarrött av det.
De tog blodprov på mig direkt både förra och denna gången. Ska dit imorgon och lämna blodprov nummer två(och samtidigt höra vad det var för hcghalt på blodprov nr ett).
Lycka till om du söker vård imorgon!
PS. "midden" av ryggen? Är du från Skåne som jag? Haha
Jag blödde klarrött... Började blöda dagen efter jag skulle haft ägglossning enligt min beräkning. (Och slutade inte på ca 2 månader men ändrade färg och konsistens med tiden)... Efter att ha blött några veckor och börjat få ont samt ett positivt gravtest åkte jag tillslut in och och de bekräftade via blodprov att jag var gravid. Eftersom vul inte visade något och eftersom jag blödde och hade ont så misstänkte de utomkveds även om de sa att ENDA sättet att verifiera det var att ta HCG och sedan komma tillbaka efter 48 timmar för att se om HCG ökat, minskat eller stannat på samma nivå.
Hade det minskat drastiskt var det missfall, stannat eller ökat endast lite utomkveds och dubblats eller mer så var det en normal graviditet.
De konstaterade också att jag var gravid i 6 veckan.... Kom tillbaka två dagar senare och då hade jag ordentliga smärtor. De konstaterade åter en gång att det troligen var utomkveds men jag skickades hem igen (varför vet jag inte men tydligen så kan det ibland glida ut och komma ut den vanliga vägen utan operation) med order om att komma in igen någon dag senare för nya blodprov. Det gick inte så långt dock utan jag fick svåra smärtor och tvingades ringa efter ambulans och blev inlagd för att opereras akut då de nu såg "något" på vul men inte riktigt kunde säga säkert exakt var det satt....
Stod på 24h listan och skulle med andra ord opereras inom 24h. Tiden gick men ingen operation. Samtidigt började jag blöda stora koagulerade klumpar. Tillslut avtog smärtan dessutom så när de kom och pratade med mig efter att tiden gått ut för att be om ursäkt att min operation fått vänta (hade hänt ett annat akutfall som tog upp tiden i operationssalen hela natten), så valde de att göra ett nytt ultraljud och nya blodprov.... och även om klumpen fortfarande syntes så verkade den vara utanför äggledare i maghålan...
Så de beslöt att inte operera men jag var tvungen att gå på blodprov i flera veckor för att kolla så HCG sjönk som det skulle.
Lottni om jag var du skulle jag åka in och propsa på blodprov då det är steg ett för att kolla om det är utomkveds.