• Fritt

Blödning, vätska bakom livmodern, måste det va utomkveds?

Hej, har inte varit med om det du beskriver med vätskan, däremot fick jag utomkvedshavandeskap i juni-19 och fick operera bort en äggledare. Nu är jag gravid igen och har troligtvis fått utomkveds igen i andra äggledaren.

På vul såg de en förtjockad slemhinna men ingen fostersäck förra gången ca v 5+4 och efter en vecka såg de utomkvedshavandeskapet på äggledaren och även lite vätska (blod) i buken. Även denna gång såg de endast en förtjockad slemhinna. Anledningen till att jag åkte in och gjorde vul så tidigt var att jag började blöda mörkt bruna flytningar v 5+1.

Blöder du? Har du ont?

• Fritt

Förlåt ser ju ju att du skrev att du blöder. Är det färskt blod?

• Fritt

Mina blödningar har börjat v 5+1 och v 5+2. Ingenting innan dess. Denna gången testade jag med stickor och reagerade tidigt på att det inte blev starkare streck. Har fortfarande ont i brösten men strecket har blivit betydligt svagare sen i torsdags när jag började blöda, den 12e alltså. Så jag hoppas på vanligt missfall så jag får behålla min andra äggledare om den funkar som den ska..

Hade det inte varit för det svagare testet och att det blöder på samma dag och samma sätt som förra gången hade jag haft hoppet kvar om att det kunde vara att det bara var för tidigt att se på vul igår.

Jag har känningar till och från, mest på höger sida men har haft det sedan operationen i juni, när de tog bort höger äggledare gick de in via vänster sida. När jag nyser får jag ont på båda sidor dock. Förra gången fick jag ont v 5+5 eller 5+6 alltså efter blödningen. Först ont på höger sida, dagen efter hade jag problem med att t.ex cykla för det gjorde så himla ont ut i.. Rumpan? Konstigt nog.

Jag tror att det är typiskt att just ha brunt blod och inte klarrött när det är utomkveds (det har jag läst men vet inte riktigt var, har ju läst varenda sida där man kan hitta nåt om det..). Har dock hört av vänner att det är många som haft bruna flytningar och att det ändå varit en normal graviditet, så endast flytningar betyder inte missfall eller utomkveds.

Det är ett bra tecken att du inte har ont! Jag hoppas att det visar sig vara en normal blödning och graviditet för dig och att du slipper utomkveds. Men får du ont, så åk in och kolla, speciellt om det är på ena sidan.

• Fritt

Förlåt, skriver helt snurrigt. Har ont på VÄNSTER sida nu, inte höger.

• Fritt

Det hade jag gjort om jag hade mått dåligt vilket du ju gör om du är frusen och har ont i ryggen. Då får du också något "att ta på" och något som går att följa upp. Klarrött är ändå ett gott tecken om alternativet är risk för utomkvedshavandeskap, jag har inte läst eller hört om någon som blöder klarrött av det.

De tog blodprov på mig direkt både förra och denna gången. Ska dit imorgon och lämna blodprov nummer två(och samtidigt höra vad det var för hcghalt på blodprov nr ett).

Lycka till om du söker vård imorgon!

PS. "midden" av ryggen? Är du från Skåne som jag? Haha

• Fritt

Vad bra att du slapp op men tråkigt att höra ett du hade utomkveds och att man även kan blöda klarrött. Lottni, skriv gärna hur det går sen.

• Fritt

Lottni, lider med dig som också får gå i ovisshet. Det är vidrigt. Jag åker strax in och tar blodprov 2, får nog svar i eftermiddag eller (troligare) imorgon.

Haha, okej! :)

• Fritt

Hcg i fredags låg på 127. Ska logga mellan 100 ? 5,000 vecka fem. Så fortfarande inom ramen men väldigt, väldigt lågt. Imorgon får jag veta domen.

För att förvirra ytterligare var mina hemmatest ganska starka i början av veckan, sedan blev de svaga och idag tog jag ett som är starkt igen trots att det inte var på morgonurin..

Förstår att man inte ska testa hemma just pga att man bara blir mer förvirrad. Jag ville ju se om det blir mycket starkare eller mycket svagare.

Hur är det med dig idag Lottni?

• Fritt

Lottni, blödningar kan ju vara helt normalt och skönt att hemmatesterna blir starkare. Gott tecken. Håller tummarna för dig!

Coccolina, beklagar vad som hänt dig. Kan inte ens föreställa mig sorgen ni kanske går igenom.

Jag har hoppet uppe att det är ett vanligt missfall och inte utomkvedshavandeskap, eftersom jag inte har ont som förra gången. Förra gången kom det 5+6 efter blödning torsdag-söndag. Nu är jag i vecka 5+5 och har blött sedan i torsdags(måndag idag). Eftersom hcg är så lågt är jag säker på att det inte blir något av detta. Men kanske slipper operera ut andra äggledaren iallafall, hoppas jag.

• Fritt

Jag ringde in till kk tror jag som hänvisade till gynakut.

• Fritt

Ligger på 92 nu.. In igen imorgon.. Det är ju så lågt så jag hoppas verkligen jag slipper opereras.

Svar på tråden Blödning, vätska bakom livmodern, måste det va utomkveds?