• Lottni

Blödning, vätska bakom livmodern, måste det va utomkveds?

Hej,

Som rubriken lyder är jag gravid i v 5.

Jag testade negativt på bim -1.

På bim kom vad jag trodde var mensen men blödde mindre än vanligt. Testade på bim + 4 igen och fick positivt. CB sa 1-2 veckor. Eftersom blödningen fortfarande pågår så fick jag igår göra ett tidigt vul. (4+5). Där hittade man vätska bakom livmodern och en förstorad slemhinna eller vad de sa men såg ingen fosterhinna.

De sa att det kan vara missfall på g, att det kan vara en frisk graviditet men på grund av blödning och vätska bakom livmodern kan det vara utomkveds och bad mig återkomma om 2 veckor. De tog inte blodprov för hgc tyvärr. När jag kom hem tog jag ett nytt CB som hade ökat till gravid 2-3 veckor. Är det någon som har varit med om liknande? Hur gick det?

• Svar på tråden Blödning, vätska bakom livmodern, måste det va utomkveds?
  • Lottni

Ingen som har varit med om något liknande oavsett utgång?

• Lottni

Vad tråkigt att höra dina erfarenheter. Beklagar att du behövt gå igenom det.

Nej jag har inte ont men blöder lite. Fyller inte en binda om dagen och har har haft det enda sedan bim. När började du blöda med dina utomkveds? Tycker mig läsa att det oftast startar senare när väl det börjar växa men så kanske det inte är.

Har du ont? Är det inte för tidigt att se bara då så det finns chans för dig att det är en normal graviditet?

• Lottni

Okej tack för att du delar med dig. Jag började blöda innan jag fick plus på stickan. Och blöder klarrött.

Igår och idag har jag haft ont i ryggen, typ midden av ryggen. Vet inte om det alls har med graviditeten o göra men kopplar ju allt med det nu. Har även frusit otroligt mycket. :/

Funderar på om jag ska åka till akuten imorgon så de kan ta prov och se om hormonhalten är normal.

• Lottni

Oj vad jobbigt Coccolina, jobbigt att behöva gå igenom det och konstigt att de skickade hem dig.

Ja men jag åker nog in till gynaktuen imorgon ist, kanske jag får komma in snabbare än på en söndag. Uppdaterar efter.

Fritt, uppdatera gärna hur det går för dig med.

Och nä jag är inte från Skåne, haha en felskrivning bara men kunde ju vart så! ;)

• Lottni

@fritt,

Får du svar på de nya proverna idag? Håller verkligen tummarna för att det fördubblas så det finns hopp!

Jag mår bättre i allmäntillståndet. Småbröder fortfarande klarrött, inte ont någonstans men är inne på 11:e dagen med dessa blödningar och jag tycker att hemmatesterna har blivit något starkare.

Drar mig för att åka till gynakuten för att jag inte vill bli sittandes en massa timmar men det är väl lika bra att bara få det gjort. Verkar ju inte som de vill ta blodprov på vanliga gynmottagningaf. Eller vart går du Fritt?

• Lottni

[quote=79903528][quote-nick]Coccolina skrev 2019-09-15 17:26:14 följande:[/quote-nick]

Det som gjorde det bättre för mig var att det var första gången jag fick positiv efter 3 år som vi aktivt försökt (första barnet).... Det hände i november och vi har ännu inte lyckats få till ett nytt plus.... Och jag fyller 40 om en och en vecka så har väl mentalt get upp...... Det var värre än själva utomkvedshavandeskapet, känslan att nu var det kört....

Hoppas allt slutar väl för er alla... Men kom ihåg att är man gravid SKA hcg dubbleras var 48 timme ca... Mindre än det så är det tyvärr inte troligt att det kommer sluta väl..... Tyvärr....

[/

Gud vad jobbigt. Beklaragar verkligen. Förstår att den känslan måste vara tung. ??

• Lottni

Okej Fritt. Hoppas vi båda slipper utomkveds iaf. Har du sökt dig gill gynakuten eller KK?

Svar på tråden Blödning, vätska bakom livmodern, måste det va utomkveds?